یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با حکم مدیر عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی کشور، "سید حسن طباطبایی" به عنوان مدیر جدید مجموعه ورزشی آزادی پس از پاسخ به اظهارات کی‌روش: مدیر لرستاني مجموعه ورزشی آزادی برکنار شدمعرفی شد.
به گزارش پايگاه خبري يافته، طی حکم صادره از سوی "مصطفی مدبر" مدیر عامل شرکت توسعه و نگه‌داری اماکن ورزشی وزارت ورزش و جوانان، فرهاد نیکوخصال از مدیریت مجموعه ورزشی آزادی تهران برکنار و سیدحسن طباطبایی به عنوان مدیر جدید این مجموعه انتخاب شد.
انتصاب طباطبایی پیش از این مدیریت مجموعه ورزشی استقلال، شهید شیرودی و شهید کشوری را عهده‌دار بوده و در فدراسیون‌های وزنه‌برداری‌، دوومیدانی و کاراته نیز به عنوان سرپرست فعالیت داشته است.
کارلوس کی روش هفته گذشته در نشست خبری به انتقاد تند از مدیر مجموعه ورزشی پرداخت و رفتارهای وی را خصمانه عنوان کرد. به دنبال این انتقادات نیکوخصال روز يك‌شنبه در جوابیه‌ای پاسخ کی‌روش را داد اما هنوز چند ساعت از این پاسخ نگذشته بود که وي از سمتش برکنار شد.
 
جوابیه مدیر ورزشگاه آزادی به کارلوس کی‌روش
مدیر مجموعه ورزشگاه آزادی نسبت به صحبت‌های کارلوس کی روش واکنش نشان داد.
"فرهاد نیکو‌خصال" مدیر مجموعه ورزشی آزادی در واکنش به صحبت‌های کی‌روش در انتقاد به عدم تخصیص زمین شماره یک ورزشگاه آزادی گفت: «البته من به کی‌روش حق می‌دهم که به دنبال بهترین امکانات برای تیم ملی باشد. اما این دلیل نمی‌شود که کی‌روش از تریبونی که در اختیار دارد سوء استفاده کرده و هرچه دلش بخواهد بگوید. در وهله اول بگویم که هیچ درخواستی از فدراسیون فوتبال برای اختصاص زمین شماره یک ورزشگاه آزادی به تیم ملی به دست ما نرسید. ما نیز بلافاصله بعد از اتمام مسابقات لیگ نامه‌ای به فدراسیون فوتبال زدیم و اعلام داشتیم که زمین شماره یک ورزشگاه آزادی بعد از تحمل ده ماه مسابقات سنگین لیگ و جام حذفی، نیاز به یک دوره یک ماهه استراحت دارد تا تخریب نشود.»
نیکوخصال ادامه داد: «شرایط زمین شماره یک ورزشگاه آزادی با دیگر ورزشگاه‌ها به دلیل ساختار متفاوتش فرق می‌کند. بازی‌های لیگ باعث شده تا بخش‌های زیادی از این زمین آسیب جدی ببیند و ما باید در کنار یک ماه استراحت این زمین، به ترمیم نقاط آسیب دیده نیز بپردازیم.»
نیکوخصال در پاسخ به این سئوال که آیا اگر فدراسیون فوتبال رسما درخواست می‌کرد تا این زمین در اختیار تیم ملی قرار بگیرد یا خیر گفت: «اولا همانطور که گفتم هیچ درخواستی به ما نرسید که حالا گله هم می‌کنند. دوما اگر درخواستی هم می‌رسید ما مخالفت می‌کردیم. چون زمین شماره یک ورزشگاه آزادی تنها مختص به مسابقات است نه تمرین. ما باید این زمین را برای مسابقات انتخابی جام جهانی آماده کنیم تا همین آقای کی‌روش معترض نباشد. حالا اگر زمین را به تمرین تیم ملی اختصاص دهیم، آن وقت مسابقات رسمی و حتی لیگ خودمان را چه کنیم؟ ما دوست نداریم که زمین شماره یک ورزشگاه آزادی را مثل اوایل دهه هشتاد یکبار دیگر برای مدت طولانی از دست بدهیم تا آسیب آن به کل فوتبال ایران برسد. در آخر نیز از فدراسیون فوتبال انتظار داریم تا به سرمربی محترم تیم ملی تذکر بدهد از جایگاه و تریبون خود سوء استفاده نکند. ضمن این که ما حاضرین زمین شماره دو ورزشگاه آزادی را که از استانداردهای زمین شماره یک برخوردار است را در اختیار تیم ملی قرار دهیم، با این توضیح که می‌توانیم بنا به خواسته کادر فنی تیم ملی، تغییرات لازم را نیز در کنار زمین و یا در رختکن ایجاد کنیم.»
 
آیا نیکوخصال به خاطر کی‌روش برکنار شد؟/ عبور از خط قرمزها
درست در همان ساعتی که وزیر ورزش از کی‌روش به خاطر تاختن به مدیر مجموعه ورزشی آزادی انتقاد کرد نیکو‌خصال از کار برکنار شد!
به گزارش "ورزش سه"، ماجرا از این قرار بود که مدیر مجموعه ورزشی آزادی به تیم ملی اجازه نداد تا پیش از سفر به مقدوینه حتی یک جلسه در استادیوم آزادی تمرین کند در حالی که کی‌روش بعد از رد کردن کیفیت چمن استادیوم پاس قوامین انتظار داشت پیش از سفر به مقدونیه یک یا دو جلسه در استادیوم آزادی تمرین کند اما این بار هم چنین اجازه ای به تیم ملی داده نشد.
در اردوی قبلی هم به تیم ملی گفته شد، اشاره‌مان به بازی با گوام و عمان است، یکی دو جلسه در استادیوم آزادی تمرین خواهد کرد اما در نهایت این اتفاق رخ نداد و تکرار آن سبب شد تا کی روش مدعی گردد نگاه برخی‌ها به وی و تیم ملی خصمانه است!
انتقاد کی‌روش ابتدا مصاحبه مدیر مجموعه ورزشی آزادی و در ادامه انتقاد های وزیر را به همراه داشت. نیکو خصال در نامه ای که در فضای مجازی منتشر کرد مدعی شد در تاریخ 27  اردیبهشت در نامه ای به تاج اعلام کرده است که زمین آزادی از 6 خرداد تا 6 تیر در دست ترمیم است و در این تاریخ نمی توان بازی یا جلسه تمرینی را در استادیوم آزادی برنامه ریزی کرد. نیکو خصال هم چنین به کی‌روش تاخت و دقایقی بعد وزیر هم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در همین چارچوب گفته بود کی‌روش باید حد و مرز خود را رعایت کند ...
نمی‌دانیم چه شد که بعد از این مصاحبه‌ها نیکو‌خصال از کار برکنار شد! حالا این برکناری هر دلیلی غیر از حرف‌های کی‌روش داشته باشد این گونه برداشت شده که وی به خاطر مصاحبه سرمربی تیم ملی از کار برکنار شده است هر چند می‌گویند از پیش اختلافاتی بین نیکو‌خصال و شرکت توسعه و تجهیز امکان ورزشی وجود داشته و در آخرین نشستی که بین طرفین بوده وی به حالت قهر جلسه را ترک کرده است.
صرف نظر از همه این مباحث با توجه به این که لیگ برتر از 6 مرداد شروع می شود نیکو‌خصال با علم به این که تیم ملی زمین تمرین ندارد و به خاطر بازی با مقدونیه و هم چنین قرقیزستان نیاز به جلسه تمرینی دارد می‌توانست به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که مثلا استادیوم آزادی حد فاصل تاریخ 6 تیر تا 6 مرداد که لیگ برتر شروع می‌شود یعنی دقیقا همان یکی ماهی که وی برنامه‌ریزی کرده بود در دست بازسازی قرار گیرد.
خیلی از مشکلات و گره‌های پیش رو با تعامل حل می‌شود. از سویی این ذهنیت که نیکو‌خصال با حرف‌های کی‌روش از کار برکنار شده است ذهنیت خوبی نیست و چه خوب بود اگر وزارت ورزش و جوانان بنا به دلایل دیگری چنین تصمیمی را داشت برای اجرای آن کمی صبر می‌کرد تا این ذهنیت شکل نمی‌گرفت که دلیل برکناری مدیر مجموعه ورزشی آزادی حرف‌های کی‌روش بوده باشد.
این حتی برای سرمربی تیم ملی هم خوب نیست و او را به فضایی می‌برد که تنش‌زا است. قطعاً در داخل خیلی‌ها هستند که چنین رفتارهایی را نمی‌پسندند و طبیعتا اگر به این نتیجه برسند که قضیه واقعا این‌طور بوده از کی‌روش انتقاد خواهند کرد.
 
قابل ذكر است "فرهاد نيكوخصال متولد 1346 اهل خرم‌آباد، داراي مدرك تحصيلي كارشناسي ارشد تربيت بدني و علوم ورزشي (با گرايش فيزيولوژي ورزشي) داراي 26 سال سابقه كار در  وزارت ورزش و جوانان است. وي از بهمن 1389 تا اسفند 1391 مدير كل تربيت بدني لرستان بود و با تشكيل وزارت ورزش و جوانان در شهريور 1391 به عنوان اولين مدير كل ورزش و جوانان لرستان منصوب شد.
وي پس از آن سرپرست فدراسيون كونگ‌فو، نايب‌رئيس فدراسيون نابينايان و پس از آن نيز مدير مجموعه‌هاي ورزشي انقلاب و سپس آزادي تهران بوده است.
 

دیدگاه‌ها  

#1 امید رضازاده 1395-03-12 23:39
افرین برشما مردمان شریف لر فرهاد نیکوخصال مدیری زحمتکش بود که بشیار ییشتر از وظایف محوله برای سیستمش وقت می گذاشت حیف که ؟؟؟ورزشی کار دستش داد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا