یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرمربی سابق و پیشکسوت تیم ملی فوتبال و باشگاه استقلال تهران پس از مدتها تحمل بیماری، در سن 71 سالگی درگذشت.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "منصور پورحیدری" پس از ماه‌ها تحت نظارت پزشک بودن، به دلیل ابتلا به بیماری سرطان، در هفته‌های اخیر حال و روز خوشی نداشت و یکشنبه گذشته (نهم آبان ماه) به دلیل شدت عفونت ریوی بار دیگر در ICU بستری و ممنوع الملاقات شد تا اینکه صبح امروز در بیمارستان ایران مهر تهران درگذشت.
"منصور پورحیدری" متولد 6 بهمن 1324 بازیکن و مربی سابق استقلال تهران و همسر فریده شجاعی نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال است.
وی ابتدا در سن 17 سالگی در باشگاه فوتبال دارایی بازی می‌کرد اما سپس به باشگاه تاج (استقلال) رفت و به مدت 9 سال در تیم تاج به عنوان دفاع راست بازی نمود و سال 1349 عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به همراه تیم تاج کسب کرد.
بعد از اتمام دورهٔ بازیگری، "زدراكو رایکوف" (1385-1306) مربی صربستاني وقت تاج که تیم جوانان اين باشگاه را هم در دست داشت، به دلیل پشتکار و پی‌گیری‌های فراوان منصور پورحيدري او را به جوانان برد.
 رایکوف که از سال 48 تا 53 مربی تاج بود، به دلیل خستگی قادر به ادامه کار در تاج نشد و پس از باخت به تیم نفت آبادان در سال 53 کنار گذاشته شد و تیم به علی دانایی‌فرد رسید که وی هم منصور پورحیدری را به عنوان کمک‌مربي برگزید و راه مربي‌گري وي از آن تاريخ آغاز شد.
پس از انقلاب مربی استقلال شد؛ او با پنج دوره حضور در ادوار رقابت‌های آسیایی به عنوان سرمربی رکورددار تاریخ باشگاه استقلال است که ۳۲ مرتبه مربی‌گری یک باشگاه در جام باشگاه‌های آسیا را به عهده داشته است.
پورحیدری در پنج دوره حضور خود؛ یک مقام قهرمانی، یک مقام نایب‌قهرمانی و یک مقام سوم جام باشگاه‌های آسیا و همچنین دو مقام چهارم جام برندگان جام آسیا را برای استقلال به ارمغان آورده است.
پدر معنوی استقلال در ۳۰۹ مسابقه مربی‌گری تیم فوتبال استقلال تهران را بر عهده داشته‌است و ۸۱ بار به عنوان مربی در خدمت آبی‌پوشان بود که از این لحاظ در تاریخ باشگاه استقلال رکورددار می‌باشد. پورحیدری همچنین رکورددار مربی‌گری در شهرآورد تهران است.
منصور پورحیدری تنها کسی هست که هم به عنوان بازیکن هم به عنوان مربی توانسته قهرمان آسیا بشود وی سال ۱۳۴۹ در حالی که یک بازیکن ۲۵ ساله بود توانست به عنوان قهرمانی آسیا برسد و یک بار هم به عنوان مربی در سال ۱۳۷۰ توانست قهرمان آسیا شود.
پورحيدري 26 و 27 فروردين 1389 به عنوان مدير فني تيم شن‌سا اراك به خرم‌آباد آمد تا اين تيم در ليگ دسته اول فوتبال كشور با كوثر لرستان مصاف دهد.

منصور پورحيدري: اولين بار به دعوت يكي از بستگان شهيد رحيمي به خرم‌آباد آمدم
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا