یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در سرزمین کلمه خیز ایران؛ ادبیات اگرچه به اندازه ی نگریستن به آن دیرپای و دارای حرف ها و ناگفته های بسیار است، اما در دنیای امروز قرص و محکم درحال تکاپو و تکامل است. این استحکام در پس و پشت نهان و آشکار کسانی ست که دل به آن بسته و به طور جدی درمسیرآن گام برداشته اند. کسانی که هم عاشقانه با آن می زیند هم دغدغه مند در وادی پیوسته و آهسته رفتن ها، به آن سامان می دهند. این عشق همراه با درد و رنج های بیشمار نویسندگان، ستودنی ست. ستودنی ست وقتی زندگی با درد و عشق به صدا درمی آید و نوشته می شود. ستودنی ست وقتی همه ی فصول برایت فصل رویش است. پاییزانه پراز رنگ می شوی. بهارانه جوانه می زنی و در هُرم کلمات آغشته به شمیم دل، تابستانه به خانه می روی تا گلوله های سرخ برف، تا برف های گلوله شده را از سقف زمستان دل برداری. ستودنی ست وقتی تو می نویسی. زندگی می کنی. اندیشه می پرورانی. و زندگی ات می شود نوشتن و نوشتن می شود زندگی با همه ی سازوکارهایش. با همه ی دردها و رنج هایش. با همه ی زیبایی ها و زشتی هایش تا تو ناممکن را برگزینی. ناممکن شوی. درتو چیزی نوشته شود به نام عشق و تو می نویسی اش در چیزی به نام داستان. خالق می شوی. خلق می کنی و درآفرینش دست هایت تا فردا...تا فرداها ، طعم زندگی، بوی خوب دیدن، صدای سکوت های شبانه ات می شود... و در نهایت به چیزی می رسی به نام لذت. به نام لذت نوشتن و خلق کردن. لذت آفرینش. لذت خوب دیدن و خوب فهمیدن، فهمانده شدن و فهماندن.....
پیش از این گفته بودیم" آمده ایم چراغ بیفروزیم". چراغی فراسوی مرزهای ممکن و ناممکن ادبیات مستقل فارسی زبانان. و همه ی تلاش مان این بود که بیفروزیمش. بیفروزیم تا راهی بگشاییم. بتوانیم دریچه ای رو به آفتاب بگشاییم و در دنیای کلمات و روایت هایی که هرکدام از دریچه ی ذهنی یک نویسنده عبور می کند و به جهان داستان راه می یابد را قدم بزنیم.
ششمین دوره ی جایزه ی ادبی "لیراو" ؛ صدای مستقل ادبیات ایران، چراغ اش در خرم آباد روشن شد. پس از طی چند ماه از ارائه ی فراخوان، تعداد 3000 اثر داستانی در دو بخش بزرگسال، و کودک - نوجوان به دبیرخانه ارسال شد. (ناگفته نماند بخش کودک و نوجوان برای اولین بارو به پیشنهاد دبیر این دوره، دراین جایزه سهیم شد.) داوری و پالایش اولیه توسط دبیرخانه شکل گرفت و آثار با کدبندی و شماره گذاری دراختیار هئیت داوران استان لرستان قرار گرفتند. 50 اثردر بخش بزرگسال و 20 اثر در بخش کودک و نوجوان به مرحله ی نیمه نهایی راه یافت  که در هربخش 5 اثر به مرحله ی نهایی که درپایان یک نفربرگزیده و یک نفرتقدیر شده  در بخش بزرگسال و یک نفر برگزیده و دونفر تقدیری در بخش کودک ونوجوان اعلام گردید.
هم چنین ازفعالان عرصه ی ادبیات و فرهنگ استان لرستان آقایان: هوشنگ رئوف (شاعر)، کرم رضا تاج مهر به عنوان نویسنده چهره ی ادبی استان، احمدبیرانوند(شاعر)، امیرهوشنگ گراوند(منتقد در حوزه ی شعر و داستان) تجلیل به عمل آورده شد.
هئیت داوران بخش نیمه نهایی: در بخش بزرگسال آقای بهرام سلاحورزی و آقای کرم رضا تاج مهراز نویسندگان، شاعران و روزنامه نگاران بنام استان لرستان  و دربخش کودک و نوجوان آقای مرتضی خدایگان و خانم آفرین پنهانی بودند.
برخود لازم می دانم ازاستاد ادبیات و ایران شناسی دانشگاه های نروژ، سوئد و بخش ایران شناسی دانشگاه های استانبول آقای اشک دالن، مؤسس جایزه ی ادبی" لیروا" جناب آقای حمیدرضا اکبری شروه، هئیت محترم داوران، کلیه ی عزیزانی که باارسال آثارشان ما را درجدی گرفتن و برداشتن این گام یاری کردند و از نویسندگان نوپا و جدی ادبیات داستانی شرکت کننده و منتخب در مراحل مختلف؛ کمال سپاس و قدردانی را داشته باشم.



با ارادت و سپاس بی کران
آفرین پنهانی/ دبیر ششمین جایزه ی ادبی "لیراو"

دیدگاه‌ها  

#1 hajمحمدmirzavand 1396-09-29 13:48
باسلام
ۻمن تبریک آرزوی موفقیت برای همه عزیزان دارم
نقل قول کردن
#2 ولی نژادیان 1396-09-29 13:48
درودبرآفرین پنهانی که همواره درعرصه علم وفرهنگ فعال بوده اند
نقل قول کردن
#3 رازانی 1396-09-30 08:58
سلام ودرودبر بانوی فعال عرصه فرهنگ .امیدوارم همواره موفق وموید باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا