یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اکبر سهیلی به عنوان رییس جدید هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی لرستان انتخاب شد.
به گزارش یافته، روز چهارشنبه 21 آذرماه 98 در مجمع انتخابات هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی استان که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان لرستان، رئیس فدراسیون و دیگر اعضای مجمع برگزارشده بود، اکبر سهیلی در این مجمع با کسب 11 رأی از مجموع 15 رأی مأخوذه به‌عنوان رئیس این هیئت برای یک دوره چهارساله انتخاب شد.
بر پایه این خبر؛ اکبر سهیلی و اردشیر پورمحمدی دوکاندیدای این مجمع بودند که در نهایت سهیلی با کسب 11 رأی به مدت چهار سال به‌عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.
 
ورزش پهلوانی باید در جهان فرهنگ‌سازی شود
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: هدفمان این است تا ورزش زورخانه‌ای را از لحاظ آموزش و تجهیزات به عنوان یک ورزش استاندارد به دنیا معرفی کنیم.
مجتبی جوهری در مجمع انتخاباتی هیئت پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای لرستان با بیان اینکه ورزش‌ها در مسابقات جهانی و المپیک مروج فرهنگ کشورها هستند، اظهار کرد: ورزش زورخانه ایی ورزش اجدادی ما است و تنها ورزشی محسوب می‌شود که بیش از سه هزار سال قدمت داشته و با توجه به پویایی و ارزش و اعتبار آن باید بر روی این رشته ورزشی سرمایه‌گذاری بیشتری کرد.
او با بیان اینکه این ورزش دنبال انسان کامل است به دو عامل در عدم توسعه این ورزش اشاره کرد و افزود: ما در فرهنگ خود فکر می کنیم این ورزش مال چاقوکش‌ها ولات‌ها است که این موضوع باعث شده است بعضاً خانواده‌ها اجازه ندهند بچه‌هایشان وارد گود زورخانه شوند و به طرف ورزش‌های دیگر جذب شوند.
جوهری با بیان اینکه ورزش زورخانه ایی در کشور مظلوم است، تصریح کرد: خانواده‌ها از زورخانه فرار می‌کنند و این ورزش از خانواده‌ها محروم است.
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ایی با بیان این نکته که ما فکر می‌کنیم این ورزش شیعی است، خاطرنشان کرد: این موضوع نیز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در توسعه این ورزش است درصورتی‌که این ورزش در تاریخ و فرهنگ ایرانیان هفت هزار سال قدمت دارد لذا باید خیلی فراتر از این‌ها فکر و کارکنیم.
جوهری با بیان اینکه برخی از ورزش‌های امروز جهان در فرهنگ پهلوانی ما بوده است، یادآور شد: ورزش پهلوانی ما در جهان باید فرهنگ‌سازی شود.
او با بیان اینکه این ورزش در لرستان غریبه نیست، گفت: بازوبند پهلوانی سال‌ها بر بازوی جوانان این استان بوده است لذا باید این ورزش در استان عقب نمانده و پیشرفت داشته باشد در حال حاضر یزد ۲۶۰۰ نفر وارد سامانه کرده است ولی در لرستان هنوز ۳۶۰ نفر هستند.
جوهری اختلاف بین ورزشکاران و دست‌اندرکاران هیئت‌های استانی را از عوامل عقب ماندن این ورزش دانست و بیان کرد: در هر استانی که اختلاف کمتری دارند این ورزش جایگاه بهتری در جذب ورزشکاران داشته است.
رییس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ایی با اشاره به بانک اطلاعاتی فدراسیون ورزش پهلوانی آن را پیشرفته‌ترین بانک اطلاعاتی فدراسیون‌های کشور دانست و ادامه داد: برخلاف برخی از فدراسیون در این سامانه تعیین‌کننده ما هستیم و ما باید این ورزش را با چارچوب و شرایط علمی به جهان معرفی کنیم‌.
او با بیان اینکه این بانک اطلاعاتی رتبه‌بندی هیئت‌های استانی را شفاف کرده است، خاطرنشان کرد: کشور را منطقه بندی کردیم و هر منطقه با کمترین هزینه مسابقات خود را برگزار می‌کند و استان برتر به مسابقات کشوری و ملی فرستاده می‌شود.
جوهری از تهیه و صدور پهلوان کارت به ورزشکاران این رشته ورزشی خبر داد و گفت: این پهلوان کارت یک نشان برای ورزشکار است و رتبه و کد هر ورزشکار در آن درج شده است.
او با بیان اینکه آیین‌نامه‌ها را به‌روزرسانی و به‌صورت کتاب چاپ کرده‌ایم از استانداردسازی فدراسیون در بحث‌های مسابقات، رده‌های سنی، تجهیزات خبر داد و یادآور شد: در راستای استانداردسازی ورزش پهلوانی مسابقات را وزنی کرده‌ایم که هر ورزشکار باهم وزن خود مسابقه بدهد همچنین تمام تجهیزات را بر اساس رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان، امیدها، بزرگ‌سالان و پیشکسوتان در چهار رده سنی استاندارد کرده‌ایم.
جوهری بابیان اینکه بحث آموزش را بر اساس آیین‌نامه جدی گرفته‌ایم، گفت: در حال حاضر بیشترین مدرس بین‌المللی را در کشتی پهلوانی و داوری و زورخانه‌ای‌ و مرشدی فراهم کرده‌ایم که بر اساس استانداردهای دانشگاهی انجام می‌گیرد.
او با بیان اینکه هدفمان این است تا این رشته را از لحاظ آموزش و تجهیزات به عنوان یک ورزش استاندارد به دنیا معرفی کنیم، عنوان کرد: ظرف دو هفته ۲۷۰ نفر از نونهالان و نوجوانان کشور را برای آینده این ورزش بر اساس استانداردها در ۱۰ استان به اردوهای ۳۰ یا ۴۰ نفره اعزام کردیم و با بهترین مدرس‌ها آموزش داده‌ایم که این حرکت درحوزه آموزش وپرورش در حال انجام است.
جوهری با بیان اینکه برخلاف ورزش‌های دیگر نرم‌های استعدادیابی را در این ورزش وجود ندارد، اضافه کرد: یک‌ تیم قوی در دانشگاه سنندج روی این نرم‌ها کار می‌کنند که ۸۰‌درصد کار را انجام داده‌اند تا نرم ‌جهانی را برای این ورزش پیدا کنیم.
او از انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با بسیج، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش، نیروی مسلح، بازاریان و... در راستای ترویج این ورزش خبر داد و گفت: برنامه «پدران گود » را دو سال است که برای تکریم پیشکسوتان برگزارمی کنیم و بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از پیشکسوتان را به برنامه های زیارتی و ورزشی در مشهد اعزام می‌کنیم.
جوهری با بیان اینکه مقدمات برگزاری برنامه «گردان» به عنوان جایگزین قوی‌ترین مردان انجام گرفته است، افزود: مسابقات ساحلی را نیز وارد این ورزش کرده‌ایم‌ که رده نوجوانان آن برگزارشده است.
او ادامه داد: همچنین همایش هیئت‌های شهرستانی را با حضور پانصد نفر در کنار راه‌اندازی کارگاه‌های آموزشی برگزار کردیم.
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای‌ در پایان خواستار تشکیل شورای پیشکسوتان و شورای جوانان هیئت استانی در لرستان شد و گفت: بر هر زورخانه‌ای‌ یک پیشکسوت نظارت می‌کند و شورای جوانان هم ‌در راستای کارهای علمی و به‌روزرسانی می‌تواند فعالیت کند.
 
 
وجود 11 زورخانه ثبت‌شده در لرستان
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: لرستان می‌تواند از پایگاه‌های ورزش پهلوانی در کشور شود
 سید علی کریمی در این مراسم گفت: لرستان دارای 11 زورخانه ثبت‌شده در سامانه ثبت ورزشکاران، مربیان، مرشدان و زورخانه‌های کشوراست.
کریمی با اشاره به پیشینه و سابقه ورزش باستانی و زورخانه‌ای، اظهار کرد: ورزش باستانی درکل کشور جایگاه و منزلت خاص را نسبت به سایر ورزش‌ها دارد و با توجه به افتخاراتی که نام‌آوران این ورزش به دست آورده‌اند مایه مباهات و افتخار ما در استان است به طوری که در لرستان شهدای بزرگی در ورزش پهلوانی داشته‌ایم.
او با تقدیر از زحمات چهارساله رئیس قبلی هیئت زورخانه‌ای‌ استان، افزود: جناب چنگیزیان در دوره چهارساله خود تلاش‌های خوب و فراوانی داشت و جناب نظری نیز در ایام سرپرستی یک رویکرد خوب و علمی داشتند.
کریمی خلأ و حلقه مفقوده ورزش کشور را علمی بودن آن دانست و تصریح کرد: بااینکه ورزش پهلوانی یک رشته ورزشی سنتی است ولی سیاست‌های کلانی در سطح فدراسیون با مدیریت جناب دکتر جوهری به وجود آمد که در راستای این سیاست‌ها یک برنامه علمی در این ورزش پایه‌ریزی و به‌تبع آن در شهرستان‌ها و هیئت‌های ورزشی نیز به‌درستی اجرا شد.
مدیرکل ورزش و جوانان لرستان اضافه کرد: ورزش باستانی در لرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که اعتقادداریم اگر این سیاست‌های مدنظر فدراسیون در این استان به‌درستی اجرا شود می‌تواند لرستان را به یکی از پایگاه‌های مهم قهرمانی در این رشته تبدیل کند.




رییس جدید هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی لرستان انتخاب شد

دیدگاه‌ها  

#1 تیمور طولابی 1398-09-22 14:30
تبریک به آقای سهیلی عزیز انشاالله موفق وسربلند باشه
نقل قول کردن
#2 ارا 1398-09-23 11:49
موفق باشند
نقل قول کردن
#3 بابک 1398-09-23 12:06
عرض تبریک و آرزوی موفقیت روزافزون برای جناب آقای سهیلی پیشکسوت ورزش زورخانه ای و کشتی پهلونی
نقل قول کردن
#4 مرشدمجتبی مرکبی 1398-10-01 11:53
جناب آقای سهیلی ریاست هیئت باستانی استان رابه شماتبریک عرض میکنم امیدوارم موفق وسربلندباشید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا