یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ديروز ظهر مشغول صرف ناهار بودم كه يك‌باره صداي عجيبي به گوش رسيد و برق منزل قطع شد. به سرعت خودم را به كوچه رساندم و كابل منشعب شده از تير چراغ برق به سمت منزلم را ديدم كه  از وسط قطع شده و به شكل عريان و خطرناكي وسط كوچه افتاده بود. از زبان يكي ازهمسايه‌ها شنيدم يك راننده كاميون بي‌مبالات با بار زياد از وسط كوچه عبور كرده و پس از برخورد با كابل‌ها و پاره كردن آن‌ها صحنه را ترك كرده است.
به علت خطرات ناشي از اين اتفاق و احتمال برخورد و برق‌گرفتگي ساكنين به ويژه كودكان با اين كابل‌هاي از هم گسيخته بلافاصله با مركز اتفاقات و عمليات امور يك اداره برق خرم‌آباد تماس گرفته و موضوع را اطلاع دادم. پس از گذشت حدود نيم ساعت دو نفر از نيروهاي متعلق به اين شركت خود را به محل رسانده و پس از بررسي صحنه اعلام كردند كه بايد جهت مرمت كابل مورد نظر بايد چهل متر كابل استخواني را با هزينه شخصي خودم بخرم و در غير اين صورت تبعات اين اتفاق بر عهده‌ي من خواهد بود!
همسايگاني كه در محل حضورداشتند به آن‌ها گوشزد كردند كه اولاً ما به عنوان شهرونداني عادي با خريد چنين اقلام تخصصي و محل فروش آن‌ها آشنايي نداريم، ثانياً در اين ساعت ظهر تهيه‌اش بسيار مشكل است و ثالثاً و از همه مهم‌تر با توجه به اين‌كه كابل ها در‌ محدوده‌ي عمومي(كوچه) مي‌باشند و در حيطه‌ي مالكيت صاحب‌خانه نيستند و قصوري دراين زمينه از جانب ما شكل نگرفته است و از طرفي در اتفاقات مشابه گذشته تعويض كابل‌ها توسط اداره برق صورت مي‌گرفته و اين موضوع از وظايف ذاتي اين اداره است، خواستار تعويض كابل‌ها و انجام اقدامات مقتضي از سوي تيم اعزامي شدند.
يكي از اعضاي تيم اعزامي شركت برق اظهار داشت كه ما امكانات لازم براي تعويض اين كابل‌ها را نداريم و از سوي اداره برق چنين امكاني براي ما در نظرگرفته نشده و در صورتي كه كابل‌ها توسط شما خريداري و تعويض نگردد، مسووليت هرگونه اتفاقي بر عهده‌ي خودتان است! بعد جهت متقاعد كردن ما امكانات موجود در قسمت بار ماشين را نشان داد كه حق با وي بود و به‌جز چند سيم و تعدادي انبردست، امكانات خاص ديگري جهت مقابله با سوانح و حوادث كه مي‌توانست به مراتب از اين بدتر باشد مشاهده نشد!
با توجه به نگراني همسايگان و ساكنين كوچه از خطرات حاصل ازاين اتفاق‌، از تيم اعزامي خواستيم تا به روش متداول و مرسوم خود موضوع را فعلاً به صورت موقت حل نموده و خطر را اجمالاً رفع نمايند تا در فرصت مناسب ساير اقدامات مقتضي را انجام دهيم.
در پاسخ، اعضاي تيم مربوطه با ارائه راهكاري ايمن و مدرن اعلام داشتند كه كابل‌هايي با آن ضخامت و حجم بايد با چسب برق به هم چسبانيده و كابل‌ها مجدداً در جاي خود قرار گيرند! توضيحات حاضرين درخصوص پيامدهاي ناشي از انجام اين كار نيز موثر واقع نشد و عنوان گرديد كه تنها راه حل موجود همين است!
نكته عجيب ديگر، نبود چسب برق همراه آنان و تقاضا جهت دريافت چسب برق جهت چسباندن موقت كابل‌ها بود. به هر زحمتي كه مي‌شد و با پي‌گيري‌هاي مختلف مقداري چسب برق ازجعبه ابزار خودرويم تهيه و به دوستان تحويل دادم و متعاقب آن كابل‌هاي ضخيم و خطرناك از وسط كوچه جمع و طي يك عمليات موفقيت‌آميز با چسب برق به هم چسبانده شد! اين در حالي  بود اين امر مي‌توانست خطرات و تبعات عمده‌اي را با خودبه همراه بياورد و در واقع پاك كردن ظاهري صورت مساله به نظر مي‌رسيد.
بعد از اتمام كار يا به عبارت بهتر سمبل‌كاري صورت گرفته‌، جهت بررسي صحت و سقم سخنان تيم اعزامي و تنوير افكارم با يكي از دوستان كه از كارمندان قديمي اداره برق بود تماس گرفتم و ضمن شرح رويداد، علل چنين اقدامي را از وي جويا شدم كه پاسخ‌هاي جالب و شنيدني اين كارمند باتجربه اداره برق مرابه تامل فرو برد.
كارمند باسابقه، مواجه شدن با چنين حوادثي را جزو امور عادي و روزمره‌ي اداره برق خواند و گفت كه سخنان تيم اعزامي تنها قسمتي از واقعيت‌هاي موجود حاكم بر اداره برق شهرستان خرم‌آباد مي‌باشد. به گفته وي، شرايط اين روزهاي اداره فوق كه با آسايش و رفاه شهروندان سر و كار دارد نسبت به گذشته فرق كرده و از آن‌جايي كه منابع و امكانات فعلي اداره در حد مطلوبي تهيه نشده و ضمناً مديريت مناسبي نيز بر آن‌ها اعمال نمي‌شود تنها كساني كه از نفوذ و احياناً كانال‌هاي ارتباطي مناسب‌تري برخوردارند مي‌توانند از خدمات تعريف شده در اين حوزه بهره‌مند شوند و شما هم اگر از اين موهبت برخوردار هستيد مي‌توانيد كابل رايگان دريافت كنيد و در غير اين صورت محكوم به پرداخت هزينه‌هاي مربوطه هستيد! اداره در طي چند سال اخير تعهداتي را كه بايد به صورت عادلانه براي همه مشتركين ارائه دهد اعمال نمي‌كند و نه تنها هزينه ترميم و اصلاح حوادث اين‌چنيني بر عهده‌ي خود شهروندان مي‌باشد حتي برخي خدمات مربوط به فيوز، تخته كنتور، دستگاه كنتور و كابل‌ها نيز كه همواره جزو وظايف عادي و روتين اين اداره بوده است با اعمال سليقه تنها براي برخي از افراد صاحب نفوذ انجام مي‌پذيرد!
كارمندان اعزامي غالبا قراردادي و يا شركتي هستند و حقوق بسياري از آن‌ها به زحمت به ماهي 500 هزارتومان مي‌رسد و نبايد انتظار داشت كه بيش از توان خود براي ارائه‌ي كار مايه بگذارند.
سخنان اين فرد مطلع از اوضاع اداره برق مرا به فكر فرو برد و به ياد سال گذشته افتادم كه به رغم صرفه‌جويي فراوان در مصرف برق‌، با قبض 160 هزار توماني مواجه شدم و پس از رفت و آمدهاي مكرر به اداره برق و اعتراض به اين موضوع و البته عدم پذيرفتن دلايلم مبني بر اشتباه در درج مبلغ پرداختي و سرگرداني‌ام در اداره‌، سرانجام كاشف به عمل آمد كه اشتباهي رخ داده و مبلغ مذكور به 30 هزار تومان تقليل يافت.
حال يك سؤال اساسي مطرح مي‌شود كه چرا بايد چنين شرايطي بر اداره‌ي برق شهرستان خرم‌آباد حاكم باشد و وظايف ذاتي اين اداره در ميزان محاسبه برق مصرفي ساكنين با دقت انجام نشود؟!
از اين مهم‌تر، چرا رفع خطرات ناشي از حوادث كه با جان مردم سر و كار دارد به درستي صورت نپذيرد و هزينه‌هاي ناشي از آن بر دوش ساير شهروندان قرار بگيرد؟
به راستي اگر كسي قدرت تامين 40 متر كابل با هزينه‌هاي سنگين را نداشته باشد، بايد پيامدها و خطرات ناشي از چسباندن كابل‌هاي قطور با چسب برق معمولي و ضعيف را با به خطر افتادن جان خود و خانواده‌اش بپردازد؟
كاش پاسخي براي سؤالاتم پيدا مي‌كردم و كسي بود كه به اين وضع رسيدگي مي‌كرد...
مصطفي  حسنوند / خرم‌آباد

* توضيح: چنان‌چه مسوولان شركت برق مايل به پاسخ‌گويي در اين زمينه هستند، مي‌توانند شماره تلفن آقاي حسنوند را از مدير مسوول پايگاه خبري يافته گرفته و جزئيات ماجرا را از وي جويا شوند.
لزوم پاسخ‌گويي شركت برق خرم‌آباد به شهروندان 
لزوم پاسخ‌گويي شركت برق خرم‌آباد به شهروندان
تصاوير مربوط به مورد ذكر شده
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 آهوقلندری 1394-02-15 23:28
متاسفانه از این دست مشکلات در برق لرستان سالهاست وجود دارد اما دیده نمی شوند
نقل قول کردن
#2 پوریا 1394-02-15 23:33
یکی از ایرادات وارده به مجموعه برق استان لرستان فرسوده شدن زیرساختهای برقی است که مسئولان تاکنون هیچ توجهی به آن نداشته و هیچگونه برنامه ای برای رفع این معضل اجرا نکردند. بفکر رفع مشکلات مردم باشیم
نقل قول کردن
#3 ساز مخالف 1394-02-16 08:42
به عنوان یک آدم مخالف با همه چیز اینو می گم...
انصافا شما قطر و اندازه و طول این کابل رو ببینید.
عزیزان این کابل با این فاصله تا تیر برق، قدرت انتقال رو نداره.
کابلی که توی تصویر می بینیم مربوطه به مالک ساختمان که متاسفانه از کابل ضعیف استفاده کرده.
شاید در روزگار دور این کابل جوابگو بوده اما امروز این کابل داره تحمل بار LCD و کولر گازی و یخچال فریزر رو انجام می ده و معلومه که کشش نداره و منفجر می شه.
نتیجه می گیریم در برخی موارد مقصر خودمونیم.
نقل قول کردن
#4 سهیلی 1394-02-16 09:52
پاسخ گویی در شرکت برق لرستان معنا و مفهومی ندارد هر وقت مسئولان نظارتی بر عملکرد برق استان داشته باشند انوقت باید انتظار داشت مسئول شرکت برق به مردم پاسخگو باشند
داد مردم در تنگ 5 و تنگ 7 بعلت بی برقی درامده متاسفانه توجهی نداریم ...
نقل قول کردن
#5 کاوه 1394-02-17 00:01
اداره برق پاسخگو که نیست هیچ،بلکه به دنبال رضایت شهروندان عادی نمی باشد! در این میان این مردم و نیروهای زحمت کش هستند که با دست خالی و حقوق کم باید هم در مقابل مردم جوابگو باشند و هم با خطرات برق گرفتگی دست و پنجه نرم کنند. به امید پاسخگویی و رفع این مشکلات از طرف مدیران شرکت برق خرم آباد....
نقل قول کردن
#6 رضا 1395-05-20 22:21
با سلام من خودم نیروی سیمبان شرکتی برق خرم اباد هستم واقعا حقوق این قشر نسبت به کار سختی که انجام میدن و خطرات جانی که داره بسیار ناچیزه و هیچ امکاناتی برای ارائه خدمت درخور مردم فهیم لرستان در اختیارشون قرار نمیدن و....
البته این ها مربوط به زمان مدیریت قبلی بود و در حال حاضر با مدیریت جدید جناب اقای مهندس خودنیا با شناختی که ما از ایشون داریم مطمئنیم که تغییراتی مثبت و اساسی در شرکت توزیع برق لرستان ایجاد میشه
نقل قول کردن
#7 احمد 1396-05-22 22:31
مدیریت محترم برق خرم آباد
باسلام و احترام، منطقه 20متری مازیار به سمت پل جدید و میدان دانشجو فاقد حتی یک چراغ روشنایی معبر می باشد. علیرغم تماسها و درخواست های مکرر اهالی محل، هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است. خواهشمندیم دستور فرمایید اقدام لازم بعمل آید
نقل قول کردن
#8 ابوالفضل 1396-12-05 11:03
باسلام ما در پشته ی حسین آباد پاکدشت سوم بنبستدامداران هستیم که رو شنایی کوچه ی ما خراب شده است و یک درخت هم زیر آن وجود دارد و هر لحظه ممکن است رو شنایی سقوط کند لطفا رسیدگی کنید
نقل قول کردن
#9 Hosin khosravi 1398-02-31 02:31
با سلام امروز ۳۰ برج ۲ بعد از باد شدیدی که اومد شاخه درخت افتاده روی سیم برق از ساعت ۵ عصر با اداره برق تماس گرفتیم تا ساعت ۱۱ شب اصلا نیومدن
نقل قول کردن
#10 محسن رضایی 1399-03-04 23:03
خیلی از مشکلات که پیش می آید له عهده مدیران هستن که با حقوق زیاد و با بی توجهی کم
اما مردم همه انتظار از کارمند قراردادی دارد که با حقوق خیلی کم اما با کار زیاد واقعا همه مشکلات من از چشم مدیران میبینم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا