یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طی روز گذشته برخی از کارکنان قراردادی، شرکتی و نماینده شرکت پرسی ایران گاز در تماس با پایگاه خبری یافته خواستار رسیدگی به وضعیت کاری خود شدند.
این کارگران اعلام کردند که برابر اعلام مدیریت شرکت، فعالیت شرکت به پایان رسیده و قرارداد آن‌ها در تاریخ ۳۱ تیر ۱۴۰۲ به پایان رسیده و اتمام کار آن‌ها در این شرکت اعلام شده است.
شایان ذکر است تا کنون حدود ۶۰-۵۰ نفر به صورت قرارداد مستقیم و یا قرارداد شرکتی با مجموعه پرسی ایران گاز- در لرستان همکاری داشته‌اند. علاوه بر این تعداد چندصد نفر هم به عنوان نماینده فروش با مجموعه پرسی ایران گاز- در لرستان همکاری دارند.
برابر بررسی صورت گرفته، عمده سهام این شرکت در سطح کشور متعلق به (شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین) و( شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری) است.
سرمایه این شرکت ۲۰۰. ۰۰۰ میلیون ریال است و برابر صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت اصلی، این شرکت در سال گذشته حدود ۲. ۲۰۰ میلیون ریال سود داشته اشت.
برابر آن چه در مجمع مورخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ مطرح شده، صنعت گاز مایع در داخل کشور شرایط حادی دارد و اصلاحات ساختاری در دستور کار اعضا هیأت مدیره این شرکت قرار گرفته شده و به نظر می‌رسد کاهش نیرو‌ها و توقف کار نیز در همین راستا بوده است.
 
اما در این خصوص باید چند نکته را مد نظر قرار داشت:
 
- صنعت گاز مایع در داخل کشور از طریق کپسول با توجه به خدمات گازرسانی وسیعی که در سطح کشورانجام شده، با چالش مواجه است و شکی نیست که این حوزه کاری در آینده نزدیک با افول بیشتری مواجه خواهد بود، لذا باید به تصمیم شرکت برای اصلاح ساختاری احترام گذاشت.
 
 
- هرچند اعلام اتمام همکاری در پایان قرارداد هیچ منعی از نظر قانونی ندارد و چه شرکت و شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد برابر آن‌چه در قانون کار ذکر شده مجاز به اعلام پایان کار هستند، اما باید شرایط حاد لرستان در از نظر شاخص بیکاری مد نظر قرار داد و دنبال راهکاری برای کاهش آمار بیکاری بود و نه افزایش آن.
 
 
- در این لازم است مدیران اقتصادی استان به این موضوع ورود کرده و شرایطی را برای ادامه فعالیت این سرمایه‌گذار به هر نحو ممکن در لرستان مهیا کنند.
 
 
- با توجه به زیرساخت‌های موجود در این مجموعه شاید تغییر کاربری و ایجاد یک صنعت با چشم‌اندازی بلندمدت بهترین راهکاری باشد که لازم است مورد توجه مدیران این مجموعه، مدیران اقتصادی استان و نمایندگان مردم در مجلس قرار گیرد.
 
شکی نیست که هنر مدیران باید این باشد که سرمایه‌گذاران به‌ویژه سرمایه‌گذاری بومی را در استان حفظ و حمایت کنند. ‌امید که مدیران استان از این هنر بهره‌مند باشند.
 
عبدالرضا قاسمی/ مدیر مسوول پایگاه خبری یافته
۳۰ تیر ۱۴۰۲
 

 
 

دیدگاه‌ها  

#1 مهرداد 1402-04-30 16:22
سلام
گل بود به سبزه هم آراسته شد
قرار بود کارخانه های تعطیل شده به خط تولید برگردند قرار نبود چند کارگاه کوچک باقیمانده هم تعطیل شوند
از کل کشور چرا خرم آباد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا