یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نتايج نظرسنجي عملكرد نمايندگان لرستان/ 521 پيامك در هفته اخير ارسال شدتا ساعت 8 صبح روز جمعه 21 فروردين‌ماه، در مجموع 827 پيامك براي نظرسنجي در مورد عملكرد بهترين نماينده لرستان در مجلس شوراي اسلامي ارسال شده است.
به گزارش يافته، پس از انتشار نتايج اوليه نظرسنجي در صبح روز جمعه 14 فروردين، كه طي آن الهيار ملكشاهي نماينده كوهدشت با كسب 193 رأي از كل 306 پيامك رسيده در رده‌ي اول قرار داشت، در هفته دوم نيز 521 پيامك توسط سامانه پيامكي يافته دريافت شد كه نتايج مجموع نظرسنجي تا ساعت 8 صبح روز جمعه 21 فروردين 1394 به اين ترتيب است:

مجموع كل آرا: 827
آراء باطله (شماره تكراري و غير عدد): 96

رده

نام نماينده

حوزه ‌انتخابيه

تعداد رأي

1

الهيار ملكشاهي

كوهدشت

316

2

ايرج عبدي

خرم‌آباد

129

3

حجت‌الله خدايي‌سوري

سلسله‌ودلفان

92

4

محمدتقي توكلي

اليگودرز

75

5

ابراهيم آقامحمدي

خرم‌آباد

64

6

علي كاييدي

پلدختر

36

7

علاء‌الدين بروجردي

بروجرد

12

8

بهرام بيرانوند

بروجرد

4

9

عباس قائدرحمت

دورود و ازنا

3


بر اساس آمار رسيده، 731 رأي صحيح و 96 رأي باطله از تاريخ 11 فروردين تا صبح روز جمعه 21 فروردين ارسال شده است.
 96 رأي باطله مربوط به نظراتي است كه به جاي درج شماره‌ي نماينده از حروف يا نوشتار استفاده كرده‌اند و چون سامانه به صورت اتوماتيك نظرات را ثبت و محاسبه مي‌كند، لذا اين دسته از نظرات جزء آراء باطله محسوب مي‌شوند.
همچنين تعداد زيادي از آراء باطله مربوط به شماره‌هاي تكراري بود و به طور مثال شماره  7534***0916 چون 19 بار با يك شماره پيامك ارسال كرده بود، نظرات ارسالي اين شماره به صورت اتوماتيك حذف شده و جزء آراء باطله قرار گرفته‌اند. (يعني اگر با يك شماره بيش از يك بار پيامك ارسال شود، سامانه به صورت اتوماتيك، آراء آن شماره را جزء راي‌هاي باطله منظور مي‌كند.)
ظرف هفته گذشته شماري از مخاطبان يافته و همچنين طرفداران برخي نمايندگان نسبت به نظرسنجي صورت گرفته اعتراضاتي داشتند كه در پاسخ آنان ذكر كرديم نتايج حاصل از اين نظرسنجي، بايد مورد تجزيه و تحليل قرار گيرد.
بديهي است در برخي شهرهاي استان ممكن است پايگاه خبري يافته بازديد كم‌تري داشته و طرفداران برخي نماينده‌ها، اطلاعي از نظرسنجي ما نداشته باشند، لذا ممكن است آمار آن نمايندگان بدين دليل كاهش يابد.
از طرفي، يافته با تنظيم سامانه روي حذف نظرات تكراري ارسالي از طرف يك شماره، راه تقلب را تا حد امكان بسته اما اين كه اطرافيان شماري از نمايندگان در خصوص اين نظرسنجي ممكن است فعاليت بيش‌تري به خرج داده و از طرفداران يك نماينده تقاضاي ارسال پيامك براي شركت‌ در نظرسنجي را كنند، تقصير ما نيست؛ ما مطمئنيم مردم لرستان هيچ‌گاه به زور و حرف ديگران، حاضر نيستند از كسي حمايت كنند، لذا چنان‌چه طرفداران برخي نمايندگان معتقد هستند كه اطرافيان نمايندگان ديگر، از مردم مي‌خواهند كه به نفع آن‌ها پيامك ارسال كنند، خوب، خودشان نيز چنين كاري انجام دهند تا ببنيم آيا مردم حوزه‌ي انتخابيه آن‌ها نيز حاضر هستند به نفع نماينده‌ي اين عده‌ي معترض پيامك ارسال كنند يا خير؟!
پايگاه خبري يافته، هدف و ملاك انجام اين نظرسنجي را مشاركت مردم در امور اجتماعي قرار داده وگر نه خوب مي‌دانيم نظرسنجي‌هاي نمايندگان لرستان در نهمين دوره مجلس شوراي اسلاميخارج از سيستم انتخابات، تحت تاثير عوامل مختلفي قرار دارند كه مي‌تواند نتايج حاصل از آن را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ اگر چه گاهي نتايج حاصل از چنين نظرسنجي‌هايي نيز مي‌تواند به واقعيت نزديك باشد.
چون در سيستم نظرسنجي عدد 1 تا 9 براي 9 نماينده كنوني تعريف شده است، لذا فقط مي‌توانيد يك عدد كه مد نظرتان است را ارسال كنيد و در صورت نوشتن متن (كلمات و جملات) يا هر چيز ديگر، نظر شما توسط سامانه پيامك يافته، به صورت اتوماتيك جزء آراء باطله محاسبه خواهد شد.
شماره پيامك 50001661 براي ارسال پيامك و شركت در نظرسنجي در نظر گرفته شده است و سيستم نظرسنجي به صورتي تنظيم شده كه اگر با يك شماره بيش از يك بار نظري ارسال شود، تمامي نظرات آن شماره به آمار باطله اضافه مي‌شوند.
براي شركت در نظرسنجي انتخاب بهترين نماينده لرستان (از نظر مفيد بودن براي نمايندگان لرستان در مجلس نهم حوزه انتخابيه شهرستان خود يا مردم لرستان) تا ساعت 12 شب 31 فروردين 1394 فرصت داريد. 
فهرست نمايندگان بر اساس حروف الفبا (حرف اول نام خانوادگي) تنظيم شده است:
 
عدد 1 براي ابراهيم آقامحمدي – خرم‌آباد و چگني
عدد 2 براي علاء‌الدين بروجردي – بروجرد و اشترينان
عدد 3 براي بهرام بيرانوند – بروجرد و اشترينان
عدد 4 براي محمدتقي توكلي - اليگودرز
عدد 5 براي حجت‌الله خدايي‌سوري – سلسله و دلفان
عدد 6 براي ايرج عبدي – خرم‌آباد و چگني
عدد 7 براي عباس قائدرحمت – دورود و ازنا
عدد 8 براي علي كاييدي – پلدختر و معمولان
عدد 9 براي الهيار ملكشاهي – كوهدشت و رومشكان
 
نظرسنجي بعدي پايگاه خبري يافته در مورد انتخاب بهترين دستگاه اجرايي لرستان از ديد مردم خواهد بود.
سپس انتخاب بهترين نشريه چاپي لرستان و پس از آن نيز انتخاب بهترين خبرگزاري استان و متعاقب آن بهترين پايگاه خبري استان از ديد مخاطبان در دستور كار اين پايگاه خبري قرار مي‌گيرد.

 

دیدگاه‌ها  

#1 ! 1394-01-21 21:06
خیلی جالب است آرا بهرام بیرانوند هفته قبل 6 رای بود که یک هفته بعد 2 رای ازش کم کردید؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!،!!!
_______________________
يافته: شما كه با نام‌هاي مستعار از جمله ! و حنيف و بهرام و اسبي كوه و ... با IP شماره 109.162.137.152 نظر مي‌گذاريد، مشخص است آدم متقلبي هستيد و از قديم هم گفته‌اند: كافر همه را به كيش خود پندارد. آقاي بهرام بيرانوند دور قبل 3 راي و اين دور يك راي داشته كه مجموعا 4 راي مي‌شود و آقاي بروجردي بوده 6 راي قبلا داشته و اين هفته هم 6 راي آورده است و در مجموع 12 راي دارد. اين لينك هفته قل است كه آقاي بيرانوند 3 راي داشته:
http://yaftenews.ir/newss/other/8324-nazar2.html

خوشبختانه تا ما مطلب را منتشر مي‌كنيم چند سايت استان آن را پوشش مي‌دهند و براي اين كه دروغ شما مشخص شود، از خوانندگان محترم اين مطلب تقاضا داريم تا به سايت‌هاي ديگري از جمله كوهدشت و ... نيز مراجعه كنند
امكان ندارد بگذاريم يك راي هم با تقلب در اين نظرسنجي جابه‌جا شود. يافته سايتي مردمي است و مثل شما نه به كسي تهمت مي‌زند و نه بنده و غلام كسي است. فراموش نكنيد اين ما هستيم كه براي اولين بار تابوشكني كرده‌ايم و چنين نظرسنجي‌اي را راه‌اندازي كرده‌ايم. لازمه‌ي تداوم اين نظرسنجي‌ها نيز درستكار بودن است ...
مثل شما نيز مدام به ديگران تهمت نمي‌زنيم و توهين نمي‌كنيم تا "وبلاگ" ما فيلتر شود (گرفتيد كه منظور كيست) ...
نقل قول کردن
#2 نويد 1394-01-22 04:06
با سلام و خسته نباشيد لطفا ترتيبي اتخاذ شود و نظر سنجي درباره نمايندگان ادوار و نامزدهاي احتمالي مجلس دهم در آن صورت گيرد متشكرم
..................
یافته: سلام. چشم به موقعش این کار را خواهیم کرد. نظرسنجی باید تنوع داسته باشد و پرداختن پشت سر هم به موضوع مجلس، جابب نیست. به مرور زمان و به نوبت به سوژه‌های مختلف اجتماعی خواهیم پرداخت.
نقل قول کردن
#3 اروند 1394-01-22 10:55
باسلام و عرض ادب خدمت مسوول محترم یافته با راه اندازی این نظر سنجی کاملا مخالفم چرا که پایه و اساس جامعه آماری و تعمیم آن به جامعه حتما می بایست طریقه نمونه گیری صحیح بوده و همچنین تعداد کافی نمونه آماری وجود داشته باشد .استان لرستان تقریبا یک میلیون و هشتصد هزار نفر جمعیت دارد که برای نمونه آماری قابل قبول حداقل می بایست ده درصد شرکت نمایند که این اتفاق نیفتاده است .همچنین هر شخص باید یکبار حق شرکت داشته باشدکه متاسفانه الان هر شخص دارای چندین سیم کارت می باشد و این از لحاظ علمی برای یک تحقیق و نظر سنجی فاقد اعتبار لازم می باشد . با تشکر از زحمات جنابعالی و دغدغه ای که بعنوان رسانه در قبال استان خود دارید.
______________________
يافته: سلام و سپاس
ما نيز به اين نكته واقفيم كه خروجي نظرسنجي‌هاي پيامكي با احتياط بايد بررسي شوند و ممكن است درست نباشند، اما معتقديم نظرسنجي رسانه‌ها علاوه بر تاثير در جذب مشاركت مردمي، باعث ايجاد انگيزه بين مسوولان نيز خواهد شد
نقل قول کردن
#4 مسعود فرج الهی 1394-01-22 14:31
در خصوص این پیامک انتخاب بهترین نماینده چند نکتة عرض می کنم.
1. جامعه آماری لرستان برای شرکت در انتخابات حدود 850 هزار نفر است اگر بخواهیم بر اساس قاعده و روش نظرسنجی های معتبر، نظر سنجی کنیم باید ده درصد یعنی 85هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کند.
2. نظر سنجی محل اعتبار است که دارای پرسش نامه باشد خواه بصورت ورقی خواه با صفحه الکترونیک که این نظر سنجی فاقد این گزینه مهم است.
3. برای یک جامعه آماری با رسانه که بعد از حدود ده روز بر روی سایت های مختلف نشانگر آن است که مردم آن چنان که باید اهل رسانه های الکترونیکی نیستند و عده ای معدود به این کار همت گمارند و آنهای که هم در این نظر سنجی شرکت می کنند با وارد کردن دوستان خود به ارسال پیامک سعی در بالا بردن آمار یک نماینده خاص ممکن است داشته باشند.
___________________________
يافته: سلام و سپاس
رسانه‌هاي لرستان بايد سعي كنند به تمام مسائل ديارشان بپردازند. شكست يا پيروزي در نظرسنجي‌هاي پيامكي ملاك نيست اما به هر حال مي‌تواند كمك بسيار بزرگي به مسوولان در پي بردن به خواسته‌هاي مردم نمايد.
مطمئن باشيد هيچ چيز بي‌فايده نيست و اين نظرسنجي به سراغ ساير مديران و حتي رسانه‌ها نيز خواهد آمد.
نقل قول کردن
#5 مسعود فرج الهی 1394-01-22 14:32
4. در یک جمع بندی در می یابیم که بعضی ها ممکن دو تا سه شماره داشته باشند و اقدام به این کار کنند. این امر باعث می شود انحراف در مسیر اطلاع رسانی درست صورت گیرد و رنگ جانبدارانه به خود بگیرد. نتیجه آن خدشه در رسالت مهم و خطیر خبر رسانی است.
5. امروزه در دنیا نظر سنجی فاقد پرسش نامه محل اعتبار نیست. می توانید برای صحت حرفم به مهم ترین مراکز نظر سنجی در آمریکا نگاهی بیندازید زیرا برای تحلیل داده ها به برنامه SPSS که مهترین سیستم عامل علوم اجتماعی نیاز به پرسش نامه و جامعه آماری هدف است.
6. شما در متن خبر آورده اید که دیگران هم بروند تبلیغ کنند پیامک ارسال کنند از فحوای کلام بر می آید از اساس این نظرسنجی محلی از اعتبار برای کارشناسان این حوزه این علوم اجتماعی ندارد. زیرا که باید جامعه آماری مشخص و بدون اطلاع قبلی در یک روز و زمان مشخص انجام گیرد آن هم با وجود این شرایط بتوان 70 درصد تشخیص درست باشد.
البته نقد مفصلی براساس شاخص ها بر این نظرسنجی خواهم نوشت.
_______________________
يافته: سلام مجدد. به هر حال رسانه‌ها در بررسي مسائل اجتماعي حق و حقوقي دارند و همان طور كه شما فرموده‌ايد لزوم كار بررسي عملكرد نمايندگان و مديران روز به روز بيش‌تر احساس مي‌شود.
مطمئن باشيد بابي كه من باز كرديم ادامه خواهد يافت و از اين پس ديگران نيز وارد اين عرصه خواهند شد و اين موضع ايجاد انگيزه‌ي خوبي بين مسوولان براي رقابت در سبقت به مردم مي‌كند.
نرم‌افزار SPSS نسخه 19 را روي سيتم ما نصب است و در صورت لزوم از آن استفاده خواهد شد.
نقل قول کردن
#6 مسعود فرج الهی 1394-01-22 15:32
برنامه SPSS بدون داشتن پرسش نامه فاقد اعتبار است. و داشتن آن دلیل بر استفاده بهینه آن نیست.
________________________________
يافته: پرسشنامه فقط يكي از روش‌هاي گردآوري اطلاعات است.
spss كاربردهاي زيادي دارد و براي محاسبه بسياري از پارامترها به كار مي‌رود.
تحليل‌ علمي با تحليل روزنامه‌نگار فرق دارد. به هر حال قصد و غرض ما از اين نظرسنجي بالا يا پايين بردن كسي نيست.
ما حق داريم كه نظرسنجي برگزار كنيم و از ميزان حساسيت مردم نسبت به موضوعات مختلف اجتماعي آگاه شويم.
بايد ديد چرا ظرف 40 روز فقط حدود 200 پيامك براي عملكرد شوراها در لرستان ارسال مي‌شود اما براي نمايندگان مجلس حدود 900 پياك ظرف 8 روز ارسال مي‌شود؟!
ما دنبال چنين پاسخ‌هايي نيز مي‌گرديم نه اين كه چه كسي اول است و چه كسي آخر ... كه اين موضوع ممكن است فقط براي نمايندگان كنوني يا اطرافيان‌شان حساس باشد، اما هدف ما از انجام اين نظرسنجي نيست ...
نقل قول کردن
#7 همشهری 1394-01-23 16:48
با سلام معلوم است اقای فرج الهی از اینکه نماینده اي خاص نتوانسته ارا مناسب را از طرف حوزه انتخابیه اش جذب کند ناراحت است اتفاقا اگر بر اساس پرسشنامه نیز این نظرسنجی انجام گیرد مطمن باشد نتیجه از این بهتر نصیبشان نخواهد شد .
نقل قول کردن
#8 عابدی 1394-01-24 14:53
به نظرم روز انتخابات این جدول شما دچار تغییرات زیادی می شود
نقل قول کردن
#9 قهرماني تدبيرواميد 1394-01-29 13:00
باسلام كارتون بي نظيره و حرف نداره ... انشاالله موفق باشيد
_______________________
يافته: سلام و سپاس
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا