یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اینکه کرونا بسیاری از مشاغل را به مرز ورشکستگی کشانده موضوعی کاملاً ملموس است.
حتی افرادی که در روزهای عادی اوضاع بسامانی داشتند هم در این روزها با مشکل مواجه شدند و از لحاظ مالی متضرر شده‌اند چه برسد به خانواده‌های بی‌بضاعت.
کارگران روزمزدی تا قبل از کرونا هم از مشکلات معیشتی رنج می‌بردند حالا با تعطیلی کارشان آن‌چنان در مضیقه هستند که برخی از آن‌ها حتی در تأمین نیازهای اولیه زندگی خود هم مانده‌اند.
ازآنجایی‌که از زمان شروع کرونا و در همین بحبوحه که حواس مردم به موضوع کرونا پرت است با گرانی بی‌سابقه و افزایش سرسام‌آور قیمت کالاهای اساسی مواجه شده‌ایم خدا می‌داند که چه به سر خانواده‌های تحت پوشش و افراد بی‌سرپرست و بد سرپرست آمده است.
دولت برای حمایت از این اقشار آسیب‌پذیر در ابتدا بنا بود که مبلغ ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان را به حساب افراد تحت پوشش و نیازمند واریز کند اما در نهایت فقط یک و نیم میلیون نفر توانستند این یارانه معیشتی را دریافت کنند و گفته شده که این افراد فاقد هرگونه شغل مسکن و خودرو بودند یعنی زیر خط فقر قرار داشته‌اند.
با این وضعیت بیکاری و گرانی‌ها باید گفت که حتی قشر متوسط هم به خط فقر نزدیک شده‌اند و انتظار می‌رفت افراد بیشتری مشمول این بسته حمایتی شوند البته خیلی‌ها اعتراض دارند که هیچ‌گونه بسته حمایتی دریافت نکردند به هر حال استان لرستان که بالاترین رتبه بیکاری و تورم را در کشور دارد باید به طور ویژه دیده شود.
ما منتظریم تا نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی با شفاف‌سازی عملکرد خود، مردم را در جریان جزئیات هزینه کردهای خود قرار دارند تا مشخص شود که در این شرایط، دقیقا چه حمایت‌هایی از مردم داشته‌اند.
 این روزها همه ارگان‌های دولتی شعار حمایت سر می‌دهند اما معلوم نیست دقیقا این حمایت‌ها از چه کسانی صورت می‌گیرد که عموم مردم ناراضی هستند شاید موضوع کمک به مردم فقط یک شعار است اگر این‌گونه نیست مردم را در جریان خدمات خود قرار دهید.
نکته دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که انتظار می‌رفت رسانه‌های دولتی در استان لرستان در این مدت بیش از اینکه تأثیر کرونا بر مشکلات خبرنگاران را بگویند رسالت آن‌ها حکم می‌کند مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند به‌هرحال خبرنگاران به عنوان نماینده جامعه و وکیل مردم وظیفه دارند که ابتدا صدای مردم باشند.
 اما در پایان؛ دولت از بیمه بیکاری کرونا خبر داده که البته سه قشر زحمتکش کارگران ساختمانی، رانندگان تاکسی و قالیباف مشمول آن نیستند امیدواریم این طرح هم مانند سبد معیشتی به صورت ناقص اجرا نشود و بتواند کمک‌حال مردم باشد.

شهاب آسمانی

توجه: هرگونه استفاده از مطلب با ذکر منبع و نام نویسنده، نشانه‌ی احترام شما به تلاش فرهنگی آن‌ها است.


 

سبد خالی معیشت برای نیازمندان / کدام حمایت!؟


دیدگاه‌ها  

#1 رصا 1399-01-18 19:44
آقای روحانی نقش تدارک چی خوبی را هم خوب ایفا نکردی ؟کرونا تو اوج ژن های خوب از چین خوب مال اندوزی کردن دولت چین بابت کرونا به هر نفر 1200 دلار داد که به پول ایران می شود 16800000 آنوقت شما می گویید یک میلیون دادی که هنوز ندادی و بابت آن 2 سال از یارانه مردم برداشت می کنی؟
نقل قول کردن
#2 همین 1399-01-19 00:41
موضوع کمک به مردم فقط یک شعار است
نقل قول کردن
#3 محمد 1399-01-20 08:05
مسئولی که به دلایل عدم آگاهی ،عدم توانایی ، نالایقی ، دروغ گو بودن و ..... نتواند موجبات رفاه و آسایش مردم را فراهم آورد و بر عکس عامل فقر مردم شود باید هر چه سریعتر آن مسئولیت را رها کرده تا بهترین فرد آن جامعه که از هر حیث بهترین است عهده دار آن مسئولیت گردد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا