یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شب جمعه گذشته پس از وقوع سانحه تصادفي مرگبار بين يك دستگاه پرايد و يک کشنده تريلر در در نزديكي روستاي افرينه محور خرم‌آباد‌– پلدختر، 3 جوان جان خود را از دست دادند و 3 نفر ديگر نيز به شدت مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.
ماجرا از اين قرار بود که سرنشينان خودروي پرايد از جوانان فوتباليست و عضو تيم‌هاي فوتسال و فوتبال روستاي افرينه بودند که به علت نبود هر گونه امکانات ورزشي در محل زندگي، مجبور بودند هر از چند گاهي جهت تمرينات ورزشي فوتبال به سالن ورزشي معمولان در 15 کيلومتري افرينه عزيمت نمايند.
شب حادثه، آن‌ها سانس مناسبي براي بازي پيدا نكردند و به ناچار فقط موفق به نوبت‌گيري سالن در ساعت 12 تا يك نيمه‌شب شدند.
خودروي پرايد سفيدرنگ حامل آن‌ها بعد از تمرين و هنگام برگشت در نزديكي روستاي افرينه ساعت 1:30 دقيقه بامداد با يک تريلر تصادف کرد و متاسفانه 3 نفر از بهترين ورزشکاران جوان افرينه به نام‌هاي اکبر محمودوند‌، امين عسگري و اسد جعفري در دم جان باختند و 3 نفر ديگر به نام‌هاي علي  جعفري برادر مرحوم اسد جعفري‌، احمد نجاتي و حسين تاجي‌پور نيز بر اثر شدت جراحات وارده به خرم‌آباد اعزام شدند كه خوشبختانه تا لحظه تنظيم اين مطلب حال عمومي دو تن از آنان از نظر مسوولين بيمارستان رضايت‌بخش گزارش شد اما علي جعفري در کما به سر مي‌برد.
فوتبال خونين!/ چرايي دلايل مرگ جوانان افرينه
 ضمن عرض تسليت به بازماندگان حادثه به خاطر از دست دادن دوستان‌شان و نيز خانواده‌هاي جوانان ورزشكار فوت شده، از درگاه الهي براي آنان طلب غفران نموده و  براي مجروحان نيز آرزوي سلامتي و بهبودي داريم.
  اين عزيزان عضو تيم‌هاي فوتبال و فوتسال افرينه بودندکه حتي از داشتن زمين خاکي براي تمرين نيز محروم بودند اما چند دوره قهرمان مسابقات مختلف فوتسال در پلدختر شدند.
 اما سؤال سكنه‌ي اين منطقه از مسوولان استان به خصوص استاندار محترم اين است كه چرا جوانان آن‌ها بايد جان شيرين را بر سر بازي فوتبال بگذارند و به قولي با فوتبال خونين، در سوت پايان زندگي آن‌ها دميده شود؟
افرينه در مراسم تشيع پيکر اين 3 جوان رشيد اين‌چنين روز غمناکي را تا كنون به خود نديده بود.
خبرنگاران مدام مورد بازخواست مردم اين منطقه قرار مي‌گرفتند كه چرا بايد جوانان آن‌ها از داشتن حداقل امكانات براي ورزش كردن محروم باشند؟
جهت تنوير افکار عمومي و و تسلاي خاطر بازماندگان، ضمن معرفي كوتاهي از روستاي افرينه، بخشي از خواسته‌ها و نظرات مردم اين منطقه را منعكس مي‌كنيم، بلكه مسوولان بخوانند براي درمان درد آن‌ها، به فكر چاره‌اي باشند:
روستاي افرينه با حدود دو هزار نفر جمعيت اولين و بزرگ‌ترين روستاي بخش معمولان و شهرستان پلدختر از لحاظ جمعيت است. افرينه دهه اول پس انقلاب از لحاظ مذهبي بودن مردمش به "قم ثاني" معروف بود در دوران دفاع مقدس بيش‌ترين رزمندگان به جبهه‌ها اعزام کرد به نحوي كه با تقديم 23 نفر از بهترين عزيزان به عنوان شهيد و صدها جانباز و رزمنده دين خود را به انقلاب ادا نمودند و مسوولين دلسوز نيز در مقابل؛ خدمات شايسته و چشمگيري براي آنان انجام داده‌اند، اما اين خدمات در مقابل ايثار اين مردم جواب‌گو نيست و با عزمي که در زمينه‌هاي عمراني از مسوولان كنوني استان به ويژه مهندس بازوند استاندار محترم سراغ داريم،نياز است تا تا با تصميمي جدي و پي‌گيري دلسوزانه شعار "ما مي‌توانيم" در اين روستا تحقق يابد.
افرينه با اين تعداد جمعيت و با توجه اين که مرکز دهستان با بيش از 40 روستاي تابعه است، اما فاقد هرگونه امکانات ورزشي از قبيل زمين فوتبال‌، سالن ورزشي است و حتي يک متر سرانه ورزشي نيز ندارد.
 مسوولان ورزشي استان و كشور چه جوابي به خواسته حدود هزار جوان ورزشي مبني بر فراهم كردن حداقل يك سالن كوچك در اين منطقه دارند؟ واقعاً اگر يک زمين خاکي فوتبال در روستا وجود داشت آيا امروز شاهد پرپر شدن گل‌هاي مردم بوديم؟
آقاي استاندار، اگر علت ديگر تصادف اين جوانان را بررسي کنيم به مشکل کم‌عرض بودن جاده "خرم‌آباد‌- پلدختر" بر مي‌خوريم. چرا مسوولين اداره راه و شهرسازي پس از سال‌ها، در کار تعريض جاده اين محوز پرخطر هنوز لاک پشتي عمل مي‌کنند؟
 بر اساس آمارها در لرستان و شايد در کشور، جاده قديم پلدختر بيش‌ترين تصادفات و تلفات جاده‌اي را داشته است. مگر اولويت اداره راه و شهرسازي حذف نقاط حادثه‌خيز در اسرع وقت نيست‌؟
چرا در تعريض جاده شهرستان پلدختر جاده‌ي محور روستاي افرينه آخرين قطعه مرمت و بازسازي است؟
در همين فاز اگر عوارض کم‌تري از خودرو‌هاي مسير آزاد‌راه خرم‌آباد- پل زال گرفته مي‌شد باز هم اين جاده با ترافيک سنگين مواجه نمي‌گشت و بارها شاهد تصادف و تلفات نمي‌شديم. آقاي استاندار چرا با يک تصميم که از اختيارات شماست با کم کردن مبلغ عوارض آزاد‌راه، گوشه‌اي از مشکل را حل نمي‌کنيد؟
راستي اگر به سرگرمي جوانان روستا بيانديشيم، چرا فکري به سيستم ديجيتال گيرنده تلويزيون نمي‌شود و چرا آنان فقط محکوم به تماشاي سه کانال قديمي هستند؟ آيا تماشاي کانال‌هاي مختلف ديجيتال باعث سرگرمي جوانان نمي‌گردد و از بروز حوادث نمي‌كاهد؟
سيستم اينترنت در افرينه با اين قدمت و جمعيت يا وجود ندارد يا بسيار کند عمل مي‌کند. اين سيستم در صورت اجرايي مي‌تواند بار علمي و سرگرمي مفيد و بدون حادثه داشته باشد.
در همين روستا آبشاري تاريخي وجود دارد. با اين که ديگر آبشار‌هاي استان توسط سازمان ميراث فرهنگي مرمت و باسازي شده‌اند، افرينه باز هم از قافله عقب افتاد‌ه است. اگر توجه مي‌شد شايد مشکل استخر جوانان بومي مسافران و گردشگران تا حدي مرتفع مي‌شد و شاهد حوادث ناگوار براي جوانان نمي‌شديم.
حسن ايزدي
سرپرست خبرگزاري آريا در لرستان
 تصوير 3 قرباني حادثه تصادف افرينه
تصوير 3 قرباني حادثه تصادف افرينه

دیدگاه‌ها  

#1 قاضی 1394-02-09 01:09
آقای ایزدی شما که جمعیت روستای محل تولد خود(افرینه) را دوهزارنفراعلام کرده ای چطور در پاراگرافی دیگر گفته ای که این روستا 1000 نفرورزشکاردارد؟ آیا واقعا نصف مردم افرینه ورزشکارند؟

به دنبال چه موضوعی می گردی چه کسی را می خواهی مقصر معرفی کنی؟
مگر اطلاع دقیق نداری که همین چند وقت پیش 2 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سالن ورزشی این روستا تخصیص یافت و لی افرادی از همین روستا نگذاشتند عملیات اجرائی ساخت سالن شروع بشود و اعتبار برگشت خورد؟
مگر در فاصله حدود دو سه کیلومتری محل تصادف همین جوانان جاده در حال ساخت و چهاربانده شدن نیست؟
چرا این همه سیاه نمائی کرده و خدمات نظام را نادیده می گیرید؟
ودر آخر هم به شما عرض می کنیم که اولاً بهره مندی از امکانات ورزشی حق جوانان افرینه است .اما آیا در شهرهائی که چندین زمین چمن و سالن ورزشی هست هیچ مرگ و میری وجود ندارد ؟
کمی هم به آیات قرآن نگاهی بیفکنید که «هیچ قدرتی جز خداوند نمی تواند مرگ انسانی را لحظه ای پس و پیش کند»
نقل قول کردن
#2 محمدفیضی 1394-02-09 03:59
روحشون شادویادشون جاوید.
تشییع جنازه باشکوهی بودکه آنجاحضورداشتم ودرآن علاوه براقشارمختلف مردم ،امامان جمعه چگنی ومعمولان ، فرمانداران پلدختر وچگنی وشهردارمعمولان نیز حضورداشتند،
مرکزدهستان به این بزرگی ازداشتن یک سالن ورزشی محروم است.
نقل قول کردن
#3 گل آقا 1394-02-09 08:29
جناب آقای ایزدی ضمن تشکر به خاطر متن واقعا روشن بینانه و زیباتون.

1-اگرچه اداره کل ورزش و جوانان به امور جوانان رسیدگی نمیکنه ولی خیالمون راحته که حدود 400 میلیون تومن برای استعدادیابی استان اختصاص میده!

2- والیبال کهمان الشتر میلیون ها تومن بودجه میبره و خیبر خرم آباد دریغ از ...!

3-
.
.
.
.
نقل قول کردن
#4 دارایی پلدختر 1394-02-09 14:14
به نظر من آقای کاییدی نماینده مردم محروم پلدختر و معمولان بایستی الان از طریق رسانه ها پاسخگو باشد اگر فرزند ایشان هم جز این قربانیا :sad: ن بود آیا سکوت اختیار میکرد؟ آخه چقدر محرومیت برای پلدختر به جای رسیدگی توسط نماینده به وضع مردم در حال استیضاح آقای جنتی می باشند واقعا که............
نقل قول کردن
#5 همشهری 1394-02-09 18:01
حتما مرگ این عزیزان را میخواهند گردن مسولان بیندازند. وقتی راننده پراید مقصر است دنبال کی میگردید؟ مگر یکی از مدیران کل راننده بوده؟ روزانه هزار نفر برای فعالیت ورزشی به سالنها میروند وهر اتفاقی ممکن است بیفتد لابد برای هر کس در خانه اش باید یک سالن بیندازند
نقل قول کردن
#6 محمدی فر 1394-02-09 21:03
نماینده مجلس کارشون قانون گذاریه اجرا قوه ی دیگریه!
نقل قول کردن
#7 همشهری 1394-02-10 09:33
تا جایی که ما فهمیدیم ساعت تمرین حداکثر تا 11 شب است اینکه ساعت 12 تا یک بامداد فرصت تمرین داشتند و خواب آلوده رانندگی کردند نشان از نبود نظارت مسئولين ورزش است .
این که بیخ گوش مرکز استان اینطوریه پس در نورآباد و کوهدشت و الیگودرز چه خبر است .
نقل قول کردن
#8 ورزش سوخته 1394-02-10 09:36
اداره ورزش و جوانان شهرستان خرم آباد تعطیله و پرسنل آن سر در گم شد اند. اون موقع جوانان افرینه تا یک بامداد تمرین می کنند
نقل قول کردن
#9 میراثی ۲ 1394-02-10 15:44
ضمن عرض خسته نباشید به نویسنده خبر و طلب مغفرت برای عزیزان از دست رفته و آرزوی سلامتی کامل برای بازماندگان حادثه
آبشارها پدیده های طبیعی هستند که به دلایل مختلف از جمله عوارض زمین، توپوگرافی، نوع و جنس خاک و ... بوجود می آیند. بنابر این تعریف، آبشارها دست ساز بشر نیستند که میراث فرهنگی بتواند آنها را مرمت کند!!! میراث فرهنگی فقط زمینه ساز و ایجاد امکانات جهت ورود گردشگر به آن است.
نقل قول کردن
#10 محمد 1394-02-10 17:11
اقایان مسولان محترم شما باید ببینید که جوانان شیر مرد بمیرند تا سالن ورزشی در افرینه احداث شود ، واقعا شرم است
نقل قول کردن
#11 .... 1394-02-11 23:32
[جناب گل آقا شما هم؟
مثل اینکه خبر ندارید که آقای امیرحسین منظمی جهت کمک به تیم والیبال کهمان شخصا وحضورا از استاندار خواستار مساعدت مالی شدن وآقای استاندار هم به تیم کهمان کمک مالی کردن.پس وجدان وانصاف هم چیز خوبیه اگه بعضیها داشته باشن.
نقل قول کردن
#12 زیودار ازقم 1394-03-25 12:49
بنده یکی از افراد منطق زیودارهستم با توجه به اینکه در این جاده اتفاقات ناگواری هراز چنده گاهی رخ میده وحان عزیزان مارا میگیرد وبه کام مرگ میبرد امل مسولین دنبال سیاست بازی میباشند
نقل قول کردن
#13 یکی 1394-05-18 11:03
اول جمعیت افرینه 2000 هزار نيست جمعیت این روستا 200 نفر است دوما راننده مقصر بوده که سبقت غيرمجاز گرفته اون هم در نقطه کور جاده
نقل قول کردن
#14 مردانی 1394-06-02 11:17
خداوند روحشان رو شاد کند و بقای عمر خانواده محترمشان، به نظر من برخي مسؤلین و مردم در این جریان مقصر میباشند.....!!!
نقل قول کردن
#15 vooko 1394-07-24 23:48
از دوستان خواهشمندم قضاوت نابجا نکنند
چون قضاوت کار همه کسی نیست.
اما طبق شواهد انسان میتونه نظر بده.
وشواهد هم اینو میگه که راننده پرایید مقصر بوده.
بهر حال انسان نمیتونه جلوی قضا وقدر رو بگیره.
فقط میتونیم برای اون عزیزان از خداوند متعال طلب مغفرت کنیم وبرای بازماندگانشون هم طلب صبر. امیدوارم که دیگه شاهد اینگونه اتفاقات تاسف بار در این منطقه نباشیم
نقل قول کردن
#16 بهروز 1394-08-29 22:19
اون بابا که گفته جمعیت این روستا 200 نفره کیه؟ جمعیت این روستا از 3000 هم بیشتره بعدم فوتبالیاشون از لحاظ کیفیت بهتر از تیم ملی هستن. 4 تاشون که رفت روحشون شاد.
نقل قول کردن
#17 چمرانی 1394-09-12 19:22
ای کاش ادم ها یه کم از دور و وری هاشون عبرت بگیرن خوبه :-? :-*
نقل قول کردن
#18 یه افرینه ای 1394-10-13 16:13
بهترین جوونای ماپرپرشدن اونم بخاطرنبودامکانا ت هرچندمقصرهم
نقل قول کردن
#19 یه دوست 1394-10-13 16:24
خواهش میکنم اونی که گفتید..بایددرهر خونه سالن بندازن.بزارید بگم من خودمم داغدارشدم اینکه یکی ازقربانیان پسرعمه بنده بود ماجوونایی داریم درحدتیم ملی ولی متاسفانه کیه که قدر بدونننننههههه یعنی همه حق استفاده ازامکانات دارن و مردمه این روستانداره؟ دریغ ازیه زمین خاکی
نقل قول کردن
#20 حسن سلطانپور 1395-02-08 20:00
با عرض تسلیت خدمت جامعه ورزشی کشور و همچنین خانواده‌ها محترم داغدار و اهالی محترم روستای افرینه من خودم در مراسم تشییع شرکت داشتم و امام جمعه های پلدختر و دوره چگنی و همچنین فرماندارن این دو شهر بودند و جناب آقا محمودی بخشدار معمولان انشاءالله امید است همه مسئولیت این روستا را یاری دهند
نقل قول کردن
#21 ی دوست 1395-06-31 12:05
افرینه هیچوقت دلسوز نداشته و ندارد تا موقعی ک بودجه میادو دهیار میخورش هیچی نمیشه کرد
نقل قول کردن
#22 یه افرینه ای از ساوه 1395-08-13 23:24
لطفا سرسری از این موضوع نگذرین اگر یکی از این جوونا بچه یکی از مسئولین بود شاید میفهمید که مردم افرینه چی میگن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا