یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مسابقات نیمه نهایی پنج وزن دوم رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان از عصر امروز (شنبه) در شهر استانبول ترکیه برگزار شد و سجاد پیردایه ار لرستان به دیدار فینال راه یافت.
به گزارش یافته، در وزن 60 کیلوگرم سجاد پیردایه در دور اول با نتیجه 11 بر صفر دانیل گوربویچ از چک را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه 6 بر صفر یاندرو سوتو ریورا از پورتوریکو را مغلوب کرد.
پیردایه در دور بعد با نتیجه 2 بر 1 از سد امور بک آسان اولو از قرقیزستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 2 جمال عباس اف از آذربایجان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت.
وی در این دیدار فردا به مصاف آکیتو ماهرا از ژاپن می رود.
سجاد پیردایه کشتی‌گیر لرستانی از شهرستان بروجرد یکی از امیدهای آینده این ورزش در کشور است که در اردیبهشت ماه سال جاری نیز در وزن 60 کیلوگرم تیم ملی موفق به کسب نشان طلا رقابت‌های بین المللی کشتی نوجوانان جام پیروزی ترکیه و در خرداد ماه  به مدال نقره رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی آسیا دست یافت.

مسابقات نیمه نهایی پنج وزن دوم رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان از عصر امروز (شنبه) در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.
در پایان این مسابقات اهوار خاطری در وزن 45 کیلوگرم، سجاد پیردایه در وزن 60 کیلوگرم و ابوالفضل حسینی در وزن 71 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند، امیرمحمد نوازی در وزن 51 کیلوگرم راهی دیدار رده بندی شد و توحید نوری در وزن 92 کیلوگرم در گروه بازنده ها حضور دارد.



نتایج مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان که روزهای 13 و 14 مردادماه در شهر استانبول ترکیه برگزار شد

48 کیلوگرم: 1- پائول کنی (آمریکا) 2- یاماتو فوروساوا (ژاپن) 3- سام سیار (ایران) و جوزف باچمان (پورتوریکو)
55 کیلوگرم: 1- مارکوس بلیز (آمریکا) 2- آنکوش (هند) 3- احمد موسی خادجیف (روسیه) و ساموئل گئورگیان (ارمنستان) 5- امیررضا تیموری زاد (ایران)
65 کیلوگرم: 1- سینا خلیلی (ایران) 2- ماگومد علی باخارچیف (روسیه)  3- بروک مانتانونا (آمریکا) و مانوئل واگین (آلمان)
80 کیلوگرم: 1- ماگمد ادریس اف (روسیه) 2- الکساندر بروس (مولداوی) 3- زاخاری ریدر (آمریکا) و کنستانتین پتریاشویلی (گرجستان) ... 7- ابوالفضل رحمانی (ایران)
110 کیلوگرم: 1- یوسف دورسونوف (آذربایجان) 2- یدیگه کاسیمبک (قزاقستان) 3- رحمان مالاخمدوف (روسیه) و هنریک هایکیان (ارمنستان)

در پایان مسابقات پنج وزن نخست تیم آمریکا با 80 امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، ایران با 66 امتیاز دوم است و تیم های آذربایجان و ارمنستان به ترتیب با 49 و 42 امتیاز سوم و چهارم هستند.

دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1402-05-15 07:33
حیف این همه استعداد بالقوه که در بین ورزشکاران شهرستان بروجرد در اکثر رشته های ورزشی وجود دارد و به محض رسیدن به سن بزرگسالی و درست هنگام ثمر دادن در آوردگاه های جهانی و المپیک ، به کل از صحنه محو میشوند و بدنبال کسب و کار و ازدواج می روند. اگر بخواهم از این دست ورزشکاران که به نظرم کسب مدال المپیک برایشان غیر ممکن نبود و بلکه حتمی بود ، بی از انگشتان دو دست باید نام ببرم.!! واقعا حیفه .. همیشه و سالهای ساله که برام سواله که چرا باید این اتفاق بارها و بارها در ورزش سرشار از استعداد بروجرد بیفته و کسی هم پیگیر این مهم نباشه.
نقل قول کردن
#2 سربندی 1402-05-15 07:53
تبریک به هم استانی های عزیز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا