یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در بهار امسال نشان می‌دهد که 11 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در استان لرستان، بیکار بوده‌اند.




به گزارش یافته، بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در بهار امسال نشان می‌دهد که 11 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در استان لرستان، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩)، 10 درصد کاهش یافته است.
در بهار ١٤٠٠، به میزان 43.1 درصد جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر لرستان از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩) 3.7 درصد کاهش یافته و به عدد 39.4 رسیده است.
بر اساس این گزارش نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر در بهار امسال نشان می‌دهد که 11 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در استان، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری استان حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (بهار ١٣٩٩)، 10 درصد کاهش یافته است.
شاخص بیکاری استان در بهار 1399 عدد 21 را نشان می‌دهد و بر اساس آمار اعلام‌شده این آمار در بهار سال جاری به عدد 11 درصد رسیده است.
بی‌شک این آمار مورد ابهام بسیاری از کنشگران است، زیرا به نظر می‌رسد در طول یک سال گذشته و به دلایل مختلف شاهد ادامه رکود اقتصادی در استان بوده‌ایم، لذا برای شفافیت بیشتر موضوع انتظار می‌رود مسؤولین امر به این سؤال پاسخ دهند که آیا کاهش نرخ بیکاری در لرستان به دلیل مهاجرت نیروی کار به استان‌های دیگر بود یا خیر؟ و در غیر این صورت چه اقداماتی برای کاهش این نرخ بیکاری در لرستان اتفاق افتاده است؟
انتظار می‌رود که متولیان استان یا به‌طور شفاف به این ابهام عمومی پاسخ دهند و یا فهرستی شامل مراکزی که جذب نیرو در آن‌ها صورت گرفته است، منتشر کنند.
 
عبدالرضا قاسمی/ پایگاه خبری یافته

فایلهای پیوست
 
بیشتر خواهیم نوشت...

 

 

اردبیل – بیله سوار – پارس آباد – خلخال – شهرستان سرعین – کوثر – گرمی – مشگین شهر –  نمین – نیر – ارومیه – اشنویه – بوکان – پلدشت – پیرانشهر – تکاب – چالدران – چایپاره – خوی – سردشت – سلماس – شاهین دژ – شوط – ماکو – مهاباد – میاندوآب – نقده – شهر ارومیه – شهر سرو – شهر سیلوانه – شهر قوشچی – شهر نوشین – شهر سیمینه – تهران – آران و بیدگل – اردستان – اصفهان – برخوار – بوئین میاندشت – تیران و کرون – چادگان – سمیرم – شاهین شهر و میمه – شهرضا –  فریدن – فریدونشهر – فلاورجان – استان آذربایجان غربی – استان آذربایجان شرقی – استان اصفهان – استان قم – استان یزد – استان همدان – استان هرمزگان – استان مرکزی – استان مازندران – استان لرستان – استان گیلان – استان گلستان – استان کرمانشاه – استان کرمان – استان کردستان – استان قم – استان قزوین – استان فارس – استان سمنان – استان زنجان – استان بوشهر – استان تهران – استان البرز – استان خراسان جنوبی – استان خراسان رضوی – استان خراسان شمالی – استان اردبیل – استان ایلام – شهرستان اسلامشهر – شهرستان پاکدشت – شهرستان پیشوا – شهرستان تهران – شهرستان دماوند – شهرستان

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1400-04-23 20:53
یافته عزیز علت جوانمرگ شدن جوانان لرستان است
دولت تدبیر وامید در لرستان اشتغال افرینی نکرد

به نکات توجه کنید.
با تشکر علی پیرداده بیرانوند.
نقل قول کردن
#2 فرهاد فرنیا 1400-04-23 21:56
خودت خسته نکن کنشگری هم نیاز نیست همه دارن مهاجرت میکنن
نقل قول کردن
#3 بیرانوند 1400-04-23 22:06
این آمار فصلی است و آمار واقعی متوسط چهار فصل است. آمار بیکاری فصلی ملاک نیست. باید نتایج چهار فصل اعلام شود بعد باید بگوییم وضعیت استان از نظر نرخ بیکاری چگونه است. سال ۹۹ که در کشور اول شدیم.
نقل قول کردن
#4 رازانی 1400-04-23 22:08
بهار نرخ بیکاری به دلیل فصل کشاورزی کم می شود فصلهای دیگر نرخ بیکاری بیشتر می شود ما با وجود این مسولین دلسوز پرچمدار نرخ بیکار بودیم و هستیم و خواهیم بود
نقل قول کردن
#5 امیری 1400-04-23 22:12
مهاجرت سالانه بیش از ۱۲۷۰۰ نفر از استان قطعا بر کاهش نرخ بیکاری موثر است.جوانان همه از استان مهاجرت کردند هیچ کی به داد این استان نمی رسد. اگر همین جوری پیش برود چند سال دیگر باید به استان :lol: نیروی کار وارد کنیم.
نقل قول کردن
#6 آخردنیا 1400-04-23 22:22
لرستان آخر دنیاست.
نقل قول کردن
#7 اکبر مرادی 1400-04-23 22:24
همه دارن مهاجرت میکنن. تبریک به مسولین دیگه کسی نمونده چند سال دیگه نرخ بیکاری صفر میشه فقط پیرمرد و پیرزنها تو استان میمونند.
نقل قول کردن
#8 زاهدی 1400-04-23 22:28
چون فصل بهار فصل کشاورزی است و در استان ما هم عمدتا مشاغل کشاورزی است نرخ بیکاری کم شده فصلهای بعدی اطمینان دارم نرخ بیکاری زیاد می شود
نقل قول کردن
#9 زرین جویی 1400-04-23 22:41
خواهشا به داد لرستان برسید شغل ایجاد کنید تا جوانان از استان نروند افسوس صد افسوس از این جوانان مهاجرت کرده
نقل قول کردن
#10 قادرپناه 1400-04-23 22:47
سلام تحلیل این نرخها به این صورت است که وقتی نرخ بیکاری کم می شود و نرخ مشارکت کم می شود معنیش اینه شغلی ایجاد نشده در واقع یعنی بیکاران یا بیخیال دنبال کار گشتن شدن و از جمعیت فعال خارج شدن و یا مهاجرت کردن و به این ترتیب نرخ بیکاری کم شده این یعنی هیچ کاری در استان انجام نشده
نقل قول کردن
#11 جاودانه 1400-04-23 23:28
سلام عزیزان، لرستان همیشه نرخ بیکاریش اول بوده الانم این ملاک نیست چون مربوط به یک فصل است به قول دوستمون سال مهمه چون متوسط چهار فصله و در اون اولیم
نقل قول کردن
#12 طولابی 1400-04-24 10:13
در ۲سال گذشته هر جوانی که قصد راه اندازی مغازه ای را داشته حتما می بایست بره و جواز کسب بگیره و در سیستم دولت صدور هر جواز کسبی بعنوان ایجاد یه شغل از سوی دولت تلقی میشه و این در حالی است ک اون شخص با هزینه شخصی یه شِغل بخور و نمیر واسه خودش درست کرده و صدور پروانه های اشتغال خانگی خانمها را هم در این زمینه نیز شامل میشن.و به همین خاطر است که آمار اشتغال استان مثلا بالا رفته.
نقل قول کردن
#13 AMIN 1400-04-24 12:07
مشخصه آمار دستکاری شده
نقل قول کردن
#14 عرفان 1400-04-24 14:20
متولی اعلام بیکاری مرکز آمار است و طبق استانداردهای جهانی محاسبه می شود
نقل قول کردن
#15 آرمان 1400-04-24 16:45
خیلی از بستگانم با یکی دو فرزند هم بیکار بودند هم اجاره نشین و به شهرهای قم و تهران و اصفهان و یزد و کرج و استان مرکزی مهاحرت کردند و الحمدلله الان صاحب خانه و ماشین و وضعیت مالی خوبی شده اند . وحاضرنیستند بهزادگاهایشان برگردند خیلی از جوانان پلدختری مهاجرت کرده یا در حال مهاجرت هستند به دلیل فقر و بیکاری و اختلافات خانوادگی و نبودامکانات و تجهیزات بیمارستانی - پزشکی و تفریحگاه وتحت فشارطعنه و حرف مردم به خاطر بیکاری و فقر و... دست به مهاجرت می زنند .
نقل قول کردن
#16 علی 1400-04-25 06:30
دوستان یافته فایل پیوست دانلود و باز نمیشه

---
یافته: باید نرم افزار باز کردن فایلهای pdf داشته باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا