یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رشد اقتصادی منفی، چشم‌انداز تورم بیش از ۳۰ درصد که با فشار تحریم نفت ممکن است از ۵۰ درصد هم عبور کند در کنار ناپایداری بازارها در اثر مداخلات مستمر دولت، یعنی امسال شاهد تعطیلی بنگاه‌های زیادی خواهیم بود که یک سونامی بیکاری در پی دارد.
دولت در این وضعیت احتمالاً از یکسو با سوبسید و کنترل بازار به دفاع از سطح رفاه افت کرده مردم برمی‌خیزد و از یکسو تلاش می‌کند با تزریق پول به‌نظام تولید به ایجاد اشتغال کمک کند.
مجموعه این اقدامات درنهایت به انبساط بی‌رویه پایه پولی و البته افزایش نا اطمینانی منجر می‌شود که تورم را تشدید و رکود را تعمیق می‌کند و این چرخه معیوب ادامه می‌یابد.
چاره چیست؟ یک‌بار برای همیشه ترکیدن بادکنک اقتصاد رفاهی مبتنی بر سوبسید را باور كنيم و اجازه دهیم اقتصاد ایران تعادل واقعی خود را بازیابی کند.
دولت به‌جای مداخله در کار تولید و تجارت که هیچ‌چیز از آن نمی‌داند، بر عرضه خدمات حکمرانی باکیفیت مطلوب متمرکز شود تا بيشتر و زیرساخت برای نوسازی اقتصاد و کسب‌وکار به‌وسیله فعالان اقتصادی در فضای شفاف و مطمئن ایجاد شود.
آیا مردم شرایط جدید را می‌پذیرند؟ مردم ممکن است در ابتدا خشمگین و شايد تا حدودى ناامید شوند، اما درنهایت رفتار صادقانه، نگرش منطقی، ارزیابی واقع‌بینانه و امید به پیشرفت را در این تغییر رویکرد احساس کرده همراه خواهند شد.
بدترین جنایت در حق فرد مبتلابه یک بیماری صعب‌العلاج این است که به او بگوییم: این‌یک سرماخوردگی ساده است و با چند قرص و دو کاسه سوپ داغ برطرف می‌شود.

 حسين سلاحورزى
 


 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1398-02-14 01:21
این همه کارشناس داریم تو استان.
پس چرا وضعیت استان بدینگونه است آقایان کارشناس.
نکند نسخه هایتان تاریخ گصرف گذشته است؟
نقل قول کردن
#2 باور 1398-02-14 07:48
آقای سلاحورزی ببخشید شما بعنوانیک مقام در اتاق بازرگانی کجای کار هستید تورم بالای 100 درصده اون وقت فرمایش می کنید تورم 30 درصده یا ممکنه به مرز 50 درصد هم برسه؟؟؟؟گوشت کیلیویی 30 تومان شده 80 هزار تومان؟؟؟؟پراید فکستنی شده 54 میلیون؟؟؟؟
نقل قول کردن
#3 عباس 1398-02-14 08:41
این سخن جناب سلاحورزی بسیار درست است ولی آیا در شرایط کنونی که مردم تحت شدیدترین فشارهای اقتصادی هستند زمان مناسبی برای ترکاندن بادکنک اقتصاد مبتنی برسوبسید است ؟

آیا می دانید که قشر کم درآمد و بعضا" بی درآمد جامعه در چه وضعیت فلاکت باری زندگی می کنند که اینطور به راحتی نسخه می پیچید . این اقدام پیشنهادی شما باید در یک شرایط آرام و طی یک پروسه علمی انجام شود نه در این وضعیت تحریم خارجی و نه در یک اقتصاد فشل رانتی و پر از مفسد . حذف یکباره یارانه ها برای عده ای محدود از ثروتمندان یک بهشت درآمدی و برای قشر عظیم مردم فلاکت بدنبال دارد این بیمار رو به موت نیاز به مراقبت های ویژه دارد نه ریسک جراحی که احتمال بهبود بیمار زیر یک درصد است . لطفا " به هنگام بیان نظریات کارشناسی تان که تحت شرایطی بسیار درست هم هست معیشت مردم را نیز در نظر بگیرید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا