یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

قدرشناسي در خون لرهاست. اگر كسي به آن‌ها محبت كند، سعي مي‌كنند به هر طريقي كه مي‌توانند جبران كنند حتي اگر سن آن‌ها پايين باشد.

به گزارش يافته، دختربچه‌ي 8 ساله خرم‌آبادي كه هر روز در منزل‌شان شاهد تعريف و تمجيد پدر و مادرش از خدمات شهردار اين شهر بوده است، براي تشكر، يك نقاشي مي‌كشد و آن را به پدرش مي‌دهد تا او نيز از كسي كه باعث خشنودي پدرش و آباداني شهرش شده، در حد توان تشكر كرده باشد.

"فاطمه محمدي" نه شهردار را ديده و نه برج‌هاي چند طبقه‌اش لنگ مجوز شهرداري است كه بخواهد براي هندوانه گذاشتن زير بغل كسي دست به كاري بزند. كودكي است معصوم كه احساساتش باعث شده به خاطر شنيده‌هايش از نيكي انسان‌ها، عكس‌العملي براي تشكر نشان دهد.

الحق و الانصاف هم كه براي تشكر، خوب كسي را انتخاب كرده است. عملكرد نصيري و همكارانش در مجموعه شهرداري، اين روزها مايه مباهات خرم‌آبادي‌هاست، البته شايد برخي كه دست‌شان از منافعي كوتاه شده از كارهاي او راضي نباشند، اما اكثر مردم از تلاش‌هاي او در عمران و آباداني شهرش با توجه به بضاعت اندكي كه شهرداري خرم‌آباد دارد، لب به تحسينش گشوده‌اند.

فرهاد(هرمز) نصيري، زاده‌ي اين شهر است. از كودكي در كوچه پس‌كوچه‌هاي خرم‌آباد بزرگ شده و شهرش را به خوبي مي‌شناسد. نه اهل زد و بند سياسي است كه با تقاضاي استاندار يا نماينده‌ي مجلسي منصب بگيرد و نه عضو باند و جناحي كه با آمدن نسيمي جديد در اين عرصه، كاسه و كوزه‌اش را جمع كند و پي كارش برود.

براي شخصيتش احترام قائل است و همانند برخي براي پست و مقام گرفتن به هر دري نمي‌زند. به هيچ وجه اجازه نمي‌دهد كه كسي براي پست و مقام گرفتنش، نزد ديگران ريش گرو بگذارد و رويي بياندازد. چون آزادمرد است و نوچه‌ي فلان مسوول يا نماينده مجلس نيست!

امثال نصيري در اين شهر بسيار هستند كه بايد آنان را يافت و با خواهش و تمنا از توانايي‌شان براي خدمت به مردم استفاده كرد، اما افسوس كه "چسبيده‌هاي متملق" و برخي "راي جمع‌كن‌هاي با چشم‌داشت" چنين اجازه‌اي به نخبه‌هاي اين ديار نمي‌دهند! شايد اين موضوع، ناتواني ما لرستاني‌ها را نشان مي‌دهد كه نمي‌توانيم از اين نيروهاي خوب، براي پيشرفت ديارمان استفاده كنيم.

به هر حال، نصيري در كارش موفق است، چون: از متن همين مردم برخواسته و به همين خاطر، انساني مردمي است. مثل فلاني نيست كه فقط هفته‌اي يك‌بار آن هم 4 نفر را صبح روز دوشنبه از ساعت 10 تا 12 صبح در دفتر مديريتش بپذيرد.

مثل فلاني هم نيست كه معلوم نيست بر اساس كدام شايستگي، توانسته پست مديريت بر مردم را بگيرد، اما از رويايي با همين مردم و پاسخ‌گويي به آن‌ها ابا داشته باشد.

آن فلاني‌ها اتوبوسي آمدند و اتوبوسي هم مي‌روند، اما كساني كه بر اساس توانايي و لياقت‌شان منصب گرفتند و به مردم خدمت كردند و مثل امثال مرحوم علي‌محمد ساكي، براي هميشه در قلب اين مردم منصب‌دار هستند و خواهند بود.

اميدواريم به تريج قباي كسي برنخورد، اما معتقديم مي‌توان به جاي «اداي خوب بودن» را درآوردن، «خوب» بود. والله كه اين ساده‌تر است!

فاطمه‌ي 8 ساله در حد بضاعتش نيكي را ديد و تشكر كرد، لذا ما هم مي‌گوييم: فاطمه متشكريم!

بوسه‌ي پيرمرد خرم‌آبادي بر پيشاني شهردار خرم‌آباد به خاطر تشكر از او (اسفند 1391)

 

رضا - ج / خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 علی دالوند 1392-04-28 05:14
چیه حتما آقای شهردار براتون داشته که تو این زمان تغیر شورای شهر و شهردار دارید تعریفشو می کنید!!!!
آقا رسانه فروشی نیست!!!!!
تأیید هم نمیکنی نکن!!!!!
____________________________
يافته: بين ما و شما "خدا" حكم كه هر كس دروغ مي‌گويد خدا نانش را ببرد! بخصوص اگر دستش از منافعي در شهرداري كوتاه شده باشد يا هر كس كه شهردار برايش منفعتي داشته باشد.
برو در خيابان‌هاي خرم‌آباد و از مردم بپرس از شهردار راضي هستند يا نه؟
شايد هم شما يكي از همان "راي جمع‌كن‌ها" يا "نوچه‌ي نماينده‌ها" يا مسوولان باشيد كه در متن به آن‌ها اشاره شده!
نقل قول کردن
#2 فرزاد رحیمی نژاد 1392-04-28 09:56
بابا بستونه چهار تا کار کوچک انجام داده .....
اونم چه کار هایی
1- احداث میادین چینی در سطح شهر که اصلا متناسب با مرد م خرم آباد نیست.
2- به جای ساماندهی و مرمت بافت سنتی شهر ، روز به روز فقط دارن تخریب می کنند.
3- احداث زیر گزرهای مارپیچ در ساحلی
4- توزیع نا متوازن امکانات شهری
و............
_____________________________________-
يافته: همين كارها از خيلي‌هاي ديگر هم بر نمي‌آمد. در ثاني اين كارها را شما ديده‌اي و هزار كار ديگر مثل عدم توصيه‌پذيري در استخدام برخي اقوام آقايان و اجازه ندادن به دخالت عده‌اي در شهرداري نداده‌اي و بسياري كارهاي ديگر ....
مهمتر اين كه بر خلاف برخي مديران غيربومي، بچه همين شهر است و براي خرم‌آباد دل مي‌سوزاند
نقل قول کردن
#3 امیر 1392-04-28 18:51
وقتی به کسی حسادت می کنید حتما یک قدم جلو تر از شماست پس چشمان خود را باز کنید تا تفاوت ایجاد شده در شهر را ببینید. شما هم که از این وضعیت راضی نیستید متعلق به باندی هستید که در حال رفتن است. حداقل نصیری ، زاده شهر است وهمه می دانند نه از روستا آمده که شهر را نشناسد و نه با سفارش و پارتی و چاپلوسی مانند برخي شهردار‌های سابق که ... متملق و خودفروش بودند به امید پاکسازی شهر خرم آباد از زباله هاي بي فرهنگ
نقل قول کردن
#4 فرزاد رحیمی نژاد 1392-04-29 10:22
در پاسخ به امیر و یافته :
دوستان عزیز در انجام دادن کارهای عمرانی شهردار محترم نسبت به دوره های گذشته شکی نیست...
ولی این کارها باید کارشناسی تر انجام می شد.متاسفانه بابت کارشناسی هزینه نمیکنیم...به عنوان نمونه خدا وکیلی یه مقدار انتقاد پذیر باشید.این چه زیرگذری تو ساحلی زدن یا پل شهدا یا میدان شهدا که طرح کاملا چینی است ( یه ضربالمثل لری هست میگه ...گن خوم ده خو مردم بیتره...) و....
در ضمن آقا امیر لطف کن به روستایی ها توهین نکنید.
نقل قول کردن
#5 حامد نصیری -خرم آباد 1392-04-29 12:22
سلام . به نظرم اگر جناب آقای مهندس نصیری چندن سال در این پست بمانند .با توجه به عملکرد ایشان در این مددت قطعا شهری رویایی و درخور مردم اصیل خرم آباد خواهیم داشت .بنده نیز چندین بار در سایت های مختلفن و خبرگزاری ها تشکر خود را خدمت جناب آقای مهندس رسانده ام.دعای خیر مردم پشته سرشه
نقل قول کردن
#6 حميد سلاحورزي 1392-04-30 07:50
همونطور كه توي متن نوشتيد مث اينكه بدجوري به تريج قباي اين دالونده برخورده . حاضرم قسم بخورم اينم از هموناست كه يا استخدامش نكردن يا مجوز بهش ندادن يا خواسته اي ناحقي ازش انجام نشده . ما خرم اباديها به سهم خودمون از اقاي نصيري تشكر ميكنيم . تازكيا شنيدم يكي از زيدستيهاي كله گندش رو به خاطر دادن مجوز ساختو ساز بركنار كرده . افرين به چنين مديراني
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا