یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شام ایرانی عنوان برنامه‌ای است که چند قسمت اخیر آن برای مردم لرستان پرحاشیه شده است!
البته برنامه‌ای عاریه‌ای بدون هیچ نبوغ و ابتکاری است با کپی‌برداری ناموفق از برنامه‌‌های ماهواره‌ای آن‌ور آبی که تماشای دیدن این همه صحنه‌های تقلیدی آن، جوانه بربدن سیب زمینی سبز می‌کند!
برنامه‌ای که حتی نتوانسته مثل بعضی از برنامه‌های ایرانیزه شده‌ی دیگر، جا بیوفتد، و فقط با تکیه بر حضور سلبریتی‌ها، تلاش در جذب مخاطب دارد.
سکانس‌هایی پر از دیالوگ‌های خاله‌زنکی و نامناسب پخش در یک رسانه‌ی جمعی و مجموعه‌ای از نمایش نپخته‌ و غیر قابل هضم از زندگی لاکچری سلبریتی‌های ایرانی که بعضا فرسنگ‌ها از حال و روز این روزهای مردم ایران فاصله دارد، و اخیرا نیز انواع و اقسام توهین‌ها از تشبیه همدیگر به بز تا اهانت به اقوام و ...
شام ایرانی برنامه‌ای که با نشان دادن واقعیت زندگی سلبریتی‌ها و مقایسه با آن چیزی که تا کنون در تلویزیون و رسانه‌ی ملی از آن‌ها مشاهده شده تضادهای دیرپَز و تلخی در ذهن بیننده‌هایش ایجاد می‌کند. هنرمندانی که فقط در تلویزیون و سینما مجبور به رعایت چهارچوب‌ها بودند، در این‌جا هر جور بخواهند می‌پوشند و هر چه بخواهند می‌گویند!
به راستی هدف اصلی از ساخت این قبیل برنامه‌ها چیست؟
شام ایرانی بیانگر کدام فرهنگ و اصالت ایرانی است؟
آیا صرفا جهت سرگرمی مردم می‌شود برنامه‌هایی مثل «شام ایرانی» و «شب‌های مافیایی» ساخت و به محتوای بی‌محتوایی که به مغز مردم می‌خورانند توجهی نکرد؟
برنامه‌ی شب‌های مافیایی آقای سعید ابوطالب چه چیزی به مردم می‌آموزد؟ یک بازی عاریتی بر مبنای دروغ و ریاکاری، فریب، تزویر و ناجوانمردی یا صرفاً جهت سرگرمی مخاطب؟
 این برنامه‌ها به مصداق مَثَلِ «کلاغ می‌خواست راه رفتن کبک را تقلید کند راه رفتن خودش را هم از یاد برد» چگونه برای پخش از وزارت ارشاد مجوز می‌گیرند در حالی که به فرهنگ داخلی کشورمان و پیشینه غنی آن توجهی نداشته و نظارتی نیز بر محتوای تقلیدی و ضعیف آن‌ها وجود ندارد؟
نتیجه همین می‌شود که در چنین برنامه‌هایی، سلبریتی‌های ایرانی می‌توانند به راحتی به ارزش‌های اصیل دختران ایرانی برچسب بزنند و فرهنگ اقوام ما را به سخره بگیرند و عوامل آن حتی زحمت تدوین و حذف این جور اشتباه‌ها‌ی به ظاهر سهوی را نیز به خود ندهند!
ملت ایران و بخصوص قوم بزرگ و اصیل ایرانی «لر» منتظر عذرخواهی رسمی آقای سعید ابوطالب و دیگر دست‌اندرکاران این برنامه هستند و انتظار می‌رود مسئولان وزارت ارشاد و صداوسیما نیز در چنین مواردی قاطع‌تر عمل نموده و هر چه سریع‌تر فکری برای آبروی خود و فرهنگ کشورمان نمایند!
 
راضیه حسنوند

دیدگاه‌ها  

#1 بیژن 1399-09-20 12:55
عذرخواهی از تمام ملت لر در اقصی نقاط ایران و جهان الزامی است.ما لرهای بوشهر هم بشدت ناراحت هستیم و اگه شبکه های اجتماعی را نگاه کنید میبینی که لرهای بختیاری و لرهای بویراحمدی هم واکنش نشان دادند
نقل قول کردن
#2 شهریار 1399-09-20 12:57
قوم بزرگ لر در ۱۴ استان هستند حالا خوب است نگارنده سری به فضای مجازی بزند ببیند چگونه دارند تفرقه میان طایفه های لر را گسترش میدهند
نقل قول کردن
#3 امیر هوشنگ 1399-09-20 13:39
متأسفانه نمایندگان ما در مجلس نه تنها خود هیچ اعتراضی نمی کنند بقیه را هم از شکایت منع می کنند که باعث حیرت دیگران شده بعضی می گویند ما چون زاگرسی هستیم باید گذشت کنیم ؟!! چند سالی هست که خود را منتسب به زاگرس می کنند تا اندیشه های تفرقه افکنانه خود را پنهان کنند در درجه اول ما لر هستیم و در تمام نقاط ایران حضور داریم و ارتباطی با زاگرس ندارد چونکه اقوام دیگری هم در زاگرس هستند پس آقای نماینده هیچ کاری بزرگتر از توهین اهمیت ندارد و شما اگر لر هستی باید پیگیر باشید اگر نیستی پس دلیل بیهود نیاورید
نقل قول کردن
#4 لرستان 1399-09-20 13:43
خانم رهنما توهینی کرد و چند بار هم عذرخواهی کرد.کش دادن این موضوع یعنی تکرار آن توهین از زبان خودمان
نقل قول کردن
#5 امیر 1399-09-20 20:43
این کار بهاره رهنما دقیقا یه سناریوی از پیش تعیین شده بود و هدفدار این کارو کرد (نفت و گاز و آب زیر پای لرهاست و خرج ایران میشن ولی موقعی که یه عطیقه اینطوری به ما بی احترامی میکنه همه مسوولان خوابن) باید رئیس دستگاه قضا این عطیقه رو بازخواست کنه که چرا به یه قوم بزرگ توهین کرده ( مگه میشه یه آدم هرچی که لایق خودشه رو به زبون بیاره و بعد بگه ببخشید؟؟؟؟)
نقل قول کردن
#6 بروهی لورستان 1399-09-20 23:21
مسئولان لرستان مخصوصا نماینده می توانند از بهاره رهنمای شکایت کنند.و در دادسرای رسانه ممنوع الفعالیتش کنند

تا درس عبرتی برای این جریان شود.اگر ضعیف عمل کنید این جریان ریشه کن نمی شود.
نقل قول کردن
#7 محسن 1399-09-21 08:45
حداقل خواسته به حق ،تعطیلی همیشگی این برنامه مبتذل است.
نقل قول کردن
#8 محسن 1399-09-21 08:57
حداقل خواسته ما تعطیلی همیشگی برنامه مبتذل شام ایرانی وبرخورد جدی با سعید ابوطالب است
نقل قول کردن
#9 حرف مردم لرستان 1399-09-21 18:56
شماره نمایندگان لرستان چند است؟
نقل قول کردن
#10 پدرام 1399-09-21 19:01
منم موافقم کوتاه نیایید بهاره رهنما را در دادسرای رسانه ممنوع الکار کنیدهرچه خورده از اعتمادملت بسه.این توهین باید حساب پس بده.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا