یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مرگ دردناک "فریدون بهرامی" روزنامه‌نگارِ کشورمان ، بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت.
برخی از همکارانش ادعا کرده‌‌اند که او به دلیل مشکلات مالی در تامین رهن اجاره‌خانه در روزهای واپسین عمرش شرایط مساعدی نداشت.
 
به گفته‌ی یکی از همکارانش «کرایه خانه‌اش از ۸۰ میلیون پول پیش و پنج میلیون اجاره به دویست میلیون پیش و ۱۵ میلیون اجاره افزایش یافت. چند روز دنبال خانه گشت و گزینه‌ای متناسب با بودجه‌اش پیدا نکرد. پنجشنبه رفت دنبال خانه، باز چیزی نبود. با غصه خوابید و دیگر هرگز بیدار نشد. این سرنوشت یک همکار مطبوعاتی بود.»
 
اینکه آنشب کدام دلیل پزشکی قلب فریدون را از پمپاژ خون منع کرد ، کسی خبر ندارد اما یقیناً اجاره‌ی خانه در عصر بی‌رحمی ، خود به تنهایی می‌تواند بزرگترین دلیل برای دق کردن آدم‌ها باشد!
 
دولت سیزدهم، مثل دولت دوازدهم ، چیزی شبیه دولت یازدهم که کپی دولت دهم و نهم و ...است همچنان فکر می‌کند صاحب‌خانه‌ها کارمندانی هستند در انتظار دستورالعمل و با یک فرمانِ : 《گران کردن سقف بالای سر ملت ممنوع》، انتظار همکاری مردمی را دارند که این‌روزها فکر می‌کنند از همه چیز عقب مانده‌اند و اگر از ثانیه به ثانیه وقتشان ریال به ریال پول درنیاورند از دلارهای آمریکایی جا خواهند ماند!
 
واقعیت آن است که دولت "کنترل اقتصاد " را جایی که نمی‌داند کجاست ، گم‌کرده و بی‌خود در جایی دیگر پی آن می‌گردد!
 
 نه فقط مسکن و آن چهارکالای اساسی که چهارهزار قلم دیگر هم دیگر به فرمان دولت نیست و وقتی گرانی سر به فلک کشید ، مرد هرچقدر دل‌گنده ، گوشه‌ای دق می‌کند از نداری!
 
ما داریم دق می‌کنیم از زندگی، این‌روزها فقط یک راه برای زنده ماندن مانده ، اینکه به همدیگر رحم کنیم ، کمی پاهایمان را جمع کنیم یکی دیگر هم کنارمان جا شود، برگردیم به عصر دل‌رحمی ، دهه‌ی ۶۰ تا ۷۰ کمی این‌طرف‌تر یا آن‌طرف‌تر ، به روزگاری که اتاق کناری خودش خانه‌ی یک خانواده بود ، خانواده‌ای غریبه اما آشنا در مرام همسایگی!
 
باید زمان بخریم ، باید زنده بمانیم و زمان بخریم شاید عقلانیت به کابینه‌ی سیزدهم بازگردد ، شاید ستادی‌ها سیراب شدن از قدرت و کار را سپردند به اهل‌فن ، شاید به جای اتهام زدن به آن ۶۱ اقتصاددانی که از سر علم گفتند "سیاستگذاری اقتصادی عرضه آزمون‌وخطا نیست" ، به حکم منطق از خیال‌پردازی دست کشیدیم و به جای صدور فرمان‌های دوزاری به بازار مسکن و مرغ ، به حل ریشه‌ای مشکلات پرداختیم.
 
این وسط فاتحه‌ای بخوانیم برای "فریدون" که نمی‌دانم صاحب‌ِ خانه‌اش از امروز به وقت پایان هر ماه با چه دلی می‌خواهد کرایه‌ی مستاجر را خرج آن چهارقلم کالای اساسی و باقی کند ، فاتحه‌ای بخوانیم برای فریدون و هر مردی که دوست دارد زنده بماند اما این مغزلعنتی هر چه خیال دارد را یکجا بر سر قلبِ بی‌نوا می‌ریزد و ....
 
✍ابوذربابایی‌زاده

دیدگاه‌ها  

#1 سعید 1401-03-23 17:27
خیلی دردناکه! خدابیامرزه. خوب نوشتی نویسنده محترم. پدر بودن و مسئول زندگی چندنفر دیگر هم بودن توی این روزگار، والله خیلی سخته. شاید ماهم روزی یا شبی مثل این خدابیامرز و با همین درد، از شرّ این زندگی خلاص شویم ولی بخدابخدابخدا قسم مدیونند مسئولان و بانیان وضع موجود و بالاخره جایی باید حساب پس بدهند. "المُلکُ یَبقی مع‌الکُفر ولایَبقی مع‌الظلم"
نقل قول کردن
#2 جوزایی 1401-03-24 00:48
مردم وقتیکه کاری نداشته باشند و درآمدی نداشته باشند مجبورند کرایه را افزایش دهند. از زمانیکه یارانه ها در سال 1389 حذف شد زندگی روز به روز سخت تر شد
نقل قول کردن
#3 اکبر قادری 1401-03-24 02:44
در واقعآ سخت است در این زمان در این شرایط زند ماند چه برسد به زندگی خدا رحمتش کند
نقل قول کردن
#4 فرید 1401-03-30 22:52
بنده چند سال خود و همسرم تلاش کرده و از خوراک و پوشاک و تفریح خود و خانواده زده ایم و خانه ای خریده و اجاره داده ایم حال گناه ما چیست که برای اجاره سقف تعیین شود چرا دولت از جیب دیگران می بخشد اگر طبق شرع و قانون و اصولی می‌خواهد کار کند باید بستر اقتصادی و ثبات ایجاد کند تا وضع به اینجا نرسد .
نقل قول کردن
#5 اکبر 1401-03-30 22:53
خدایا تا کی تحمل تا کی سختی تا کی ...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا