یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری خرم‌آباد از بهره‌برداری از سیستم مبتنی بر GIS طي نیمه دوم آبان‌ماه در شهرداری مرکز استان خبر داد.
مسعود جایدریبه گزارش روابط عمومی شهرداری خرم‌آباد، مسعود جایدری در این خصوص گفت: امروزه GIS آن‌چنان در مدیریت و کنترل مناطق و شهرها نفوذ کرده است که نبود آن می تواند شکاف غیر قابل جبرانی در بدنه آن ها وارد کند. این علم و تکنولوژی روز به روز جای خود را در بین مقوله‌های مدیریت شهری باز کرده و توجه کارشناسان این حوزه را به خود معطوف نموده است و این در حالی است که تصمیم‌گیر‌ي‌های حساس و دقیق نیازمند استفاده از این تکنولوژی و ابزار است.
جایدری افزود: با تعمیم این علم به شهرداری‌های کشور، شهرداری خرم‌آباد با محوریت سازمان فناوری اطلاعات نیز با سیاست و رویکرد علمی نمودن روند توسعه شهری  تصمیم به استفاده از این روش علمی و پیاده‌سازی سیستم‌های یک‌پارچه شهری نمود.
وی ادامه داد: از جمله توانایی‌های اصلی این سیستم‌ها، GIS محور بودن آن‌ها می‌باشد که به گواه کارشناسان و متخصصین حوزه‌های مدیریت شهری GIS یک انقلاب و یک جراحی فنی در شهرداری خرم آباد محسوب می‌شود.
جایدری در توصیف مزایای استفاده از این سیستم گفت: در این مجموعه سیستم‌های مدیریتی جدید کل شهر به صورت یک موجود زنده وپویا دیده می‌شود که مدام در حال تغییر است و این تغییرات از طریق نقشه‌ها و سیستم‌های مدیریت GIS بر روی مجموعه سیستم‌های در حال استفاده و خدمات‌رسان اثرگذار می‌باشد.
وی ضمن اشاره به این که مجموعه پیاده‌سازی شده جدید، محصول شرکت صفا رایانه با نام سرا 8 می‌باشد گفت: این شرکت خرم‌آباد را به عنوان بیستمین مرکز استان بهره‌بردار پیش روی خود می‌بیند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان فناوری اطلاعات اقدام به تهیه زیرساخت‌های لازم جهت پیاده‌سازی این سیستم با شعار مدیریت یک‌پارچه شهری در شهر الکترونیک نمود که پس از پیاد‌ه‌سازی آزمایشی در مناطق سه گانه شهرداری کلیه ادارات و سازمان‌های خدماتی را دعوت به همکاری و استفاده از سیستم یک‌پارچه شهری نمود که خوشبختانه با دیدگاه مثبت مدیران ارشد شهری و استانی به مقوله GIS بسیاری از ادارات و سازمان‌های خدمات‌رسان نمایندگان خود را جهت بهره برداری به شهرداری معرفی نموده‌اند. با راه اندازی رسمی این سیستم جامع در آینده ای نزدیک شاهد گردش الکترونیکی در‌خواست‌های شهروندان مابین ادارات خدمات‌رسان می‌باشیم و دیگر شاهد پروسه‌های طولانی‌مدت استعلام، جابه جایی نقشه‌های بین ادارات، عدم انطباق نقشه‌های موجود در ادرات و ... نخواهیم بود.
جایدری در پایان افزود: افتتاحیه رسمی مجموعه  سیستم‌های یاد شده در نیمه دوم آبان‌ماه با حضور مدیران ارشد استانی انجام می‌شود.

انتصابات جدید در شهرداری خرم‌آباد
شهردار خرم‌آباد در احکامی جدا گانه سرپرستان شهرداری منطقه 2 و دانشگاه علمی کاربردی شهرداری خرم‌آباد را منصوب کرد.
با حکم محمد مهرابی شهردار خرم‌آباد، امید ساکی به عنوان سرپرست شهرداری منطقه 2 و همچنین مصطفی حیدری‌مقدم به عنوان سرپرست دانشگاه علمی کاربردی شهرداری خرم‌آباد منصوب شدند.
قابل ذکر است است پیش از این سیاوش سپهوند سرپرستی شهرداری منطقه 2 و اصغر شاکرمی سرپرستی دانشگاه علمی کاربردی را عهده‌دار بودند.
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 سعيد 1393-08-10 17:28
شهرداري مناطق هرهفته يك شهردار
نقل قول کردن
#2 مصطفی 1393-08-12 14:01
باید نظر شورا جلب شود!دوست عزیز
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا