یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

و آن‌گاه خروشان رودی
چنان در مسیر تندباد
 امواجش می‌خروشد
که هر لحظه موجی بر کرانه‌ها
فرود می‌آورد از بارش واژه‌ها
و لحظه‌ای بعد
سیمره جاری می‌شود
بر پیکرة این تکه کاغذ کاهی
تاریخی می‌شود به بلندای
این مرز و بوم پر گُهر
 و ساعتی بعد
باد افشا می‌کند
خون دل‌های که خورده شد
و اما بعد
نامی که روزی تو شد
رزقی است ماندگار تا ابد
 



 عُمر 184 ساله مطبوعات ایران هزاران نشریه و روزنامه در درون خود دارد. هریک از این نشریات و روزنامه‌ها بخشی از تاریخ، ادبیات، فرهنگ و سیاست ایران را به تصویر کشیده‌اند. با ورود این وسیله ارتباطی سطح آگاهی‌بخشی مردم چنان متحول شد که شاه وقت نتوانست در برابر افکار عمومی تاب بیاورد و تن به امضا فرمان مشروطیت داد.
در این سال‌ها روزنامه‌ها و به‌طورکلی مطبوعات فراز و فرودهای غم‌انگیزی داشته‌اند. دهان بعضی از مدیران جراید و نویسندگان آنان را در طول تاریخ دوخته‌اند تا حرف حقی را کتمان کنند. در طول تاریخ بشریت آگاهی‌بخشی با مصیبت و بلا عجین بوده و هست. رزق آگاهی‌بخشی خداوند آن را به هرکسی عطا نکرده است. عطای این فوز عظیم از آن پیامبران، امامان بوده و پس از آنان به بندگان خوب و شایسته خود داده است.
به هر روی رزق علم و آگاهی بخشی، عطایی فوق تمام رزق‌هاست. هفته‌نامه وزین و ماندگار سیمره رزق کیانوش است. کیانوشی که جوانی، سلامت، زن، فرزند و همه مواهب خداوندی را همه به یک‌باره در سیمره ریخت تا سیمره جاری شود. اکنون که 15 سال با 500 شماره از عمر این نشریه می‌گذرد؛ کاخی است که از هیچ باد و بارانی گزند نخواهد یافت. شاید اگر کیانوش ثروت می‌اندوخت و یا بر اسب مراد یک جریان سیاسی سوار می‌شد، الآن او هم مثل دیگران هتل‌ها، خانه‌ها، مناصب و غیره داشت؛ اما و صد اما کیانوش با همان حقوق معلمی کاخی برافراشت که دیگران در آینده بر آن حسرت خواهند خورد. کاخ سیمرة کیانوش دلان‌های ادبیات، فرهنگ، معرفت و تاریخ این مرز و بوم در خود جای دارد. در حجره حجرة آن سنگ‌های زرین کلمه‌ها نقش بسته‌اند که تا پایان این جهان خواهد درخشید و در جهانی دیگر فر ایزدی را به دنبال خواهد داشت.

باری نگارنده بارها گفته‌ام و بار دیگر تکرار می‌کنم. سرزمین طرهان یا شهرستان کوهدشت در تاریخ ایران با فرهنگ و تفکرش ماندگار خواهد شد و آن هم به سه دلیل ذیل که عرض خواهم کرد.
اول؛ کتاب ارزشمند کلمه‌الله العلیا اثر زنده‌یاد آیت‌الله محمدرضا آدینه‌وند لرستانی نحوی بزرگ معاصر که در جهان تشییع در نوع خود بی‌نظیر است؛

دوم؛ کتاب دانشنامة مطبوعات ایران اثر دکتر محمدجعفر محمدزاده یکی از دانشنامه‌های تخصصی، فاخر و روشمند ایران است. این مجموعه که به ده جلد خواهد رسید، متقن‌ترین تاریخ مطبوعات ایران از بدو تولد تاکنون در بر دارد؛

سوم؛ هفته‌نامه وزین سیمره به مدیر مسئولی دکتر کیانوش رستمی حاوی یک فصل مفصل از تاریخ، فرهنگ، ادبیات لرستان و غرب کشور است. این نشریه مستقل، هویت اجتماعی- سیاسی این مرز بوم است که بزودی محل تحقیق و پژوهش اندیشمندان و محققان خواهد شد.


 مسعود فرج الهی/ یافته

دیدگاه‌ها  

#1 سید محمد قاسمی 1398-05-16 10:38
به سهم خودم از زحمات صادقاته و دلسوزانه جناب آقای دکتر کیانوش رستمی و همکاران محترم ایشان در انتشار نشریه وزین سیمره کمال تشکر و امتنان را دارم . همیشه موفق و همیشه سلامت و پیروز باشید .
نقل قول کردن
#2 مهدی حسنوند 1398-05-20 13:05
خداقوت به جناب آقای رستمی و همسر گرامی
دست مریزاد به کانون نویسندگان فرهیخته سیمره وزین
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا