یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در اظهارات اخیر سید موسی خادمی با برخی اصحاب رسانه شاهد کم مهری پر معنای استاندار به مطبوعات و افکار عمومی بودیم ایشان قبل‌تر گفته بود برنامه‌هایم را در نشست خبری با رسانه‌ها اعلام خواهم کرد که نکرد؟ سپس گفت که در عزل و نصب معاونین و مدیران کل نیازی به تودیع و معارفه نیست و باز هم به آن عمل نکرد؟!
در ادامه در هفته‌ای که گذشت به‌صراحت برخی مطبوعات محلی را متهم کرد که برای انتشار اخبار ایشان، پول می‌خواهند که وی نیز پول بده نیست و به اخبار صداوسیما اکتفا می کند. ایشان در نشست با تعدادی از اصحاب رسانه که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شده بودند، تر و خشک مطبوعات را با هم سوزاند و همه را به یک چوب راند!
در همه دنیا می‌گویند رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند زیرا نماینده بخشی از افکار عمومی‌اند و آنچه نشر می‌دهند بازتاب اذهان و افکار مردمی است که فلسفه وجودی مسئولان هستند؛ اما چرا جناب استاندار این‌گونه رفتار می کند جای تعجب دارد؟
در اینکه آنچه به ایشان در بدگویی خبرنگاران منتقل می‌کنند جای تردید دارد اما در اینکه هر آنچه که جناب استاندار می‌فرمایند صحیح است جای تأمل است!
از اینکه مطبوعات محلی نوپایند، اقتصاد ضعیفی دارند و اگر مسؤولین به آن‌ها کمک مالی نکنند و آگهی و رپرتاژ به آن‌ها ندهند از نفس می‌افتند حرفی نیست اما اینکه جریان حاکم بر استان را به‌درستی رصد نکنیم نتیجه‌اش تقابل بیهوده‌ای می‌شود که بین مسئولان و مطبوعات به راه می‌افتد و نتیجه آن چیزی جز عقب‌ماندگی بیشتر منطقه نخواهد بود.
مطبوعات محلی را می‌توان در سه دسته مورد ارزیابی قرار داد. یک دسته مصداق فرمایشی استاندارند، دسته دیگر منفعل و اخبار گو هستند بدون آنکه تحلیلی بر اخبار منتشره شان داشته باشند و می‌خواهند فقط باشند و به حیات خود ادامه دهند و دسته سوم آن گروه از مطبوعات محلی‌اند که می‌خواهند نماینده واقعی افکار عمومی جامعه باشند و نقاط قوت را می‌گویند تا قوی‌تر شود و نقاط ضعف را بیان می‌کنند تا با آن مبارزه شود. اینان شجاع و مستقل‌اند و هدفشان آن است که بهترین شرایط در استان حاکم شود، شرایطی که از فقر و بیکاری معضلات عدیده اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی در استان بشدت کاسته شود حال چه کسی این پرچم را بر دوش داشته باشد برای ایشان فرقی نمی‌کند. اگر انتقادی می‌کنند قصد تخریب ندارند چون راه برون از آن ضعف را هم می‌گویند. این گروه شرافت رسانه‌ای خود را به هیچ‌چیز نمی‌فروشند و حاضر نیستند به خاطر چند برگ کاغذ که نام آن را پول نهاده‌اند و جز ابزاری برای دادوستد نیست چشمانشان را بر روی واقعیات ببندند و با به‌به و بارک‌الله گفتن‌های بیهوده کسی را بالا ببرند یا با انتقادات بی‌پایه و اساس کسی را بر زمین بکوبند.
رسانه‌های مستقل هیچ‌گاه از دایره اخلاق، شرف و وجدان انسانی خارج نمی‌شوند و در دل سودای پیشرفت و توسعه استان و پربار شدن کارنامه کاری همه مسئولان ازجمله استاندار محترم را دارند و می‌خواهند مردم هر چه بیشتر از رنج و آلامشان کاسته شود تا هیچ جدایی بین خود و مدیرانشان احساس نکنند.
جناب استاندار، اول توصیه می‌کنیم که از مطبوعات هراس نداشته باشید دوم اینکه همه را به یک چوب نرانید و سوم از موضع خشم و غضب با مخاطب صحبت نفرمایید.
بعد از اینکه در نشست اخیر با برخی اصحاب رسانه اعلام کردید به مطبوعات چه ربطی دارد که چه کسی مدیر می‌شود یا چه کسی مدیر نمی‌شود این هم از آن سخنان عجیب جنابعالی است که تاکنون حتی از زبان استانداران دولت احمدی‌نژاد شنیده نشده بود آن‌طور که جنابعالی می‌فرمایید که می‌شود اوامر ملوکانه! که هر چه بفرمایند همان صحیح و صواب است. شما با این سخن خود فلسفه وجودی انقلاب اسلامی را هم مورد سؤال قرار داده‌اید؟ یکی از اهداف انقلاب اسلامی، آزادی بیان در چارچوب قانون بوده و هست، حال چگونه است که اگر جریده‌ای بگوید مدیر منصوب شما بر اساس چه معیار و ملاکی، مسؤولیت گرفته است، بیهوده‌گویی کرده است! جایگاه یک خبرنگار کجا و جایگاه یک مدیر مسوول کجاست؟ مگر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مسوول بررسی صلاحیت‌های عمومی و حرفه‌ای یک نشریه نیست و مگر مملکت بی‌حساب وکتاب است که هر کس بتواند خبرنگار و صاحب نشریه شود و از آن بدتر مگر اداره یک منطقه به‌دلخواه است که هر کسی را خاطر ملوکانه پسندید و بر مصدر کار نشاند دیگر هیچ‌کس حق اما و اگر ندارد. نظام مقدس جمهوری اسلامی محبوبیت و مقبولیت خود را از مردم و نظرات آن‌ها می‌گیرد و هیچ‌کس حق ندارد بی‌اعتنا به آرای مردمی باشد.
این همه دولت‌ها آمده‌اند و رفته‌اند که جز متکی به آرای مردم امکان‌پذیر نبود است این‌همه نماینده مجلس آمده و رفته‌اند که جز آنکه مردم آن‌ها را آورده و برده‌اند امکان‌پذیر نبود است پس خواهش می‌کنیم نگویید به مطبوعات چه ربطی دارد؟ از قضا این گفته شما به مطبوعات خیلی هم ربط دارد که شما چه‌کار می‌کنید و چگونه می‌خواهید این استان را از غرقاب مشکلات در هم تنیده و مزمن تاریخی که بیشتر آن‌ها نتیجه عملکرد مدیران ضعیف و کار نابلد و احیاناً در غلتیده در مطامع شخصی و گروهی بوده است که استان لرستان اکنون در بسیاری از زمینه‌ها از قافله توسعه، رفاه و پیشرفت اجتماعی و اقتصادی جا مانده است.
 
به هر حال ما به عنوان نماینده افکار عمومی حق‌داریم که بدانیم یاران شما چه کسانی هستند؟ برنامه‌تان چیست و از چه معبری می‌خواهید استان لرستان را به توسعه برسانید؟
آیا استراتژی شما برای توسعه استان رشد و گسترش صنایع سنگین است؟
آیا استراتژی شما برای توسعه استان رشد و گسترش دام‌پروری و کشاورزی سنتی است یا صنعتی؟
آیا استراتژی شما برای توسعه استان رشد و گسترش گردشگری به‌عنوان یک صنعت است یا گردشگری نزد شما به‌عنوان یک رویداد عادی نوروزی قلمداد می‌شود؟
آیا استراتژی شما برای توسعه استان رشد و گسترش صنایع تبدیلی و واسطه‌ای است؟
 آیا استراتژی شما برای توسعه استان ایجاد و گسترش شیلات و آبزیان است؟
آیا استراتژی شما برای توسعه استان بهره‌گیری از این‌همه نعمات خدادادی به‌ویژه در حوزه معادن است؟
آیا استراتژی شما برای توسعه استان آمرانه است یا مشارکت جویانه؟
آیا در استراتژی شما برای توسعه استان، مردم چه جایگاهی دارند، نخبگان در کجای آن قرار می‌گیرند و رسانه‌های جمعی به عنوان رکن چهارم دموکراسی و مردم‌سالاری دینی در چه موقعیتی باید باشند؟
و بالاخره اینکه با چه یارانی و مرکب از چه افرادی می‌خواهید اسب از نای افتاده استان را به سرمنزل مقصود برسانید؟
پیشنهاد می‌کنیم که کانال‌های ارتباطی و اطلاع‌رسانی خود را محدود نسازید و به‌جای آنکه برخی مطبوعات را متهم به باج‌خواهی یا سهم خواهی نمایید و به رصد و جریان شناسی این پدیده بپردازید با اعلام واقعی برنامه‌هایتان همه را به همکاری، مساعدت و یاری دعوت نمایید.
جناب استاندار دوران صدارتتان را تا چشم بر هم زنید به پایان خواهید رساند اما بگذارید نام شما همچون بزرگ مردانی که نام نیکشان در تاریخ این سرزمین بسان ستاره‌هایی درخشان می‌درخشد، همراه با نیک‌اندیشی و نیک بختی‌تان نزد افکار عمومی باقی بماند و بپذیرید که ممکن است تصمیمی انتقاد برانگیز هم داشته باشید و سخنانی ناروا هم گاهی بر زبان می‌رانید شما که معروف به سعه‌صدر آرامش و اخلاق حسنه اسلامی هستید این فضا را نه‌تنها مشوش نسازید که حفظ هم بفرمایید. ما به عنوان یک نشریه محلی در همین‌جا به شما اعلام می‌کنیم ضمن حفظ استقلال و حق بیان انتقادات و راه‌حل‌ها آمادگی خود را برای کمک و مساعدت به برون‌رفت استان از وضعیت نامطلوب فعلی و حرکت در مسیر توسعه، عمران و آبادانی هر چه بیشتر در خدمت جنابعالی بیان می‌داریم.
 
‌‌‌‌‌محمد فیضی/ سردبیر نشریه بانگ اساطیر
 

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1397-01-27 11:33
خوب بود
کلا حق مردم هست که بدونن مسئولین ادارات چه مدرکی دارن و کلا دارن چیکار میکنن.
آقای سردبیر کاشکی این خبر رو هم پیگیری کنید:
چرا یک نفر در اداره ای با مدرک دیپلم باید ۱۵ سال متناوب رئیس باشه؟
نقل قول کردن
#2 علی 1397-01-27 12:58
با عرض پوزش از اهالی مطبوعات و رسانه‌ها استان، دوستان باید یک نگاه به درون هم باشد، متاسفانه برخی مطبوعات استان معامله گرند!! و مسئله آنها چیزی غیر از دفاع از حق و منافع عمومی است، خودتان هم خوب میدانید، رسالت مطبوعات بسیار سنگین و خطیر است....
نقل قول کردن
#3 اکبر-ظ 1397-01-27 15:43
فعلا که جناب استاندار از رسیدن به جایگاه واقعی لرستان صحبت میکند دقیقا مثل استانداران قبلی .حالا باید ببینیم برنامه هایی دارد یا خیر ؟ امیدواریم ایشان هم مثل اقای دهمرده عملکردش مثبت باشد .برای شروع بهتر است ایشان روی زیر ساختها مثل راه اهن دورود-خرم اباد بزرگراه-نیروگاه -سدها متمرکز بشه .
نقل قول کردن
#4 یوسف 1397-01-27 21:37
آنکس که پاک است از محاسبه چه باک است ؟؟؟
رسانه و مطبوعات متعهد باعث می شود که صاحبان قدرت خود را در اتاق شیشه ای ببینند و تبعأ جرأت خلاف نخواهند کرد.
دارد
نقل قول کردن
#5 ث 1397-01-28 07:47
برخی مدیران می دانند اگه پول ندهند مطبوعات علیه آنها می شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا