یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها آن‌قدر دلسوزان و اهل‌فن مطالب متعدد در خصوص لزوم رونق گرفتن فرودگاه خرم‌آباد (این درگاه هوایی توسعه‌یافته لرستان) می‌نویسند که دیگر کمتر مطبی باقی‌مانده که در این حوزه بدان پرداخته شود و البته همه توقعات و مطالبات مردم از رونق گرفتن فرودگاه خرم‌آباد به استاندار لرستان بر می‌گردد چرا که پیگیری‌های این مقام محترم به‌عنوان عالی‌ترین مقام ارشد دولت جمهوری اسلامی در استان لرستان است که مؤثرتر از هر مسوول دیگری می‌تواند کارساز باشد.
اما به‌موازات لزوم پیگیری‌های مکرر استاندار لرستان از وزارت راه و شهرسازی، شرکت فرودگاه‌های کشور،‌ سازمان هواپیمایی کشوری و حتی دفتر ریاست جمهوری، در خصوص لزوم به نتیجه رسیدن اهداف توسعه‌ای فرودگاه خرم‌آباد و نشست‌وبرخاست هواپیماهای پهن‌پیکر در این فرودگاه و بالأخص انجام پرواز حجاج از این فرودگاه در سال ۹۸،‌ انتظار می‌رود که استانداری لرستان در جهت رونق بیشتر این فرودگاه آستین همت بالا زند و به‌عنوان مثال موارد ذیل را به فعلیت رساند:
۱ ـ تشکل کارگروه توسعه رونق هوایی در استانداری لرستان. به‌منظور رصد دائمی مشکلات و موانع و پیگیری‌های منظم.
۲ ـ ملزم نمودن کلیه دستگاه‌های دولتی استان به استفاده از سفر هوایی برای مأموریت کارکنان دولت به تهران و بالعکس.
۳ ـ تقبل هزینه سفرهای هوایی مسابقات کلیه تیم‌های ورزشی استان لرستان به استان‌های تهران و البرز از طریق فرودگاه مهرآباد و بالعکس.
۴ ـ تقبل هزینه سفرهای هوایی گروه‌های فرهنگی هنری و مذهبی استان لرستان جهت حضور در مسابقات به استان‌های تهران و البرز از طریق فرودگاه مهرآباد و بالعکس.
۵ ـ تقبل هزینه سفرهای هوایی از خرم‌آباد به تهران و بالعکس معلولین ضایعات نخایی و دیگر معلولینی که سفر زمینی برایشان دشوار است (با معرفی‌نامه سازمان بهزیستی لرستان).
۶ ـ طی تقاضای رسمی و پیگیری لازم از شرکت‌های هواپیمایی موجود که هم‌اینک به فرودگاه خرم‌آباد سرویس می‌دهند تغییر ساعات پرواز به‌گونه‌ای که پروازهای صبح تا قبل از 6 و 30 بامداد پرواز به خرم‌آباد نشسته باشد. در این صورت پرواز برگشت قاعدتاً 7 و 30 دقیقه می‌شود و تغییر پروازهای عصر به شب که این یعنی ایدهآل برای هر مأموریت به خرم‌آباد و یا از خرم‌آباد.
۷ ـ معرفی جاذبه‌های گردشگری لرستان با محوریت معرفی سفر هوایی در قالب تبلیغات مؤثر همچون: مجلات داخل پروازی شرکت‌های ماهان و ایران ایر، استقرار استند بروشورهای رایگان مربوطه در محل پایانه فرودگاه خرم‌آباد،‌ تبلیغات محیطی فرودگاه مهرآباد و البته فرودگاه امام خمینی (ره).
قطع به‌یقین اگر استانداری لرستان آستین همت بالا بزند و به موارد فوق و دیگر امور مشابه هدفمند در جهت نیل به ارتقاء رونق پروازی استان جامه عمل بپوشاند هم به جامعه ورزشی استان خدمت شده هم به جامعه فرهنگی هنری و مذهبی، هم به جامعه معلولین،‌هم به حوزه گردشگری و البته هم به ارتقاء فرهنگ سفر هوایی در استان کمک شده که بازخورد همه این انتفاع‌ها به کمک به افزایش تعداد مسافرین هوایی و در نتیجه رونق بیشتر فرودگاه خرم‌آباد انجام و قطعاً این راهکارها و دیگر راهکارهای مشابه می‌تواند چاره‌ساز باشد نه اینکه به عقب برگردیم و دم از افزایش تعداد پروازهای کوچک بزنیم. آری ...اهداف توسعه‌ای فرودگاه خرم‌آباد، رونق این تنها درگاه هوایی استان و تحقق مطالبات به‌حق مردم لرستان در این حوزه،‌ همت متعالی همه مسؤولین لرستان و بالأخص استانداری لرستان را می‌طلبد.

سعید دالوند

دیدگاه‌ها  

#1 نام 1397-10-24 09:56
تا این حد رویکرد دولتی به اقتصاد؟ چاه باید از خودش آب داشته باشه نه اینکه آب دستی بهش بدن. همین مقدار پرواز هم به ضرب و زور بودجه دولتی بوده. چرا پولی که باید صرف محرومیت زدایی از همه نقاط استان بشه باید صرف سفر هوایی عده‌ای خاص از ساکنان مرکز استان بشه؟
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1397-10-24 16:26
برادر من گیریم که همه پیشنهادهای را که شما فرمودید اجرا کنند و هزینه ها را هم استانداری و ادارات تقبل کنند بعدش با ایرلاین ها چکار می کنید ؟ این شرکت های هواپیمایی هستند که با بهانه های مختلف پروازهای فرودگاه های کوچک را لغو می کنند .پس چرا قبل از تحریمها برنامه پروازهای خرم اباد منظم و هماهنگ انجام میشد ؟ الان شرکت ها با کمبود هواپیما و قطعات مواجه اند و پروازها را در شهرهایی که برایشان سود داشته باشد دایر می کنند .ان زمانها گذشت که دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کمک میکرد الان همه امکانات و بودجه برای استان های بزرگ در نظر گرفته می شود .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا