یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

این روزها در هر جایی که درختی و گیاهی هست، برگ‌های زرد و ریخته شده برزمین و بادهایی در حال وزيدن هستند که خبر از تغییر فصل می‌دهند و با خودنمايى به ایرانیان یادآوری می‌کنند پاییز رسيده است.

ایرانی‌ها پاییز را خزان نیز می‌نامند و این نام در ذهنشان نوعی اندوه و دلمردگی و افت و زوال و سقوط را تداعی می‌کند.
به طور مثال برخى از مردم می‌گویند این روزها خزان شغل و کار و رونق است. یعنی اینکه این روزها شغل و کار برای کسی پیدا نمی‌شود و بیهوده بدنبال يافتن شغل و كارى نباشيد.
واقعیت تلخ همين است که این روزها اقتصاد ایران را خزان زده است و برگ و درختان کسب و کارها ریخته یا می‌ریزد و شاخه‌ها و ساقه‌های کوچک و بزرگ اقتصاد در حال لخت و عریان و بی‌پناه شدن است.
این روزها ذهن و جان ودل فعالان اقتصادی درگیربدترین گزینه هاست و شمار قابل توجهى از صنعتگران قدیمی و اصیل هم که بنیه نیرومندترى داشتند از تاب و توان افتاده اند. این نوشته برای ايجاد ترس يا ناامیدی نیست و نوشته هایی از این دست رانباید دراین قالب ریخت و آنها رانکوهش و نهی کرد.
آن کس که دراین روزها نمی گوید یا نمی نویسد بیش از هرچیز به نقطه اى رسيده که احساس می کند همه راه ها بسته شده و کسب و کارها به بن بست رسيده اند . این گونه فعالان اقتصادی که شوربختانه درحال تكثيراند، سکوت کرده و يا به این نتیجه رسیده اند که گفتن و نوشتن دیگر فایده ندارد و چشم ها و گوش ها بر ین نوشته ها و سخن ها بسته شده است .
شاید این سخت باشدکه همه اين مشكلات و نابسامانى ها را به دولت دوازدهم نسبت دهیم و سایر نهادها را در رساندن کسب وکار به نقطه خطرناک مقصرندانیم اما برای عبورازاین مسیر بایددولت پیشگام باشد. مطابق قانون اساسی و برپایه توزیع قدرت درمیان نهادهای اصلی اداره کننده جامعه دولت است که باید براساس اختیارات و داشته هایش، برنامه منطبق با شرایط روز و براساس واقعیت ها ارایه کند وبرسر اجرای آن اصرارکند . این قابل قبول نیست که دولت دست روی دست بگذارد و به این بهانه که شاید دیگران برسرراه سنگ بگذارند هیچ کاری نکند. تجربه نشان داده است هرگاه دولت برسر حرفی و خواسته ای کار کارشناسی کرده و ضرورت اجرای آن را به جامعه ایرانی درسطوح گوناگون خوب و مفید تبیین کرده است توانسته موافقت و همراهى بالاترین نهادها را بگیرد. درهمین روزها شاهد بودیم اصرارکارشناسانه دولت برای تصویب "اف ای تی اف درمجلس " که یک روند سخت را طی کرده و احتمال ناکامی درتصویب آن ازامكان موفقيت بيشتر شده بود به سرانجام نیک رساند. به نظر می رسد دولت در سیاستهای ارزی ، درسیاستهای تجاری وبرنامه هاى پولی و بانکی نیز می تواند به نقاط امن و کارشناسانه برسد و بر اجرای آن بایستد و کارراپیش ببرد. اکنون درخزان تصمیمگیری و خزان كسب و کار گیر افتاده ایم و باید از این وضع رها شویم.
در چنين شرايطى وزراء يا هرفردی دردولت كه نتواند این راهبرد رادردستورکار قراردهد و توانایی تدوين برنامه هاى متناسب با اوضاع رانداشته باشد،بايد جایش را به نیروی دلسوز، با انگیزه و فداکاربدهد،شايد نوعى پوست اندازى دولت در حوزه اقتصاد به ايجاد انگيزه و اميد كمك كند. ریاست دولت دوازدهم نیز می تواند و باید چابک تر و چالاک تر باشد واگر این تصوررادارد که باید کارهای اساسی تر را انجام دهد از معاونان ارشد خود به ویژه معاون اول در حوزه اقتصادکمک بگیرد و به توصيه هاى دلسوزانه كارشناسان ، فعالان اقتصادي و بخش خصوصي كشور توجه كند تا خزان برخزان افزوده نشود.



حسین سلاح‌ورزی، نایب‌رئیس اتاق ایران
 



دیدگاه‌ها  

#1 عباس 1397-07-23 12:14
رئیس‌جمهور گفت: هر روز لیست قیمت اجناس را می‌بینم و می‌دانم وضع زندگی مردم چگونه است؟ مخصوصا کسانی که حقوق ثابت دارند اما ما در برابر این شرایط باید تسلیم شویم یا باید به همدیگر امید دهیم و کمک کنیم؟خوب آقای روحانی با این آشفته بازارشما بعنوان رییس دولت که همش وعدهای سرخرمن میدهید وهمواره می فرمایید این ها همش حبابه نقش شما و تیم اقتصادی شما چیست؟اگه حبابه چرا حقوق کارکنان دولت و کارگران بصورت همین حبابی افزایش نداره؟سیاستهای پولی و ارزی در تمام دنیا توسط دولتها اعمال می شود؟
نقل قول کردن
#2 عباس 1397-07-23 13:02
آقای روحانی کلید تبلیغات شما هیچکدام از قفلها را که باز نکرد قفلهای فراوانی برای قفل اقتصادمملکت زد؟اگه شما به گفته خودتان هرروز لیست قیمت ها را نظاره می کنیدمردم عملا دارند با خون و دل و بدبختی اون لیستی که دست مبارک شما هست را تهیه می کنند؟؟امروزه نه تدبیری هست و نه امیدی ؟کمر مردم بدبخت شکسته شده کامل؟؟
نقل قول کردن
#3 سید محمد قاسمی 1397-07-23 13:22
ضمن تقدیر وتشکر از نویسنده خوش فکر ×××
امیدوارم بهار اقتصاد ایران فرا برسد ....
نقل قول کردن
#4 محمد رضا . د 1397-07-23 18:21
اقتصاد ایران برای بهبود یک راه حل ساده دارد هزینه تولید را بیاریم پایین وقتی دولت به فکر افزایش مالیات از واحدهای تولیدی و... افتاد ضربه هولناکی به تولید وارد شد در نتیجه به علت مقرون به صرفه نبودن بسیاری از سرمایه ها از تولید به سمت واسطه گری سوق داده شد هزینه برق واحدهای صنفی تجاری وسر سام اور محاسبه میشود .اجاره مغازه ها بالا واحد های صنفی برای جبران هزینه ها اجناس را گاها"چند برابر سود روی ان می کشند عدم قدرت خرید نتیجه اش رکود با چند راه ساده می توان هم تولید را رونق داد هم بازار را از رکود خارج کرد ان هم مساعدت دولت در کاهش هزینه ها است وگر نه وضع همین است وهمین
نقل قول کردن
#5 عباس 1397-07-24 10:08
آقای رییس جمهورمردم 40 ساله پای کار هستند این همه شهید گرانقدر،این همه جانباز،این همه آزاده سرافراز؟ملت قهرمان و سرافراز ایران با ایثار جان فرزندانشان پای کار بوده و هستند؟حال شما بفرمایید شما کجای کار هستید و چگونه بمردم کمک می کنید؟شما چه امیدی به این ملت داده اید هر روز یک بحران هر روز یک چالش آفزایش سرسام آور کالای ضروری مردم که بصورت ثانیه ایی بالا می روند؟ بفرمایید چه دردی از دردهای ملت برداشته اید؟چرا از فرزندان شماها در راه حرم (مدافع)شهید نمی شوند؟کدام روز اخبار اعلام کرد امروز پیگیر فرزند یا از وابستگان مقامات که در سوریه شهید شده تشییع می شود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#6 عباس 1397-07-24 11:53
آقای روحانی همدردی شما و وزیر محترمتان را هم در شبکه خبر دیدیم آن مرد نانوا توان پرداخت فیزیوتراپی 68 هزار تومانی را نداشت آن وقت وزیر در پاسخ در خواست رسیدگی گفتند خودت بمال اهل کجایی گفت تهران گفت خوبه در تهران هم بودی باید مالیدن را خوب بلد باشی ؟؟کجا شما با این ملت بدبخت همدردی کردید؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا