یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

"منصور پورحیدری" متولد 6 بهمن 1324 بازیکن و مربی سابق استقلال تهران و همسر فریده شجاعی نایب رئیس سابق فدراسیون فوتبال است.
وی وقتي 17 ساله بود در باشگاه فوتبال دارایی بازی می‌کرد اما سپس به باشگاه تاج (استقلال) رفت و به مدت 9 سال در تیم تاج به عنوان دفاع راست بازی نمود و سال 1349 عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به همراه تیم تاج کسب کرد.
بعد از اتمام دورهٔ بازیگری، "زدراكو رایکوف" (1385-1306) مربی صربستاني وقت تاج که تیم جوانان اين باشگاه را هم در دست داشت، به دلیل پشتکار و پی‌گیری‌های فراوان منصور پورحيدري او را به جوانان برد.
 رایکوف که از سال 48 تا 53 مربی تاج بود، به دلیل خستگی قادر به ادامه کار در تاج نشد و پس از باخت به تیم نفت آبادان در سال 53 کنار گذاشته شد و تیم به علی دانایی‌فرد رسید که وی هم منصور پورحیدری را به عنوان کمک‌مربي برگزید و راه مربي‌گري وي از آن تاريخ آغاز شد.
پورحيدري 26 و 27 فروردين 1389 به عنوان مدير فني تيم شن‌سا اراك به خرم‌آباد آمد تا اين تيم در ليگ دسته اول فوتبال كشور با كوثر لرستان مصاف دهد. هدايت تيم كوثر در آن بازي بر عهده مرحوم "رضا احدي" بود.
پورحيدري از جايگاه ويژه اين بازي را نظاره كرد و نكاتي را يادداشت نمود. آن روز پس از بازي به سراغ وي رفته و گفت‌وگويي كوتاه با او انجام داديم:
 
آقاي پورحيدري اولين بار كي به لرستان آمديد؟
سال 1352 يا 53 به دعوت آقاي عبدلله رحيمي يكي از دوستان و همبازیان در تیم دارایی تهران كه از بستگان شهيد رحيمي بود به خرم‌آباد آمدم.
 
و اولين حضور ورزشي شما در اين جا؟
هيچ‌وقت براي مسابقه به عنوان بازيكن يا مربي به لرستان نيامده‌ام.
 
پس جريان حضور سال 1385 شما در خرم‌آباد چه بود؟ منظورم زماني است كه مهندس هوشنگ بازوند رئيس هيأت مديره باشگاه افلاك خرم‌آباد بود.
بله بله! من به ايشان ارادت خاصي داشته و دارم چرا كه انساني بزرگ صادق و علاقه‌مند به ورزش هستند. مايل است به هر كجا مي‌رود براي جوانان آن‌جا كاري انجام دهد و اين تيم‌ها نمونه واقعياتي است كه ما شاهد آن هستيم. لذا زماني كه به لرستان منتقل شدند قصد چنين كاري را داشتند و از من هم خواستند كه كار آن تيم را ببنيم. زير باران شديد تمرين تيم را ديدم اما بعد مسأله حضور من منتفي شد.
 
 اكنون (فروردين 1389) نقش مهندس بازوند در باشگاه سن‌سا اراك چيست؟
ايشان جديدا و از اسفند 1388 به عنوان رئيس هيأت مديره باشگاه منصوب شده‌اند. از من تقاضا كردند به اين تيم اضافه شوم و آمده‌ام ببينم مي‌توانم كمكي بكنم يا نه؟ باني باشگاه صنايع اراك مهندس بازوند بود به كمك حاج‌آقا غفاري رئيس هيأت فوتبال استان مركزي.

منصور پورحيدري: اولين بار به دعوت يكي از بستگان شهيد رحيمي به خرم‌آباد آمدم

 اطلاع يافتيم كه ديشب حال ناصر ميرزايي را جويا شده‌ايد.
يكي از دوستان به من گفت كه براي ايشان مشكلي پيش آمده و اما فراموش شده است. ميرزايي كسي است كه براي فوتبال لرستان بسيار زحمت كشيده و حتي تا رده ملي هم بالا رفت.
 
بازي‌هاي وي را در ليگ تخت جمشيد به خاطر داريد؟
بله، بازيكني بود كه فوتبال را خيلي محكم و با تعصب بازي مي‌كرد. چهره منحصر به فرد با آن هيبت موها و ريش‌اش، ابهتش را دو چندان مي‌كرد. اميدوارم مسئولان استان به وضعيت درمان او رسيدگي كنند. (1)
 
بجز ناصر ميرزايي از فوتباليست‌هاي لرستاني چه كساني را به خاطر داريد؟
فوتبال شما كساني مثل [حسن] حسين‌بيگي، [جهان] روزبهاني، [ابراهيم] ميرزاپور و [بيژن] كوشكي را داشته است.

گفت‌وگو و عكس: رضا جايدري
* اين مصاحبه به بهانه فرا رسيدن 6 بهمن سال‌روز ميلاد "منصور پورحيدري" كه اين روزها از نظر جسماني حال و روز خوشي ندارد، در يافته منتشر شد.
 
پي‌نويس:
(1)
متاسفانه مراحل درمان استاد ناصر ميرزايي دير آغاز شد و وي 6 شهريور 1390 به رحمت ايزدي پيوست


 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا