یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روز گذشته حادثه‌ای تلخ در شهرهای خمین و گلپایگان به وقوع پیوست و در پی درگیری با سارقین مسلح 5 نفر از شهروندان و پرسنل خدوم نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.
انتشار خبری غیر واقعی و مطالبه به حق مردم الیگودرز واقعه‌ای غم انگیز که قلب ملت ایران و به ویژه مردم عزیز استان اصفهان را جریحه‌دار کرد و این تاسف و تاثر آسمان شهرستان الیگودرز را بیش‌تر از نقاط دیگر و شاید به جهت همجواری با شهرهای استان اصفهان احاطه نمود، اما این غم و اندوه هنگامی دو چندان شد که مردم نوع انتشار خبر مذکور در رسانه‌ها و بخش های مختلف خبری صدا و سیما و ارتباط دادن الیگودرز به این حادثه را مشاهده کردند، اخبار غیر‌واقعی که حکایت از شروع ماجرا با سرقت از یکی از بانک‌های الیگودرز داشت.
در این میان برخی رسانه‌ها نیز به سبک نشریات زرد با آب و تاب دادن به حادثه تا جایی داستان‌پردازی کرده و ماجرا را از زبان شاهدان عینی خیالی و ساختگی در الیگودرز نقل کردند تا سر خط آغاز جنایت را به این شهرستان گره بزنند!
اگر چه این خبر به سرعت از سوی فرماندار و فرمانده نیروی انتظامی و حتی مسوولین سیاسی و انتظامی استان لرستان تکذیب و در خبرگزاری ها انعکاس یافت، اما متاسفانه رسانه ملی حتی در بخش‌های پایانی خبر خود بر سرقت از بانکی مجعول در الیگودرز و تکرار ادعاهای قبلی تاکید می‌کرد که همین موضوع تکذیب‌های مسوولین استان لرستان را بی‌اثر کرد تا جایی که برخی شهروندان  علی‌رغم این‌که هیچ واقعه‌ای را در شهر ندیده و نشنیده‌اند باورشان شده بود که یقیناً این اتفاق افتاده و کسانی سعی دارند موضوع را پنهان نمایند و از این دست شایعات ...
هر چند مسوولین سیاسی و انتظامی استان اصفهان سعی نمودند خبر قبلی را اصلاح و نه تکذیب نمایند و به گونه‌ای که عنوان شد سارقان قصد داشته‌اند به بانکی در الیگودرز دستبرد بزنند اما موفق نشده و فرار کردند که این سخنان نه تنها کمکی به شفاف‌سازی نکرد بلکه موضوع را پیچیده‌تر نمود.
و اما امروز عصر با سرهنگ ذلقی فرمانده انتظامي اليگودرز تماس گرفته و این ادعای تازه را مطرح نمودیم ولی وی هر گونه ارتباط الیگودرز با این موضوع را تکذیب کرد.
اما به راستی چرا؟! چه کسی و یا کسانی و با چه اهدافی به دروغ الیگودرز را به این حادثه ارتباط دادند؟! اگر چه امیدواریم عمدی در کار نبوده و یقینا مسوولین استان اصفهان و منابع اولیه خبر و رسانه ملی ضمن عذرخواهی مردم و مسوولین الیگودرز را به جهت اشتباه رخ داده مورد دلجویی قرار می دهند و نشریات زرد عباس شاه‌علیهم باید به جهت این دروغ‌پردازی‌ها مورد باز خواست قرار گیرند، اما بد نیست بدانید الیگودرز یکی از شهر‌های امن استان لرستان و منطقه می‌باشد که این امنیت مرهون تلاش‌های صادقانه و دلسوزانه مجموعه نظامی و انتظامی، قضایی و امنیتی و فرماندار شهرستان می‌باشد که به دروغ ناامن جلوه دادن آن نادیده گرفتن زحمات این عزیزان و بی‌حرمتی به مردم الیگودرز است که امید‌واریم مسوولین استان و شهرستان موضوع را از طریق مجاری قانونی تاحصول نتیجه مطلوب و مورد نظر پی‌گیری نمایند.
 
عباس  شاه‌علی
نیوز اليگودرز
 
 

مجرمین هیچ ارتباطی به الیگودرز ندارند+ جزييات جنايت

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: جنازه یکی از سارقان مسلح که در درگیری میان نیروی انتظامی کشته شده بوده شناسایی و مشخص شد وی ساکن اصفهان بوده است.

به گزارش ايسنا، حسین فراست اظهارکرد: در خبری که از شهرستان خمین روز شنبه - 6 دی‌ماه - هفته جاری به شهرستان رسید، اعلام شد درگیری بین افراد مسلح و مأموران نیروی انتظامی خمین صورت گرفته است؛ در این درگیری اشرار مورد تعقیب پلیس خمین قرار گرفتند و سپس متواری شدند؛ هم‌چنین اشرار با دو خودروی زانتیا و یک پژوی پارس بوده‌اند که به ایست پلیس توجه نمی‌کنند و در درگیری مأموران نیروی انتظامی خمین با سارقان، ماموران مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند.

وی افزود: حدود 17 عصر 3 نفر سوار خودروی تیبای عبوری در جاده خمین می‌شوند که اسلحه‌های آن‌ها از زیر لباس مشخص نبوده است. زمانی که پاسگاه سعید آباد به خودرو ایست می‌دهد و راننده خودرو را متوقف می‌کند، اما اشرار به مأموران و راننده خودرو شلیک می‌کنند و در ادامه تعقیب و گریز به گلپایگان کشیده می‌شود.

فرماندار شهرستان گلپایگان گفت: در گلپایگان درگیری سارقان مسلح با مأموران تن به تن می‌شود و آن‌ها مأموران نیروی انتظامی را به رگبار می‌بندند و سپس سمند آگاهی گلپایگان را با خود به همراه می‌برند؛ در وانشان این خودرو دچار نقص فنی می‌شود و در همان جا سارقان یک بنز 10 تنی را متوقف می‌کنند که راننده آن نیز فرار می‌کند و چون ظاهراً تسلط به رانندگی با این خودروی سنگین را ندارند، سپس يك خودروي پژو GLX را متوقف و به سمت رحمت‌آباد حرکت می‌کنند.

فراست اضافه کرد: آن‌ها جنازه یکی از اشرار را که با خود به همراه داشتند، در وانشان رها می‌کنند و به دلیل این که جنازه سالم بوده است، شناسایی و مشخص می‌شود وی سارقی سابقه‌دار و ساکن اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: سارقان مسلح در ادامه مسیر، وارد دوراهی رحمت آباد و صفادشت می‌شوند، اما دوباره به سمت روستای "در" حرکت می‌کنند و در آن‌جا به سمت پدر و پسری با نام خانوادگی "زیبایی" می‌روند و نیسان آن‌ها را سرقت می‌کنند و سپس پدر و پسر را می‌کشند، البته جنازه پسر در حاشیه جاده پیدا می‌شود و گلوله از پشت به پسر اصابت کرده است.

فرماندار شهرستان گلپایگان اظهار کرد: اشرار مجدداً سوار یک کامیون می‌شوند و تا نزدیکی ویلاشهر اصفهان می‌روند و دوباره این خودرو را رها می‌کنند و ادامه این داستان در دست پی‌گیری است.

فراست با بیان این که این اشرار هیچ‌گونه ارتباطی با گروه تروریستی داعش ندارند، یادآور شد: با توجه به سوابق به دست آمده عمده فعالیت این اشرار سرقت بوده و حدود 3 بار نیز زندانی شدند، اما انگیزه این افراد هنوز مشخص نشده است.

 

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1393-10-09 21:48
چندشرورسه استان را به هم میریزند چندین نفر را میکشند پلیس ها را میکشند ماشین پلیس را به سرقت میبرند فرار میکنند وردی از خود باقی نمی گذارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا