یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از آخرین باری که او را دیدم حدود یک سال و نیم می‌گذرد، قصد هجرت به دیار غربت داشت و برای خداحافظی آمده بود، گویی همین دیروز بود آرام و آهسته از هر دری سخن گفت، غریبانه زیست، غریبانه نواخت و غریبانه رفت...به‌رغم نامهربانی‌ها از همگان رضایت داشت و با روح لطیف و جوانمردانه خود از من خواست که بجای او از همه خداحافظی نموده و حلالیت بطلبم، گویی می‌دانست که دیگر باز نمی‌گردد و این آخرین دیدار او با شهر و مردمی است که سال‌ها با آن‌ها زندگی نموده است.
استاد «فیروز گودرزی» هنرمند با ذوق و توانای الیگودرزی سال‌ها بهترین روزگاران عمر را صرف خدمت به فرهنگ و اعتلای هنر موسیقی اصیل ایرانی نمود و تا چند سال گذشته هم در دوران سکوت و خلوت بازنشستگی و آنگاه که گرد پیری رخسار مهربانش را نوازش می‌داد با عشق و اراده‌ای قابل‌تحسین به ترویج و تهییج هنر موسیقی و آموزش تار به دوستداران و علاقه‌مندان عرصه پاک هنر می‌پرداخت.
ایشان که در خرم‌آباد به دنیا آمده بود الیگودرز را موطن خود می‌دانست و با تمام وجود به این شهر و مردم خوب، پاک‌نهاد و با نجابتش عشق می‌ورزید.
او از محضر اساتید فرزانه‌ای همچون استاد محمدرضا لطفی، استاد فروغی، استاد فهیمه فرزین کسب فیض کرد و با شرکت در کلاس‌های مربوطه در تهران که هم‌زمان همکاری خود را با گروه موسیقی و نوازندگان اداره کل در خرم‌آباد ادامه می‌داد توانست توانایی و دانسته‌های خود را در موسیقی به‌ویژه نواختن تار تکمیل و ارتقاء بخشد.
استاد در بیشتر شهرهای کشورمان به همراه گروه موسیقی برنامه‌های زیادی را به معرض نمایش گذاشت و در کنار هنرمندان بزرگی همچون بهمن اسکینی، زنده‌یاد استاد رضا سقایی، زنده‌یاد استاد حشمت‌الله رشیدی و ... هنر خود را به زیبایی هرچه‌تمام‌تر به رخ همگان کشید و آهنگ‌هایی از شادروان استاد رضا سقایی را با همراهی خویش به‌صورت صفحه و نوار تقدیم دوستدارانش نمود.
اولین حکم نوازندگی در استان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای او نوشته و امضا شد، وی با همکاری دیگر هنرمندان شروع به ساخت و اجرای سرودهای انقلابی کردند و آهنگ‌های اصیل و انقلابی همچون دایه‌دایه، تا نفس دارم می‌جنگم را به اجرا گذاشتند.
استاد فیروز گودرزی در سال 1364 مقام اول جشنواره سرودهای انقلابی بین استان‌های کشور را از آن خود ساخت و در سال بعد مقام دوم کشور را کسب نمود. او که برای فقط مدت چند سال به اداره کل فرهنگ و ارشاد الیگودرز مأمور شده بود عشق به مردم الیگودرز و جوانان و مشتاقان با ذوق موسیقی برای همیشه ماندگارش کرد.
وی با تشکیل کلاس‌های موسیقی به سبک کلاسیک و علمی علاقه‌مندان زیادی را جذب کرد و با کمک و راهنمایی‌های استاد بهرام سرلک و حمایت‌های مسوول وقت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز تشکیل گروه‌های سرود انقلابی، برنامه‌های بسیار خوبی را در شهرهای الیگودرز – بروجرد – خرم‌آباد – سپیددشت – دورود و ... به معرض نمایش گذاشت.
استاد فیروز گودرزی هنرمند متواضع و انسان‌دوست شاگردان زیادی را در عرصه نواختن تار تربیت نموده و به‌عنوان ناظر و داور برخی مسابقات و برنامه‌های موسیقی حضوری پررنگ داشته است.
او در عین اینکه هنرمند نام آشنایی بود اما انسانی بی‌ادعا بود و هیچ‌گاه خود را گرفتار خودنمایی و نام نمی‌کرد.
این هنرمند فروتن و خدمتگزار سال گذشته در پی شدت یافتن بیماری و به جهت نبود امکانات کافی درمانی به فولادشهر کوچ نمود
این هنرمند به دلیل بیماری ریوی مدتی در بیمارستان فولادشهر اصفهان بستری بود که در نهایت صبح روز ۹ مهرماه از دنیا رفت.
روحش شاد و نامش جاودان باد

غریبانه زیست، غریبانه نواخت و غریبانه رفت...

عباس شاه‌علی

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1 1397-07-09 07:56
روحش شاد
نقل قول کردن
#2 ع حسینی 1397-07-09 08:08
روحش شاد
سعدیا مرد نکو نام نمیرد هرگز
نقل قول کردن
#3 مصی 1397-07-11 02:26
روحش شاد یادش گرامی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا