یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

🔸برای کسی که از نزدیک بیم‌ها و امیدها و دغدغه‌های روزنامه‌نگاری و مطبوعات و رسانه را از درک کرده‌ است خواندن و شنیدن خاطره‌های صادقانه اهالی مطبوعات شیرین و مغتنم است.
"خاطرات شش دهه روزنامه‌نگاری محمد بلوری" را به دقت خواندم، سعید ارکان‌زاده یزدی و "نشر نی" سند ارزشمندی به تاریخ مطبوعات و روزنامه‌نگاری ایران هدیه کرده‌اند. کتابی در ۶۴۸ صفحه، مصور و واجد استانداردهای لازم؛
 🔸خاطرات محمد بلوری شیرین و شیوا و از جنس نوشته‌های نرم و پر کشش او در ثبت حوادت است. ارزش تاریخی دارد و با نگاهی نو ماجراهایی از تاریخ معاصر ایران از جمله چگونگی تاسیس روزنامه کیهان و معرفی مصباح‌زاده بانی مؤسسه کیهان، نقش و شخصیت محرمعلی خان سانسورچی؛ نگاهی دوباره به ماجراهایی چون مرگ جهان‌پهلوان تختی، نقش ساواک در کنترل و فشار بر مطبوعات، افشای اسرار قتل حسنعلی منصور، اسرار ناگفته از جنگ ظفار، ماموریت مرد هزار چهره برای ترور تیمور بختیار، اعدام طیب حاج رضایی، دستگیری و اعدام خسرو گلسرخی، خلق تیترهای ماندگار روزهای پر التهاب انقلاب اسلامی، اعتصاب سراسری مطبوعات، اعدام هویدا، ماجرای مردی جنایتکار که به‌ خفاش شب مشهورشد،  قتل‌های زنجیره‌ای، و صدها خاطره و حادثه ریز و درشت پرداخته است.
🔸 این کتاب که در گروه کتاب‌های تاریخ شفاهی شناخته می‌شود شصت سال سابقه حضور متعهدانه و حرفه‌ای بلوری به شغل روزنامه‌نگاری در روزنامه‌های کیهان، ایران، اعتماد، ایرانیان و چندین مجله و نشریه دیگر  و تجربه‌های آموختنی بسیاری را به خواننده آشنای این حوزه منتقل می‌کند.
🔸سعید ارکان‌زاده خود روزنامه‌‌نگار است و به خوبی توانسته است از عهده پیاده کردن و تنظیم گفتگوهایش با محمد بلوری برآید و انتشارات نشرنی هم برای انتشار کتابی که محمدجعفر محمدزاده - يافتهاینک چندین نوبت چاپ شده سنگ تمام گذاشته است.
🔸امیدوارم از این دست کتاب‌های روشنگرانه بیش‌ و بیشتر باد.

محمدجعفر محمدزاده

دیدگاه‌ها  

#1 حسن زاده 1401-01-22 23:33
با سلام انتهای کوی پاسداران کوچه خایدالو روشنایی ندارد لطفا پیگیری نمایید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا