یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اعضای شورای شهر کوهدشت پس از استیضاح و برکناری "مراد کرمی" شهردار پیشین، این روزها در صدد طرح سؤال از "رحيم جافری" شهردار کوهدشت و نهایتاً استیضاح و برکناری وی هستند.
به گزارش پایگاه خبری کشکان، 6 نفر از اعضای شورای شهر کوهدشت سؤالاتی را طراحی و امضاء نموده و در صدد طرح سؤال، رحيم جافري شهردار كوهدشتبراي بركناري شهردار اين شهر تلاش مي‌كنند.
دكتر جافری در کارنامه‌ی خود سابقه‌ی استیضاح ندارد و پیش‌بینی می‌شود با این اقدامات شورا، استعفا دهد.
قابل ذكر است عمر فعالیت شهردار کوهدشت نصف عمر فعالیت سرپرست پیشین بوده و در این مدت اقدامات و برنامه‌های متعددی را جهت اصلاح امور زیربنایی و ساماندهی فضای شهرداری به انجام رسانده است. وی همچنین اقدامات عمرانی و خدماتی را به طور جد شروع نموده و در صدد بود در مدت زمان کوتاهی شهر را از وضعیت فعلی خود خارج کند.
جافری علت این اقدام شورا را گزارشی عنوان کرد که علیه اقدامات شورای شهر به استانداری لرستان ارائه داده است.
وی اقدامات شورا را تلافی جویانه قلمداد کرد و از شورای شهر خواست از ابزارهایی که مردم به عنوان امانت در اختیار آن‌ها قرار داده اند در جهت خدمت به مردم استفاده کنند.
شهردار كوهدشت ادامه داد: چنان‌چه اعضای شورای شهر گزارش این‌جانب را کذب می‌دانند به دادسرا شکایت کنند و دلیلی ندارد از ابزارهایی که با رأی مردم به دست آورده و باید در جهت خدمت به مردم به کارگیری شوند برای تصفیه حساب شخصی استفاده کنند.
یکی از اعضای شورای شهر کوهدشت که نخواست نامش فاش شود اظهارات شهردار کوهدشت را تأیید کرد و عنوان داشت: ما در برابر رأی مردم مسوولیم؛ شهردار کوهدشت انسانی توانمند بوده و ناکارآمد نیست.
وی ادامه داد: اگر به اندازه‌ی 6 ماه سرپرست قبلی به شهردار مهلت می‌دادیم فعالیت‌ها و اقداماتش نمود پیدا می‌کرد.
به نظر مي‌رسد شوراي چهارم شهر كوهدشت از نظر بركناري شهردار قصد چشم و هم‌چشمي با شوراي شهر خرم‌آباد را دارد. مردم كوهدشت نيز همچون مركز استان‌نشينان از اين رفتار برخي از اعضاي شورا خسته شده و طي تماس با خبرنگاران، خواستار انعكاس اين موضوع به مسوولان استان شده و تقاضاي انحلال آن را نموده‌اند.
شنيده مي‌شود محمد اصلاني معاون عمراني استانداري در حال بررسي موضوع است و اين احتمال نيز وجود دارد كه پس از بررسي جوانب، رأي به انحلال شوراي شهر كوهدشت داده شود، اقدامي كه شوراي شهر خرم‌آباد نيز تا چندي قبل تا يك قدمي آن پيش رفت اما به دليل برخي عقب‌نشيني‌ها و توافق سريع در انتخاب شهردار، موفق احياي مجدد آن شدند.
متأسفانه استان لرستان سال‌هاست از حضور افرادي كه به شدت نسبت به طايفه‌گرايي و قبيله‌پرستي علاقه دارند و با اين پشتوانه نيز وارد شورا مي‌شوند رنج مي‌برند. اگر چه رسانه‌هاي لرستان تلاش زيادي براي آگاه‌سازي مردم در نوع انتخاب‌هاي‌شان انجام داده و مي‌دهند اما به دليل همراهي نكردن مسوولان استان در ايجاد فرهنگ‌سازي و بستن راه افرادي كه به جاي نخبه‌هاي توانمند داوطلب حضور در شورا مي‌شوند، باعث بروز مشكلات عديده در امور شهرداري‌ها شده است.
از طرفي، افراد برجسته و آنان كه مي‌تواند كاري براي مردم شهرشان پس از حضور در شورا انجام دهند، به دليل ترس از همين شكست اجتماعي در قياس دانش خود با رأي طايفه‌ و قبيله‌ي ديگران، هم به منظور حفظ شأن مقام اجتماعي خود و هم به منظور حفاظت از جايگاه علم و دانش، معمولاً وارد اين عرصه نمي‌شوند.
به نظر مي‌رسد در انتخابات آتي شوراها بايد قوانين سفت و سختي براي افراد از لحاظ سوابق اجتماعي، تحصيلي، گزينشي و علمي لحاظ شود تا هر كسي نتواند به شوراهاي اسلامي شهرها راه يابد؛ به خصوص كساني كه اكثر عملكرد آن‌ها طي حضور در شوراها به استخدام اقوام و بستگان، رايزني براي دادن مجوز ساخت و ساز‌هاي خلاف قانون، فشار براي بركناري شهردارهايي كه به خواسته‌هاي شخصي آنان از جمله دادن پست و مقام به رفقا و اقوام آنان در شهرداري توجهي نمي‌كنند و .... خلاصه مي‌شود!
جالب توجه است بدانيد شهر خرم‌آباد در دهه 40 به دليل عملكرد عالي اعضاي شوراي شهر و شهردار وقت (علي شريعتي مقدم)، دو بار به عنوان شهر نمونه كشور (بين شهرهاي درجه 2 از نظر مساحت و جمعيت) در سال‌هاي 1346 و 1348 انتخاب شد.
معمران خرم‌آبادي نقل مي‌كنند با وجودي كه مدرك تحصيلي اكثر اعضاي انجمن (شورا) شهر دهه 40 در حد پايان دوره 6 ساله ابتدايي بود، اما به اين دليل كه همگي افرادي دلسوز و از چهره‌هاي سرشناس و بزرگ شهر (از جمله تجار و بازاريان) بودند، اين موفقيت‌ها حاصل شد. آن‌ها با توجه به اين كه از خانواده‌هاي سرشناس و اصيل بودند، از مناعت طبع برخوردار بوده و نياز مادي نداشتند تا چشم‌شان دنبال كسب منافع شخصي باشد، چيزي كه اين روزها براي انتخاب نمايندگان بايد در اولويت قرار گيرد ...


دیدگاه‌ها  

#1 كاظم 1394-04-11 13:19
اگر عملكرد 2ساله شوراي شهر كوهدشت را در بوته نقد منصفانه قرار دهند آنگاه متوجه خواهيد شد كه عدم وجود برخي از اين آقايان چقدر براي همشهريان كوهدشتي سودمند است
نقل قول کردن
#2 یاسر 1394-04-11 14:40
باسلام. جهت اطلاع مردم شریف کوهدشت. بنده ازکارکنان شهرداری میباشم. وازنزدیک شاهد عملکرد اقای شهردار هستم وبه نظرم مدیری موفق است که پرسنلش ازاوراضی باشند. حالاچندسوال از اقای جافری 1-ایا خداوکیلی پرسنل از شما راضی هستند ؟
ایا مردم شهر وضعیت شهررانمیبینند که شما عملکرد خود را اعلام کرده اید؟
اقای جافری کدام حقوق همون حقوق بدون اضافه کار ؟
ایا قطع نان پرسنل هم شد عملکرد ؟ایاقطع اضافه کار کارگران بدبخت شهرداری وتبدیل وضعیت انان ازشرکتی به حجمی شد عملکرد ؟
ایا به نظر جنابعالی پرداخت اضافه کار به چند نفر نور چشمی رو پرداخت حقوق میدانید؟
ایا نگهبانان وپرسنل زحمت کش خدمات شهری وسازمان اتش نشانی جزء کارکنان شما نیستند که نباید اضافه کار بگیرند ؟
ایا تبديل اسایشگاه کارکنان اتش نشانی به شهرداری هم شد عملکرد؟
اقای جافری خداوکیلی کدام عملکرد؟
نقل قول کردن
#3 کیوان 1394-04-11 15:48
فایده نداره هر چی شورای شهر ما منحل شد مال شما هم منحل میشه
نقل قول کردن
#4 شهروند 1394-04-11 16:44
از کجا می دونیید که مردم کوهدشت نیز خواستار انحلال شورا شده اند ؟
ایا تحقیقات میدانی انجام شده ؟
نقل قول کردن
#5 درویشی 1394-04-11 19:51
عزیز برادر ،شوراهای شهر که جز ءاستیضاح و برکناری و دخالت غیر مثمر در کار شهرداری تخصص دیگری ندارند.
نقل قول کردن
#6 سعید 1394-04-12 00:56
ازجناب آقای استاندارخواهشمن دیم درخصوص استیضاح شهردارکوهدشت وارد عمل شده وازاختیارات قانونی خود درمقابله بااقدامات نسیجیده برخی ازاعضای شورای شهرکوهدشت تذکرات لازم راگوشزد کنند
نقل قول کردن
#7 سجاد 1394-04-12 12:44
جناب یاسرکارمند شهرداری این آقا معاون برنامه وبودجه این کشورنیست ولی دررابطه بارضایت کارمندان باید عرض کنم که شهردارجافری یک اقدام درست که به تنهای انجام دادند طرح جمع آوری کارمندان شهرداری اززیر درخت های محوطه شهرداری بودکه خوداین افدام یکی ازعلل نارضایتی شماست
نقل قول کردن
#8 عزيزاللهي 1394-04-13 08:51
جناب آقاي جافري از معدود شهرداراني هستن كه ما هنوز ديده ايم كساني كه از عملكرد ايشان ناراضي هستن برن از شهرهايي كه قبلا جافري شهردار اونجا بوده ديدن كنن و از مردمش بپرسن كه كار ايشان چطوري است .
طوري كه ما ميدونيم بيشتر شهرهاي استان منت ايشون رو ميكشن كه بشه شهردار ولي متاسفانه شوراها يا طايفه گرايي ميكنن يا سياسي كاري وگرنه از ايشون از شهردارهاي نمونه كشوري هست
نقل قول کردن
#9 س. نادری 1394-04-17 09:08
آقای جافری قبلاً شهر دار خرم‌آباد بوده ودرکارش موفق نمونه کار وی درشهر خرم آباد ایجاد پارک صخره‌ای و....وبعد آن بعنوان شهردار یکی ازشهر های استان خوزستان (ایذه)باز هم عملکرد مناسبی داشته متاسفانهدر انتخاب شورای شهر خیلی از افراد تخصص لازم را ندارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا