یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان (٥٢.١ درصد) است.
به گزارش یافته، مرکز آمار ایران در گزارش امروز خود با عنوان شاخص قیمت مصرف کننده به تفکیک استان- بهمن ۱۴۰۱، نرخ تورم ماهانه، نقطه به نقطه و سالانه در استان‌های مختلف را در سه بخش کل خانوارها، خانوار شهری و روستایی بررسی کرده است که بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه خانوارهای شهری مربوط به استان لرستان (٥٢.١ درصد) است.
 


کل خانوارها
در بهمن ماه ١٤٠١ شاخص کل قیمت مصرف­ کننده برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به عدد ٦٠٨,٠ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٥ درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان‌­ چهار محال و بختیاری با ٦.٠ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان‌­­­ کهگیلویه و بویر احمد با ٢.٠ درصد است.
 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٥٣,٤ درصد می­باشد. بیش‌ترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (٦٧.٩ درصد) و کم‌ترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٨.٦ درصد) است.
 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ برای خانوارهای کشور به عدد ٤٧,٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان آذربایجان غربی (٥٣.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ خوزستان (٤٢.٧ درصد) است.
 
این نرخ در لرستان ۵۳ درصد است و این استان دومین استان در نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۱ است. در دی این نرخ در لرستان ۵۱.۶ درصد و اولین استان کشور بود.

 


 
خانوارهای شهری
در بهمن ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٥٩٨,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٣.٤ درصد افزایش نشان می‌­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان چهار محال و بختیاری با ٥.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویر احمد با ١.٩ درصد است.
 درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٥٢,٧ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان سیستان و بلوچستان (٦٣.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤٦.٢ درصد) است.
نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ برای خانوارهای شهری به عدد ٤٦,٩ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان لرستان (٥٢.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان بوشهر (٤١.١ درصد) است.
این نرخ در لرستان ۵۲.۱  درصد است و این استان اولین استان در نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۱ است. در دی ماه این نرخ در لرستان ۵۰.۸  درصد و اولین استان کشور بود.



خانوارهای روستایی
در بهمن ماه ١٤٠١ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٦٦٢,٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٤.٠ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان‌ قم با ٦.٨ درصد و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان با ١.٩ درصد می­باشد.
درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٥٦,٧ درصد می­باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان‌ سیستان و بلوچستان (٧٨.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­ گیلان (٤٩.٢ درصد) است.
 نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه ١٤٠١ برای خانوارهای روستایی به عدد ٥١,٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان­ سیستان و بلوچستان (٥٨.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان­‌ خوزستان (٤٥.٤ درصد) است.
این نرخ در لرستان ۵۵.۴  درصد است و این استان ششمین استان در نرخ تورم دوازده‌ماهه منتهی به بهمن ماه ۱۴۰۱ است. در دی ماه این نرخ در لرستان  ۵۴ درصد و ششمین استان کشور بود.
 




برای مشاهده اطلاعات تفصیلی به فایل پیوست مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم 1401-12-07 14:36
با توجه به اینکه هیچ برنامه و عزمی برای کنترل قیمت ها نیست برای صرفه جویی در هزینه ها سازمان تعزیرات تعطیل شود چون نه بازرسی از مغازه ها صورت میگیرد نه ماموری از این سازمان در حال انجام وظیفه دیده میشود
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1401-12-07 16:49
باعث تاسفه :sad: :sad:
نقل قول کردن
#3 محمد 1401-12-07 17:20
مسئولین استان که این آمار رو قبول ندارند....
نقل قول کردن
#4 خادمي 1401-12-07 21:31
به نقل از محمد:
مسئولین استان که این آمار رو قبول ندارند....

به این تورم کمر شکن، بیکاری، مهاجرت، اعتباد و طلاق را خم اضافه کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید
نقل قول کردن
#5 حاج میرزا 1401-12-07 22:14
از زمانی که استاندار بومی آمده دیگر همه نشانه های امید از بین رفتند باز استاندار قبلی خیلی بهتر از الان بود
نقل قول کردن
#6 جودکی 1401-12-08 08:47
فقط خاص لرستان نیست در سراسر کشور ما شاهد تورم سنگین هستیم مسئولین دولت فکری کنند گشت‌های تعزیرات و بازرسی توجه جدی کنند
نقل قول کردن
#7 گودرزی 1401-12-08 14:12
به نقل از حاج میرزا:
از زمانی که استاندار بومی آمده دیگر همه نشانه های امید از بین رفتند باز استاندار قبلی خیلی بهتر از الان بود

الان گرانی ارز و دلار در سراسر کشور وجود داره و کشوریه و ربطی به مسئولین استانی که تابع کشورند ندارد
نقل قول کردن
#8 حاج میرزا 1401-12-08 20:04
به نقل از گودرزی:
به نقل از حاج میرزا:
از زمانی که استاندار بومی آمده دیگر همه نشانه های امید از بین رفتند باز استاندار قبلی خیلی بهتر از الان بود

الان گرانی ارز و دلار در سراسر کشور وجود داره و کشوریه و ربطی به مسئولین استانی که تابع کشورند ندارد

چرا فقط لرستان همیشه اول می شود دانشمند ؟!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا