یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با توجه به نابرابری حقوق و مزایای کارمندان به ویژه قشر فرهنگیان فرهیخته و دلسوز جامعه نسبت به سایر حقوق‌بگیران، بنده معلم لرستانی: رسالت بزرگی به عهده داریم است، با ما منصف باشیدبه عنوان عضو کوچکی از این جامعه‌ی بزرگ در مقابل بعضی از بی‌مهری‌ها که از سوی کارمندان سایر دستگاه‌ها در فضای حقیقی و مجازی در خصوص حقوق آن‌ها و تعطیلی تابستان، مطرح می‌گردد بر خود لازم دانستم که با بیانی ساده مواردی را به اطلاع برسانم.
قبل از هر چیز برای بیان جایگاه معلم کلامی زیباتر از کلام خداوند نمی‌بینم که می‌فرمایند:« وَ مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَن مَا أَحْيَا النَّاس َجَمِيعًا» (المائده:32) و هر كس، شخصى را زنده بدارد، پس گويا همه مردم را زنده داشته است.
در امر مقایسه‌ی معلمان با سایر کارمندان، باید اول در فضای آموزش و گیرودار معلمی قرار گرفت و از مناطق محروم شروع کرد. گریز کوتاهی در این باب دارم و کلیت را عارض می‌شوم، بنده به‌عنوان معلم مقطع ابتدایی که در یکی از محروم‌ترین روستاهای کشور مشغول به خدمت هستم به ‌دور از هر گونه تعصبی، بر این باورم معلمی رسالت بزرگی است چرا که می‌توان خیلی از شغل‌ها را در آن خلاصه کرد که باید معلم در آن ایفای نقش کند از جمله:
1. نقش والدین را باید ایفا کند با توجه به تعداد اندک اعضای روستا (در شهرستان‌ها و استان‌ها هم مشهود است) که بعضاً از نعمت پدر و مادر بی‌بهره‌اند خواه‌وناخواه در این نقش قرار می‌گیرد.
2. معلم یک قاضی است که باید داوری عادلانه را رعایت کند و آن را برای دانش آموزان به نمایش بگذارد.
3. معلم برای دانش آموزان یک مرجع دینی است که باید در باب دین، واجبات، اصول و...را بداند و بتواند آموزش دهد.
4. معلم یک پزشک است که باید کمک‌های اولیه را بداند که در مواقع ضروری در مدارس ابتدایی که همواره مشکلاتی با توجه به سن و سال دانش آموزان رخ می‌دهد آن را به کاربرد.
5. معلم یک مدیراست و علاوه بر آموزش باید تمام وظایف مدیریت را اجرا کند.
6. معلم یک کارمند بانک است که اگر در فضای آموزش در کلاس‌های ابتدایی قرار بگیرید به این امر پی خواهید برد.
7. معلم یک مشاور است که باید فنون مشاوره را در مواقع لازم برای دانش آموزان بکار گیرد.
8. معلم یک عالم به علم روز است چراکه هم آموزش می‌دهد و آموزش می‌بیند و باید بروزترین شخص باشد.
9. معلم کسی است که بدون شک و قطعاً درگیر مشکلات شاگردانش می‌شود و باید نقش خود را از هر لحاظ به نحو احسن انجام دهد.
10. معلم باید در تمامی دروس ابتدایی تخصص­ داشته باشد یعنی برای هر کتابی که خودش می‌طلبد یک معلم داشته باشد.
11. معلم یک مربی ورزشی است و تمام مهارت‌های ورزشی را در حد مبتدی باید بیاموزد و آموزش دهد.
دوستان عزیز که در سایر دستگاه‌ها مشغول به خدمت هستید، ما فرهنگیان قدردان خدمات شما هستیم و معترض به حقوق و مزایای شما نبوده‌ایم و نیستیم بلکه در پی کسب جایگاه واقعی خودمان هستیم.
 باور بفرماید تا در محیط و فضای معلمی و آموزش و مشکلاتش قرار نگیرید برای شما محسوس نیست
بقول حضرت مولانا: ما را به چشم سر مبین ما را به چشم سر ببین
اول باید در میدان عمل معلمی گام نهاد و همراه شد و بعد انتقاد کرد؛ حال بنده از شما عزیزان سؤال می‌کنم کدام شغل در دنیا این‌همه مسئولیت دارد؟
این مواردی که برشمرده شد بلاشک بار دوش یک معلم است؛ خصوصاً معلمی که خود به‌تنهایی شش پایه را هم‌زمان به همراه مدیریت آن مدرسه و تمام مشکلات می‌چرخاند در ظاهر آسان است در عمل کاری است خدایی که باید به‌ دور از هرگونه مشکل و دغدغه‌ی اجرا شود و تنها با لطف خداوند صورت می‌گیرد.
بنده با ساده‌ترین زبان نوشتاری گوشه‌ی ناچیزی از مشکلات و دغدغه‌های معلمان شریف را برشمردم و امیدوارم در باره این قشر زحمت‌کش، منصفانه به قضاوت بنشینیم.

علی کرم‌پور/ معلم منطقه کاکاوند لرستان

دیدگاه‌ها  

#1 آیت میردریکوند 1395-03-21 12:20
با سلام و تشکر از آقای کرم پور به خاطر مطالب خیلی زیبا و منطقی شما.
متاسفانه فرهنگ در کشور ما جایگاه خیلی پایینی دارد در حالی که پیشرفت در تمام زمینه ها مستلزم پیشرفت در زمینه ی فرهنگ است. چون فرهنگ اولین زیر ساخت برای پیشرفت در تمام امور است.
متاسفانه کسانی که چنین در مورد معلم صحبت می کنند حتی توانایی تحمل فرزند خود را ندارند در حالی که معلم در کلاس با شخصیت های مختلف دانش آموزان باید مدارا کندو فقط تعطیلا ت تابستانی فرهنگیان را می بینند در حالی که کارمندان سایر ادارات با حقوق چند برابری فرهنگیان عملا" اضافه کار آن را می گیرند.
نقل قول کردن
#2 سعید کاظمی 1395-03-21 15:42
باسلام وتشکر از معلم ومربی دلسوز دلفان جناب کرمپور عزیز بسیار زیبا بود،دست مریزاد
نقل قول کردن
#3 مهمان 1395-03-22 08:08
با سلام و قبولی طاعات و عبادات شما معلم فرهیخته و همه همکاران زحمت کش شما . بسیار عالی بود موفق باشید و امیدوارم که شما و همه فرهنگیان عزیز به حق و حقوق واقعی خود برسید چند وقت پیش یک فیلم در فضای مجاز ی منتشر گرید در خصوص منزلت معلم در چند کشور جهان مثلا می گفت در فلان کشور معلمین می توانند از چراغ قرمز عبور کنند یا اینکه در یکی از کشور ها حقوق یک معلم جز یکی از بالاترین حقوق هاست. موفق باشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا