یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یافته

حمل و نقل منطقه ازنا و دورود قصه‌ای پر غصه است. از بی‌سر و سامانی حمل و نقل روستایی بگیر تا ناپدید شدن به یک‌باره قطار محلی دورود اراک و در این اواخر هم جولان کامیون‌های غول‌آسا و ترانزیتی که در جاده ازنا به شازند در تردد هستند و آسایش را از اهالی این منطقه سلب کرده‌اند.

به گزارش يافته، همواره در هر منطقه‌ای اولویت امکانات و سرمایه‌ها به اهالی آن مناطق باید تعلق گیرد و در مرتبه بعدی شامل حال دیگران و همسایگان شود، ولی این قضیه در منطقه لرستان برعکس است و جاده اصفهان به خوزستان که از لرستان می‌گذرد نفع‌اش به اصفهان و خوزستان می‌رسد و دردسرآن به لرستان.

در مورد راه‌آهن سراسری هم که ما چیزی به نام راه‌آهن مستقل ناحیه لرستان نداریم و دو استان خوزستان و مرکزی آن را مدیریت  می‌کنند و استفاده‌اش را هم می‌برند و ما بی بهره از همه و خوشبختانه سهمیه بلیط و قطار محلی هم موجود نیست.

بنا بر آمار موجود در سال‌های اخیر بر اثر عبور بیش از حد و بی قواره کامیون‌ها از جاده کم عرض ازنا به شازند و بی احتیاطی آن‌ها در هر هفته چند حادثه فاجعه‌بار در این محور رخ می‌دهد که در صورت ظاهر به چشم نمی‌آید ولی به عمق موضوع که که نگاه می‌کنی این حوادث داغدار شدن و یا بی سرپرست شدن خانواده‌ای محروم و مظلوم را در پی دارد که بی تقصیر و بی‌خبر از همه جا باید تاوان گناه نکرده‌ای را بدهند که بر اثر اهمال کاری چند مدیر و مسئول به وجود آمده‌است.

نکته‌ی مهمی که در این میان باید به ان توجه کرد عبور کامیون‌هایی است که باید از مسیر اراک به بروجرد و یا جاده ترانزیتی  تهران - خوزستان عبور کنند و به خاطر راحتی و آسایش خود از جاده ازنا به شازند عبور کرده و ترافیک سنگینی را به وجود آورده و به علت تردد کم پلیس راهنمایی و رانندگی در این مسیر یکه تازی می‌کنند و حوادث فاجعه‌باری را بوجود می‌آورند که راه مهم و اساسی برای حل این معضل این است که عبور کامیون‌ها از این جاده کم عرض و خطرناک ممنوع گردد تا این جاده به جای این که به بلای جان مردم منطقه تبدیل گردد، محل آسایش و تردد ایمن آنها شود و کامیون‌ها از همان محور اصلی خود یعنی محور ترانزیتی اراک به بروجرد عبور نمایند.

وعده‌ی چهار بانده شدن محور ازنا به شازند سال‌هاست که پشت سرهم به اهالی این منطقه داده‌می شود،  ولی در عمل تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده‌است و یا آن‌قدر این وعده دیر عملی می‌شود که فایده‌ای به حال این منطقه نداشته‌باشد و در زمان نسل‌های بعدی این وعده‌ها محقق شود.

با توجه به فرارسیدن ایام سال جدید و تعطیلات نوروز که مسافرت‌ها و افزایش عبور و مرور را نیز در پی دارد مسوولان استان لرستان و شهرستان ازنا تدبیری اندیشیده و با رفع مشکلات از بروز فجایع ناگوار تصادفات در محور ازنا به شازند جلوگیری کنند.

 

 حسن گرجی/ ازنا

 


دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1392-12-18 23:28
خدا خیرت بده اقای گرجی که دغدغه ات لرستان است ومردم لرستان ولی کو گوش شنوا .کاش مسئولین هم با شما هم فکر بودند وکاری میکردند برای اسایش مردم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا