یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

✍️ شهرام شرفی/ یافته:‌چند روز پیش و در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، تعدادی از معلمان در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان، تجمع انتقادی برای رسیدگی به وضعیت معاش و معیشت صنفی و شغلی خویش، برپا کردند.

سال تحصیلی جدید آغاز شده است و امیدوارم با همکاری مجلس و دولت، مشکل معاش معلمان از وضعیت فعلی خارج شود و یک تحول در این زمینه برای رفاه و معیشت معلمان، ایجاد شود.
توقع معلمان چه معلمان شاغل و چه معلمان بازنشسته از مجمع محترم نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی هم این است که صدای مطالبه‌گری معلمان استان در مجلس شورای اسلامی باشند.
ناگفته پیداست بخشی از پایگاه رأی نمایندگان، معلمان هستند و از قضا یک قشر مهم اجتماعی هستند که همواره در صحنه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی کشور از جمله انتخابات، حضور و مشارکت داشته‌اند.
یکی از مطالبات اساسی معلمان، اجرای کامل طرح رتبه‌بندی معلمان است که گاهی منتقدان آن می‌گویند بار مالی برای دولت دارد.
 حتی اگر فرض کنیم بار مالی برای دولت داشته باشد این بار مالی یک بار مالی ضروری و مثبت است؛ زیرا فعالیت یک معلم که رسالتش آموختن و تعلیم و تربیت نسل آینده‌ساز مملکت است یک فعالیت استراتژیک در جامعه محسوب می‌شود.
 اگر هر کدام از ما امروزه در یک جایگاه در جامعه هستیم به برکت وجود نظام آموزش و پرورش و تلاش معلمان و برکت وجود نظام آموزش عالی و دانشگاهی کشور است که کار استراتژیک آن‌ها، تربیت نیروی انسانی متخصص و تحصیل‌کرده برای آینده‌سازی کشور است.
 ما همان‌گونه که توانسته‌ایم در بخش‌های دفاعی و نظامی، به یک کشور دارای اقتدار منطقه‌ای و حتی جهانی تبدیل بشویم در بخش شاخص‌های توسعه‌ی انسانی از جمله کیفیت آموزش و بهداشت که بخشی از آن‌ها رسیدگی به رفاه و معاش اساتید و معلمان است هم باید بتوانیم پیشرو و سرآمد در منطقه و حتی جهان باشیم.
همان‌گونه که این ماه‌ها، شاهد اجرای طرح همسان‌ْسازی حقوق اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه‌های زیرمجموعه‌ی وزارت علوم با دانشگاه‌های زیرمجموعه‌ی وزارت بهداشت بوده‌ایم می‌بایست یک تحول ساختاری اساسی هم در وضعیت معیشت و معاش معلمان صورت بگیرد.
 معلمی که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتراست و قرار است رسالت مقدس و سنگین تعلیم و تربیت را هم انجام بدهد نباید بخش عمده‌ی حقوق دریافتی‌اش، صرف اقساط و اجاره‌ی منزل و سایر کسورات اداری بشود و مبلغ ناچیزی، عایدش شود!
 در این راستا، نمایندگان محترم استان لرستان در مجلس شورای اسلامی، همه همراه همدیگر باید یک‌صدا و متحد، از طریق مکانیزم قانونی قانون‌گذاری، مطالبه‌گر تحول در وضعیت معیشتی معلمان بشوند و خودشان، جلوتر از معلمان و پرچم‌دار پیگیر رسیدگی به وضعیت نامناسب معیشتی و رفاهی معلمان شوند.
یک معلم چه معلم شاغل و چه معلم بازنشسته وقتی دغدغه‌ی فقر و معاش داشته باشد و خودش با فقر دست و پنجه نرم کند چگونه خواهد توانست رو به سوی تعلیم و آموزش مسئولیت‌پذیری اجتماعی به دانش‌آموزان بیاورد و چگونه خواهد توانست خودش، الگوی دانش، عقلانیت و خردورزی باشد؟
 ناگفته پیداست در استانی همچون استان لرستان که استانی کمتربرخوردار و دارای نرخ بیکاری بالاست مجمع نمایندگان آن به‌ویژه در دوره فعلی که مجلس، خود را انقلابی می‌داند نسبت به سایر استان‌ها بایستی از فعالیت و کنشگری مدنی و قانونی بیشتری برای پیگیری منافع اقشار مختلف همچون قشر معلمان، برخوردار باشد و به صورت پیوسته و سماجت‌وار، از مجاری قانونی کلان و کشوری، تحول را به نفع رفاه معلمان، بخواهد و در این زمینه، قوانین موجود را به نفع معیشت اقشار مختلف، اصلاح کند.

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1400-07-05 11:46
فقط معلمها نیستند که مشکل معیشت و حقوق ماهیانه را دارند .علاوه بر معلمها بیشتر بازنشستگان با چندرغازی که دولت بصورت ماهیانه به انها پرداخت میکند روزگار را سر می کنند .با حقوقی که دولت به بازنشستگان میدهد نمی شود زندگی کرد.واقعا خجالت اور است ببینید کشوری که زمانی در اوج قدرت و ثروت بود به چه روزی افتاده سرمایه این کشور را اقازاده ها تاراج کردند.
نقل قول کردن
#2 امیر 1400-07-06 01:42
نمایندگان لرستان باید در فکر انتخاب استاندار کار کشته و انتخاب رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان باشند اگه دغدغه حقوقی باشد تمامی کارکنان دولت در فشار تورم کمر شکن هستند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا