یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جناب آقای دکتر فانی وزیر محترم آموزش و پرورش؛
فاني وزير آموزش و پرورشبا سلام؛ به اذعان حضرت‌عالی و بسیاری از صاحب‌نظران حوزه تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان، مهم‌ترین ‌اولویت و پاشنه آشیل آموزش و پرورش، اين دانشگاه به شمار می‌رود.
آن‌گونه که مستحضر هستید تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهدجهت ورود به پیکره تعلیم و تربیت و نیز به‌سازی منابع انسانی موجود، از رسالت‌های حیاتی و مهم این دانشگاه است. متأسفانه شرایط بغرنج دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر، توان تحقق این اهداف را ندارد و طي مدت خدمت شما در دولت تدبیر و امید، برخلاف وعده‌ها، همواره مورد کم‌لطفی و بی‌توجهی واقع گشته است. البته یقین دارم که شما اهمیت فوق‌العاده‌ای برای این دانشگاه قائل هستید و شاید این شرایط ناشی از سهل‌انگاری متولیان امر در مجموعه دانشگاه یا کمبود اعتبارات و امکانات باشد‌. لذا به چند مورد از مشکلات و مصائب دانشگاه فرهنگیان اشاره می‌کنم. امید است با جدیت و برنامه‌ریزی حضرت‌عالی و همکاران خدوم‌تان در دولت فعلی، عنایتی دوچندان و ویژه نسبت به این دانشگاه داشته باشید:
۱- هرساله در دفترچه آزمون سراسری در قسمت معرفی این دانشگاه به تعهد استخدام و دریافت کمک‌هزینه تحصیلی اشاره می‌شود و این سبب گردیده علاقه‌مندان به شغل شریف معلمی با توجه به مزایای مذکور، این دانشگاه را انتخاب کرده و از بسیاری از دانشگاه‌ها٬ رشته‌ها و فرصت‌های دیگر صرف‌نظر نمایند، ولی در عمل همیشه این دانشجویان با استرس و اضطراب عدم استخدام مواجه می‌شوند که این خود مایه‌ي بروز خلل در جریان آموزش و بر هم زدن آرامش در دانشگاه است.
۲- بر خلاف سایر مراکز آموزش عالی کشور که تحرک و نشاط دانشجویی در آن‌ها موج می‌زند٬ چندان فعالیت فوق برنامه و اثربخشی در این دانشگاه جریان ندارد و تشکل های دانشجویی که هموراه ام‌القرای مطالبه‌گری و پویایی در دانشگاه‌ها محسوب می‌شوند در این دانشگاه رونق چندانی ندارند و در انفعال نزدیک به صفر به سر می‌برند.
۳- امکانات رفاهی این دانشگاه در نازل‌ترین سطح ممکن قرار دارد و در برخی شعب دانشگاه ابتدایی‌ترین اماکن و وسایل ورزشی و تفریحی به سختی پیدا می‌شود که این یعنی بی‌توجهی به خواسته‌های ضروری و اولیه جوانی که قرار است در جامعه انسان‌سازی کند.
۴- بسیاری از اماکن و مستغلات دانشگاه مربوط به چند دهه گذشته است و به جهت فرسودگی و عدم داشتن استانداردهای عمرانی هر لحظه احتمال ریزش و جان باختن همکاران وجود دارد.
۵- شایعاتی مبنی بر عدم تأیید مدرک تحصیلی دانشجومعلمان توسط وزارت علوم مدام مطرح می‌گردد که سبب تقلیل تلاش و کم‌توجهی به رقابت سالم و پویایی خواهد شد و از اعتبار دانشگاه خواهد کاست و در روند ادامه تحصیل معلمین آینده هم مشکل ایجاد خواهد کرد.
۶- خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان در برخی مراکز به اتاقی هفده هجده نفر هم می‌رسد که این زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات روحی و روانی خواهد شد و شرایط زندگی دانشجویی را بغرنج و غیرقابل تحمل می‌کند.
۷- ضمن احترام به پرسنل خدوم این دانشگاه متأسفانه برخی پرسنل٬ دانشجومعلمان را مورد کم‌لطفی قرار می‌دهند و رفتار چندان خوبی با همکاران آینده خود ندارند و تهدیدهای مختلف به کار می‌گیرند.
۸- تغذیه مناسب و سالم یکی از فاکتورهای تقویت نیروی انسانی کارآمد است ولی غذاهایی که در وعده‌های سه‌گانه به دانشجویان دانشگاه فرهنگیان داده می‌شود در قیاس با دیگر دانشگاه‌ها وضعیت خوبی ندارد.
۹- برنامه آموزشی مدون و باثباتی در دانشگاه وجود ندارد و ما هر لحظه منتظر تصمیمات شتاب‌زده و اضطراری نظیر تغییر سرفصل‌ها هستیم.
۱۰- سیستم الکترونیک و فناوری اطلاعات در این دانشگاه بسیار ضعیف است و در مواردی نظیر انتخاب واحد یا اخذ گواهی و نامه‌های اداری باید پروسه سخت و آزاردهنده‌ای را پشت سر بگذاریم.
۱۱- بر خلاف سایر دانشگاه‌هایی که به صورت بورسیه و تعهد استخدام دانشجو می‌پذیرند این دانشگاه مبالغی را از وجوه پرداختی به دانشجویان بابت امکانات رفاهی کسر می‌کند و در مقابل هیچ کار مهمی در جهت بهبود کیفیت امکانات صورت نمی‌گیرد. در موضوع کسر حقوق نیز نظام هماهنگی وجود ندارد و از برخی کسر و از برخی نمی‌شود!
در پایان ضمن آرزوي سلامتی برای تمام دلسوزان تعلیم و تربیت امیدوارم در جهت مرتفع کردن مشکلات عدیده دانشگاه فرهنگیان که مختصر اشاره کردم مساعدت لازم را مبذول فرمایید.
 
امیرحسین  محمودوند
دانشجوی رشته دبيري زبان انگليسي
دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهیدچمران تهران)
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 اسی 1394-06-28 08:07
باشد که مقبول افتد
نقل قول کردن
#2 فرهنگی 1394-06-28 10:08
عالی وبسیارمنطقی بود.....درودبه هرچی لرفرهیخته
نقل قول کردن
#3 احمد 1394-06-28 13:07
درود بر جناب محمودوند عزیز
ان شاالله برسد بدست وزیر بلکه تحولی را شاهد باشیم
نقل قول کردن
#4 دانشجو 1394-06-29 14:20
خیلی دقیق وباشهامت به مشکلات اشاره شده دراین نامه.....آفرین به این دانشجوی شجاع وحق جو
نقل قول کردن
#5 امیر 1394-06-29 14:29
عالی بود واقعا دستش درد نکنه
نقل قول کردن
#6 یه دانشجو معلم بدبخت 1394-06-29 14:45
من نمیدونم چرا تو تابستون حقوق کم میکنن کمبود بودجرو که نباید از دانشجو بگیرن متاسفانه هیچ کاری هم انجام نمیدن اون از وضع غذاها و خابگاه هایی ک برای 150دانشجو سه تا سرویس بهداشتی داره.اقا ما یه بار به رییس گفتیم سه تا آفتابه برای سرویس بهداشتی تهیه کنید گفت بودجه نداریم شاید مسخره ب نظر بیاد ولی واقعا وضعیت اینه:(
نقل قول کردن
#7 منم يه دانشجو- معلمم 1394-06-30 00:28
دمت گرم داداش
حرف دل مارو توي پرديس شهيد بهشتي مشهد هم زدي
همه ي حرفاتو هم من هم بقيه دانشجو ها تاييد ميكنيم
فقط كاش ميشد يه نامه بنويسيم تا همه دانشجو ها امضا كنن برسه دست رئيس جمهور.
نقل قول کردن
#8 منصوره 1394-06-31 18:01
دمت گرم
نقل قول کردن
#9 ابوالفتحی 1394-06-31 23:54
البته مشکل فقط در دانشگاه فرهنگیان نیست،بلکه نبودن دانشگاه علوم پزشکی باعث آوارگی خیلی ها از شهر و استان شده
http://www.salamatnews.com/news/162286/%D8%A8%DB%8C-%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%90-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D9%88%D8%AC%D8%B1%D8%AF
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا