یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حواشي مراسم توديع و معارفه رؤساي دانشگاه لرستانروز سه‌شنبه 14 مردادماه مراسم توديع و معارفه رؤساي قديم و جديد دانشگاه لرستان با حضور دكتر عبدالحسين فريدون مشاور وزیر علوم و مدیرکل دفتر وزارتی برگزار شد.

به گزارش يافته، رییس سابق دانشگاه لرستان در مراسم تودیع خود، به ارایه آمار و اطلاعاتی از عملکرد دانشگاه در طول دوره تصدی این منصب پرداخت که عده‌اي ایرادهای بسياري بر آن گرفتند.

دکتر حسن زمانیان بعد از بيان مقدمه‌ای کوتاه، اسلایدهایی شامل نمودار، جدول و عکس‌هایی از تعداد کارکنان، تعداد دانشجویان، اقدامات عمرانی و رفاهی، جذب بورسیه‌های هیات علمی و ... را براي حضار نمایش داد.

وي با نمایش تصویر طراحی سه بعدی نمای ساختمانی 9 طبقه گفت: »یک کار خوب كه انجام شد، احداث مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه لرستان بود. طبق مصوابتی که ما داشتیم، منازل سازمانی دانشگاه را به مزایده گذاشتیم؛ قیمتی که به فروش رفتند، دو برابر قیمت کارشناسی بود و با مصوبه هیات امنا، در یک منطقه خوش آب و هوا حدود یک هکتار باغ را خریداری کردیم. این ساختمان را هم اجرا کردیم. اكنون طبقه هفتم آن در حال تكميل است. طبقات هشت و نه آن با جناب دكتر عزيزي! ..."»

اسلاید بعدی عکسی از این پروژه بود که اسکلت یکی- دو طبقه‌ای را نشان می‌داد و دكتر زمانيان به سرعت این اسلاید را رد کرد. محل این پروژه در کیلومتر10  جاده خرم‌آباد به الشتر قرار دارد. چند نفر که از الشتر براي شركت در اين مراسم آمده بودند، مي‌گفتند چنین ساختمانی را هنوز ندیده‌ایم!

دكتر حسن زمانياناین در حالی است که برخی نسبت به نحوه و دلیل فروش منازل مسکونی معترض هستند و عقیده دارند منازل قیمت به مراتب پایین‌تری فروخته شده است و ساخت چنین مجتمعی مانند یک فریب می‌ماند.

برخی هم معتقدند آیا بهتر نبود محل این پروژه را زمین خود دانشگاه در منطقه کمالوند انتخاب می‌کردند؟ تا مکانی که فاصله بیش‌تری از شهر دارد و دسترسی نامناسبی به آب، برق، گاز و ... دارد!

دكتر زمانيان دلیل واگذاری زمین محل دانشگاه توسط مسکن و شهرسازی به دیگر نهاد‌ها مانند پروژه مسکن مهر که در داخل زمین دانشگاه در حال اجرا است را نداشتن سند زمین عنوان کرد و از اخذ سند زمین محل دانشگاه خبر داد، ولی این نوش‌دارو پس از مرگ زمین دانشگاه با تصرف پروژه مسکن مهر چرا؟! مسکن مهر قرار بود در بافت فرسوده‌ی شهرها انجام شود.

ای کاش قبل از این، مشکلات را با مردم از طریق رسانه‌ها درمیان می‌گذاشتند. به یقین مردم هم از نهادی که در آزادسازی حریم قلعه فلک الافلاک پیش‌قدم بود، حمایت می‌کردند.

ایشان در بین آمارهای‌شان، چیزی را ارایه ندادند که نشان‌دهنده افزایش کیفیت و بار علمی دانشگاه باشد. صرف داشتن 90 دانشجوی دکترای حرفه‌ای، افزایش تعداد رشته‌های مقطع دکتری به 48 و ... از نظر بسياري عملكرد عدي و روال معمولي كار يك مسوول دانشگاه است و نشان‌دهنده‌ی پیشرفت نیست.

همچنين برخي مي‌پرسيدند: بورسیه‌هایی که به منظور افزایش تعداد اساتید صورت گرفت، به چه صورتی اعطا شد؟ چرا برخی اعضای قدیمی هيأت علمی نسبت به این بورسیه‌ها معترض هستند؟ در اين بخش چه شده است؟!

پیش از این، گروه شیمی دانشگاه لرستان موفقیت‌های بسیار زیادی را کسب کرد، ولی نه تنها شیمی دانشگاه لرستان پیشرفت نکرد، بلکه به عقب نیز کشیده شد، همان بلایی که امروزه گویا دارد بر سر حقوق دانشگاه آزاد خرم‌آباد می‌آید.

شاید هيأت بازرسی که بهمن‌ماه 1392 از این دانشگاه بازدید کرد، چنین مشکلات پیش آمده را رصد کرد و تصمیم به تغییر رییس گرفت. هيأتی که خبر آمدن‌شان به خرم‌آباد، لرزه بر تن عده‌اي انداخت و خبر آن به سرعت در ميان قشر دانشگاهي و دانشجويان منتشر شد!

البته بايد گفت كه دکتر زمانیان عملکرد مثبت نیز داشته است و نمی‌توان منكر برخي زحمات وي بود و تمام تقصیر را گردن او انداخت.

حال که گویا سایه‌ي بی‌تدبیری از سر دانشگاه‌های لرستان در حال برچیده شدن است، امید است رؤسای دانشگاه‌ها با حمایت از اعضای واقعی هیات علمی و توجه به رفاه دانشجویان، با هموار‌سازی راه تبدیل علم به ثروت، قدمی برای حل شدن مشکل‌های این استان بردارند.


 

 


 

 


 


 

دیدگاه‌ها  

#1 سلمان 1393-05-16 14:52
تخریب هم راه و روش خودش رو داره نه اینجور ناشیانه! "برخی معتقد بودند"، "عده ای میگفتند" ...، یک دلیل مستند ارائه نکردید، مطمئنا بر عملکرد دکتر زمانیان نقد وارد هست ولی نباید فراموش کرد یکی از سیاهترین مقاطع تاریخ دانشگاه لرستان دوره مدیریت همین دکتر عزیزی در سال ۸۳ بود که این دانشگاه عرصه تاخت و تاز سیاست بازها شده بود.
ما افرادی رو داریم تو استانمون که از هر دو این مدیران توانایی بالاتری برای مدیریت دانشگاه دارند.
نقل قول کردن
#2 ایمان 1393-05-16 16:34
اولا دکتر عزیزی یکی از اساتید ارزشمند و فرهیخته و فهیم استان و دانشگاه لرستان هستن و زمان مدیریت قبلی ایشون کوتاه بود ولی در همون مدت هم خدمات زیادی داشتن درخصوص عملکرد زمانیان هم همین بحث کافیه که دانشگاه لرستان طی مدیریت این فرد در رتبه بندی دانشگاههای کشور 9 پله سقوط کرد 6 پله در سال 90 و 3 پله در سال 91 که در سایت رتبه بندی دانشگاههای جهان اسلام به آدرس ur.isc.gov.ir قابل مشاهده است ضمنا اینکه خبر اخراج بعضی بورسیه های این آقا به اسم استان مطلوم لرستان منتشر میشه باعث خجالته اون هم از دانشگاه گیلان خیلی مسائل دیگه هم هست که به هرحال دستگاههای نظارتی مسئول در استان باید بررسی کنن به هر حال ممنون از آقای دهقانی به خاطر مطلب پرمحتوایی که چاپ کردن
نقل قول کردن
#3 دانشگاه 1393-05-16 22:38
جناب آقای دهقانی با قلم شیوایی که دارن بخشی از درد دلهای اعضای هیات علمی دانشگاه لرستان رو گفتند البته قاعدتا همه چیز رو نمیشه منتشر کرد ولی باز هم از ایشون خیلی سپاس گذاریم. اومدن دکتر عزیزی باعث خوشحالی اکثر اعضای هیات علمی شده البته غیر از یه عده افراد چاپلوس که توی این مدت جایگاهها و مسئولیتهایی رو به ناحق اشغال کرده بودن و باعث پسرفت دانشگاه شدن
نقل قول کردن
#4 محمد 1393-05-17 02:18
سلام درود بر کسانی که برعقیده خود صاحب قدمند و زیر بار اویزان شدن به این نماینده و ان مسئول رابرای ابقا نداشته همچون معاونت دانشجویی که خود استعفا داد زیرا تشخیص داد نمی تواند با فکری که به ان اعتقاد ندارد همسویی نداشت.
نقل قول کردن
#5 علی جودکی 1393-05-17 02:26
سلام. به جناب آقای دکتر عزیزی تبریک عرض می نمایم. بی شک حضور ایشان باعث تحول مثبت در دانشگاه لرستان خواهد شد. سپاس از سایت وزین یافته به خاطر تهیه گزارشات جالب و خواندنی، خاصه جناب آقای دهقانی نویسنده مطلب فوق.
نقل قول کردن
#6 سعید 1393-05-17 07:09
با سلام. بورس کردن برخی افراد بدون هیچگونه نقطه قوتی و فقط و فقط بارانت نیز از افتخارات زمان دکتر است
نقل قول کردن
#7 عبدی 1393-05-17 11:05
من معنی نظر ات منفی رو نمیفهمم!!!!!!یع نی شما میگی مجتمع نه طبقه ساخته شده؟؟آپارتمان تو دانشگاه ساخته نشده؟؟؟؟ بار علمی دانشگاه بالاتر رفته؟!! خانه سازمانی ها به تاراج نرفته؟!! ممنون از آقای مهرداد دهقان بخاطر عنوان کردن واقعیت ها از طرف دانشگاهیان ممنونم واقعا
دلواپس چی هستین؟؟
نقل قول کردن
#8 عبدی 1393-05-17 11:07
روز خبرنگار هم به همه خبرنگارای دلسوز که توی یافته بیشتر میبینیم مبارک
نقل قول کردن
#9 صادق 1393-05-17 16:40
راستی آقایون دانشگاه قضیه این زمینهای قلعه سنگی که میگن متعلق به بعضی ها بوده و دانشگاه لرستان خریداری کرده چیه؟ دانشگاهی که توی کمالوند هست زمین قلعه سنگی به چه دردش میخوره؟
نقل قول کردن
#10 hadisss1990@gmail.com 1393-12-13 12:58
سلام میشه لطف کنید آمار تعدادکارکنان غیرهیئت علمی دانشگاه لرستان را بهم بگید؟
وبیشتر ممنون میشم اگه جزئیاتشو هم بگید.
برا کار تحقیاتی میخوام آخه هر منبعی یه اماری گفته
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا