یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

محمد فیضی سال ۱۳۴۲ در روستای افرینه از توابع شهرستان پلدختر متولد شد. به علت اینکه پدرش در استخدام شرکت نفت بود در کودکی روستای زادگاهش را ترک کرد.
وی از سال ۱۳۵۱ با مطبوعات آشنا شد و با جمع‌کردن پول‌توجیبی روزنامه‌های اطلاعات و کیهان و نتیجه تصویری برای ‫محمد فیضی yaftenews.ir:‬‎همچنین مجله‌های کیهان ورزشی و دنیای ورزش را تهیه می‌کرد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی با طرح جدول با مجله‌های ممتاز، جنگ جدول و سپس دنیای جدول همکاری می‌کرد. سال ۱۳۷۲ با طرح یک جدول ۳۰ در ۳۰ و به کار بردن بیش از ۱۵۰ واژه لری که در پنج استان کشور نیز توزیع شد به احیای فرهنگ لری همت گمارد.
فیضی سپس همکاری خود را با هفته‌نامه‌های محلی شقایق، حرف لر و بامداد لرستان به‌عنوان طراح جدول ادامه داد تا اینکه در دی‌ماه ۱۳۸۰ پس از سرپرستی روزنامه جام جم توسط حسین ایزدی، به‌عنوان خبرنگار، گزارشگر، مسئول تهیه ویژه‌نامه جام جم و جانشین سرپرست در امور روزنامه (غیر از توزیع) مشغول شد و با چاپ بیش از ۵۰۰ ویژه‌نامه جام جم لرستان ضمن پرداختن به مسائل و مشکلات استان لرستان، زمینه اشتغال‌زایی پنج نفر و همکاری غیرمستقیم ده‌ها نفر را بدون دریافت تسهیلات فراهم کرد.
فیضی ۱۳۶۱ وارد ارتش شد و مدت ۲۶ سال در تهران، مسجدسلیمان، کرمانشاه، خرم‌آباد خدمت کرد و در سال ۸۷ به‌افتخار بازنشستگی نائل گردید. او سال ۶۲ در مناطق عملیاتی مستقر بوده است.
محمد فیضی در ۱۸ آذرماه ۱۳۸۱ در یک حادثه دچار شکستگی دو مهره از ستون فقراتش گردید که منجر به آسیب‌دیدگی نخاع، فلج پای چپ و قطع دو انگشت پای چپش شده است.
وی تاکنون بارها مورد عمل جراحی سنگین نخاع و پای چپ در شهرهای خرم‌آباد و تهران قرارگرفته و مدت‌ها در بستر بیماری را بر روی تخت بیمارستان دوران نقاهت را طی کرده است. وی تاکنون صدها گزارش و یادداشت درباره لرستان و سلسله گزارش‌هایی در روزنامه جام جم  و ... به چاپ رسانده است.


سید فرید قاسمی/ کتاب پیشینه ارتباطات و تاریخ مطبوعات خرم‌آباد

*قابل‌ذکر است زندگینامه سایر پیشکسوتان اصحاب قلم خرم‌آباد طی روزهای آتی در این پایگاه خبری منتشر می‌شود.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1397-10-23 10:55
آقاي فيضي انصافا از نيكان حرفه روزنامه نگاري مي باشد
نقل قول کردن
#2 جناب فیضی از خیرین نیز هستندخد 1399-09-09 01:41
;-) توکلی..جناب فیضی ازانسانهای بزرگ هستندکه همیشه دستگیری ازنیازمندان کردن.خدابهشون عمرباعزت وطولانی ببخشه
نقل قول کردن
#3 مسعود نیام 1402-07-12 10:59
جناب اقای فیضی دوست وهمسایه محلی قدیم ( محمدجان ) روبسیاردوست میدارم ایشان کسی است که بنده ازکودکی افتخارداشتم درکنارش بودم ادمی مهمان نواز مملوازعشق دوستی وخانواده ای بزرگ ، مردان خوب و بزرگ روزگاررابایدهمو اره درمخیله واذهان به نیکی یادکرد . محمدجان برایت تندرستی وشادکامی ارزومندم .
ارادتمند مسعود نیام .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا