یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی می‌گوید: صددرصد؛ دیگری اما می‌گوید: نوروز امسال چهل‌وشش درصد افزایش بازدید از فلک افلاک داشته‌ایم! مسافران نوروزی فلک‌الأفلاک را ندیدند!جمع دیدارکنندگان صدر صدی می‌شود 248 هزار و 900 نفر و جمع چهل‌وشش درصدی به عبارت 181 هزار و 736 نفر.
یادشان به خیر قدیمی‌ترها تعریف می‌کردند: در همین حوالی فلک‌الأفلاک قهوه‌خانه‌ای بوده و مردی بذله‌گویی و خیر که نهار بنده خدایی را که به قهوه‌خانه‌اش مراجعه می‌کرده با همین روش محاسبه می‌کرده است.
دو سیخ کباب داشته‌ای سیخی پنج قران که می‌شود یک تومن تو بگو دوازده قران!
یک شیشه کانادادرای داشته‌ای که می‌شود سه قران که با دوازده قران می‌شود پانزده قران تو بگو هفده قران!
دو استکان چایی داشته‌ای که به عبارت استکانی یه قران می‌شود دو قران که با آن هفده قران می‌شود نوزده قران تو بگو بیست قران می‌شود کل حسابت؛ می‌خواهی حسابت را بدهی بده نمی‌خواهی هم نوش جانت. مهمان حبیب خدا است!
این را داشته باشید تا برسیم به بخشی دیگر از آمار عزیزان که می‌فرمایند امسال چهار میلیون نفر مهمان نوروزی داشته‌ایم. اگر جمع آن دو روش آماری (البته متناقض) را در نظر بگیریم و کلن بگویم فلک‌الأفلاک از بین چهار میلیون نفر مسافر نوروزی پذیرای کمتر از پنج درصد آنان بوده است. می‌طلبد تا به شکلی علمی و منطقی به بررسی علل این عدم استقبال بنشینیم.
می‌گوییم و درست و بجا هم می‌گوییم فلک‌الأفلاک نگین لرستان است. بنایی خاص با معماری ویژه و تاریخی خاص و چشم‌اندازی بدیع که همه و همه مهمان و مسافر و بقول امروزی توریست را به سمت خود جذب می‌کند.حال چه شده از بین جمعیتی چهارمیلیونی که رنج سفر را متحمل شده و قدم بر دیدگان مردمان لرستان گذارده‌اند بیش از نود و پنج درصدشان انگیزه بازدید از بنایی چنین باشکوه را نداشته‌اند امری است که باید
به‌طورجدی موردبررسی قرار گیرد. تا انشاء الله در سفرهای نوروزی سال آینده که اگر مسؤولین عزیز با همین فرمان آمار مهمانان را به‌پیش ببرند جمعیتی هشت تا ده میلیونی را پذیرا خواهیم بود؛ فلک‌الأفلاک بازدیدکننده بیشتری داشته باشد.

بهرام سلاح‌ورزی

 

دیدگاه‌ها  

#1 شهرام 1397-01-18 16:17
قدم بر خاک لرستان گذاشته اند نه دیدگان مردم استان اقای سلاح ورزی .در کل مطلب خوبی بود .
نقل قول کردن
#2 کیوان 1397-01-18 19:50
این شهر هیچ وقت دلسوزی نداشته هیچ وقت ..... هتل صخره ای ، زیر گزرهای .... زاد سازی قلعه .قطعه بندی باغ کشاوزی ،تخریب پل شکسته، پل صفوی ،تعطیل شدن کارخانه پارسیلون ، تخریب جنگل های بلوط و خیلی چیزای دیگه پس همه اینا نشان دهنده اینه که ....
نقل قول کردن
#3 سلاح ورزی 1397-01-18 20:17
به نقل از شهرام:
قدم بر خاک لرستان گذاشته اند نه دیدگان مردم استان اقای سلاح ورزی .در کل مطلب خوبی بود .

سپاس از تذکرتان فقط عنایت داشته باشید قدمت روی چشم وقدم برچشم ما نهادی واژه مصطلح در ادبیات شفاهی ما نسبت به مهمان است. باز هم سپاس از توجه اتان.
نقل قول کردن
#4 یوسف 1397-01-18 21:21
من خودم در یکی از ادارات کار میکنم و بخوبی از اوضاع آمارسازی های مسئولین که با هدف فریبکاری عموم و خوش رقصی پیش مسئولین بالاتر انجام میشه خبر دارم. آمار دروغ آفت پیشرفته.آمار دروغ یعنی سرپوش گذاشتن و کتمان نقاط ضعفی که باید برطرفشون می کردیم
نقل قول کردن
#5 ناشناس 1397-01-18 21:33
آمار درست مبنای برنامه ریزی صحیح است ارایه آمار واقعی برای مسولین دردسر ساز است چرا که بایدمتناسب با آن تلاش و برنامه ریزی شود اما با کمی تغییرات در ارقام مدیران حداقل برای یکسال بدون مشکل به مدیریت خود ادامه خواهند داد و..
نقل قول کردن
#6 نصیر 1397-01-19 00:12
هیچ تابلوی هدایت مسیری برای راهنمایی مسافران نوروزی جهت بازدید قعله فلک الافلاک نزده بودند
شورای شهر باید از شهردار سوال کنه
نقل قول کردن
#7 رضا تیموری 1397-01-19 00:48
موزه مفرغ لرستان به کجا کشیده شد ؟
نقل قول کردن
#8 شاهد 1397-01-19 11:21
فکری که چند روزه ذهنم را مشغول کرده است؟

آیا واقعا 4 میلیون نفر بازدید کننده داشته ایم؟
آیا واقعا4 میلیون نفر بازدید کننده داشته ایم؟
.
.
.
و دوباره آیا واقعا 4میلیون نفر بازدید کننده داشته ایم؟
نقل قول کردن
#9 خرم آبادیم 1397-01-19 13:18
عزیز دل نسبیت انیشتین که نیست
جواب خیلی آسونه
هر وقت اطراف بنا آزاد شد و طراحان معماری آمدن و اطراف این بنا رو متناسب با خود بنا طراحی نمودن و سپس موزه ای جهت پانزده هزار اشیاء اندرون انبار افتتاح نمودن
کل چهار میلیون نفر به سمت قلعه خواهند آمد آنهم با شوق مضاعف
نقل قول کردن
#10 مسلم 1397-01-19 20:38
ای کاش بجای این همه شعار و آمار یه پارک محله ای در حاشیه شهر بزنید
نقل قول کردن
#11 یونس 1397-01-20 00:14
بجای این شعارها کار عمرانی انجام بدید
نقل قول کردن
#12 حسين 1397-01-21 14:11
#12حسين:
شهرخرم اباد فاقد امكانات زيربنايي ازجمله سرويس تاكسيراني نوفاقد سرويس اتوبوسراني شيك و منظم .نداشتن سرويس بهداشتي داخل شهر.
كمبودپاركينگ عمومي.
كم عرض بودن خيابانها.نداشتن پياده رو.كمبود فضاي سبز.خيابانهاي كم درخت.نبود ابخوري .
پارك روبروي استانداري فقط دوچشمه توالت داردوكثيف.چطورش هرخرم ابادگردش پذيراست.داخل پارك شده ايستگاه ميني بوس.كو گوش شنوا.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا