یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

"مهدی تاج" با رای اعضای مجمع به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد.
به گزارش ورزش سه، تاج با 50 رای از 73 رای توانست به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب و جای‌گزین "علی کفاشیان" شود.
در این انتخابات سردار "مصطفی آجرلو" 15 رای و سردار "عزیزالله محمدی" نامزد لرستانی این انتخابات 6 رای کسب کردند و 2 رای نیز باطله بود.
تاج 8 سال پیش به عنوان نایب‌رئیس انتخاب شده و بعد از انصراف از انتخابات در دوره قبلی، با وقفه یک ساله ریاست سازمان لیگ را برعهده گرفت و حالا هم به عنوان رئیس فدراسیون به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون فوتبال با حضور مسئولین فدراسیون فوتبال، وزیر وزارت ورزش و جوانان و معاونت ورزش قهرمانی، نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه 73 عضو مجمع (کلیه اعضای مجمع) برگزار شد.

اعضاي هيأت رئيسه انتخاب شدند

فریدون اصفهانیان با 38 رای، عبدالکاظم طالقانی با 45 رای – نماینده هیات‌ها، محمود شیعی با 43 رای- نماینده مدیران عامل باشگاه‌ها انتخاب شدند.

سپس انتخابات برای انتخاب دیگر اعضا به دور دوم کشیده شد که در نهایت حیدر (همايون) بهاروند رئيس هيأت فوتبال لرستان با 46 رای و هدایت ممبینی با 33 رای به عضویت هیات رئیسه در آمدند.

ميرشاد ماجدی با 17 رای، حاج جعفری با 12 رای، کامرانی‌فر با 11 رای، شاه‌کرمی با 7 رای کسب شده، نتواسنتند جواز حضور در هیات رئیسه فدراسیون را کسب کنند.

دو رای نیز در دور دوم باطل بود.

همچنین در این مجمع مقرر شد تا انتخاب خزانه‌دار و بازرس فدراسیون به هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تفویض اختیار شد.

سوابق مهدي تاج

مهدی تاج متولد یکم بهمن 1338 در اصفهان یک چهره صنعتی با سابقه نظامی که علاقه خاصی به حضور در عرصه فوتبال داشته است.

وي از زمانی حضور خود را در فوتبال جدی کرد که روزنامه جهان فوتبال را به تیمی جوان و آینده‌دار سپرد، تیمی که اگرچه در نهایت با آن‌ها دوام نیاورد اما زمینه‌ساز حضور وی در مدیریت فوتبال شدند.

او رئیس هیات مدیره سپاهان، قهرمان دوره دوم لیگ برتر فوتبال ایران است و البته رئیس اتحادیه مدیران فوتبال ایران در همان اثنا؛ زمانی که تصور می‌شد او با حمایت مالی کارخانه فولادمبارکه این نهاد ناموثر فوتبالی ایران را تکان خواهد داد.

تاج چندی بعد و با استقرار دولت جدید به مرور رابطه نزدیکی با "محمد علی‌آبادی" رئیس سازمان تربیت بدنی پیدا کرد و به واسطه او در کابینه علی کفاشیان جای گرفت و به عنوان نایب رئیس جای گرفت و کار خود را در مهمترین نهاد اجرایی فوتبال ایران آغاز کرد. تاج که در آن دوران رابطه خوبی با جمعیت موسوم به ایثارگران داشت، در یکی از پرمساله‌ترین دوران اداره فوتبال در ایران در نهایت با علی کفاشیان به مشکلات جدی خورد و پس از کناره‌گیری از سمت مدیریت تیم‌های ملی در انتخابات دوره گذشته فدراسیون نیز به نفع عزیزالله محمدی کنار کشید، اما فقط یک سال بعد با سمت رئیس سازمان لیگ دوباره به فدراسیون بازگشت تا این‌بار قوی‌تر و محکم‌تر تبدیل به یکی از نام‌های ثابت اداره فوتبال در ایران بشود.

مهدی تاج یک اصفهانی ثروتمند و صاحب روابط حوزه‌های سیاسی و اقتصادی است که البته به واسطه همین ارتباطات مدت زمان کمی در طول یک روز کاری در محل کار خود حاضر است. با این حال وی محمدرضا ساکت را به سازمان لیگ آورده و او را در طبقه بالایی این ساختمان سازمان لیگ اسکان داده تا این مدیرسابق سپاهان کلیات اجرایی و فنی اداره سازمان لیگ را برعهده بگیرد.

تاج به نظر نزدیک‌ترین نامزد ریاست فدراسیون به کادرفنی تیم ملی نیز هست و مذاکرات مثبتی بین آنها اتفاق افتاده است. او که ظاهرا تا قبل از شروع انتخابات حمایت علی کفاشیان را پشت سر خود داشته است، در گفتگوهای خصوصی‌اش خود را گزینه مطلوب دولت نیز معرفی می‌کند و در این زمینه از رابطه نزدیکش با "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور کد می‌آورد. البته تاج در پایان فصل گذشته لیگ و در ادامه آن مشکلات شدیدی با وزیر ورزش پیدا کرد که در جلسه کمیسیون ورزش مجلس نیز نمود بیرونی یافت و این دو بحث تندی با یک‌دیگر داشتند.

سوابق "مهدی تاج" رئیس جدید فدراسیون فوتبال

سوابق ورزشی‌:

مدیر عامل باشگاه سپاهان

رئیس هیات مدیره باشگاه ذوب‌آهن

رئیس هیات مدیره باشگاه سپاهان

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس

دبیرکل اتحادیه مدیران فوتبال کشور

نایب رئیس فدراسیون فوتبال

رئیس کمیته تیم‌های ملی فوتبال ایران

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال

نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران

 

سوابق مدیریتی:

معاونت بنیاد استان اصفهان

قائم مقام و مسئول اداره کل بازرگانی استان اصفهان

معاونت فروش و صادرات شرکت سهامی ذوب‌آهن

معاونت فروش و عضو هیات مدیره فولاد مبارکه

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره فولاد غدیر

مدیر عامل و رئیس هیات مدیره شرکت فولاد متیل

سوابق رسانه‌ای‌:

مدیر مسئول روزنامه جهان فوتبال

کفاشیان نائب رئیس تاج شد

با انتخاب اعضای مجمع علی کفاشیان نائب رئیس اول مهدی تاج شد.
پس از انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال، نواب رئیس او مشخص شدند که بر همین اساس و در راِی‌گیری که انجام شد، علی کفاشیان به عنوان نائب رئیس اول فدراسیون و الهه عرب عامری به عنوان نایب‌رئیس بانوان انتخاب شد.

دیدگاه‌ها  

#1 سروش 1395-02-18 22:45
حکایت ولادیمیر بوتین که با مدودف اگر اشتباه نکنم هر چند سال جاشون عوض میشه
نقل قول کردن
#2 رضا 1395-02-22 07:38
سلام الان نوبت مدودف است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا