یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئيس پليس راه استان لرستان گفت: رانندگاني که قصد سبقت گرفتن از وسايل نقليه اي را که در جهت آنان حرکت مي نمايند دارند، مي توانند در محل هاي مجاز و در صورت لزوم پس از روشن کردن چراغ راهنما و يا با دادن علامت تنها از سمت چپ آن ها سبقت گيرند.
به گزارش یافته، سرهنگ "محمدزارعي" در گفت‌ وگو با خبرنگاران، با اعلام اين خبر بيان داشت: بر اساس مواد ۱۳۲ و ۱۳۴ آيين نامه راهور چنانچه رانندگاني که قصد سبقت گرفتن از وسايل نقليه اي را که در جهت آنان حرکت مي نمايند دارند، مي توانند در محل هاي مجاز و در صورت لزوم پس از روشن کردن چراغ راهنما و يا با دادن علامت تنها از سمت چپ آنها سبقت گيرند.
وي افزود: در نهايت پس از سبقت و طي مسافت کافي، بار ديگر با روشن کردن چراغ راهنما و يا با دادن علامت به طرف راست راه متوجه و در مسير قبلي خود قرار گيرند به نحوي که راه وسيله نقليه اي که از آن سبقت گرفته شده بسته نشود يا موجب تصادف نشود.
رئيس پليس راه استان لرستان با بيان اينکه با اين وجود سبقت گرفتن از طرف راست وسيله نقليه اي که در حال گردش به چپ مي باشد مجاز خواهد بود، گفت: مسيري که راننده مي خواهد براي سبقت گرفتن وارد آن شود بايد تا فاصله دور و مطمئني از طرف مقابل خالي از هرگونه وسيله نقليه و تفاوت سرعت بين وسيله نقليه وي و وسيله نقليه جلويي براي سبقت کافي باشد تا به اين ترتيب موجب به خطر انداختن خود و ترافيک سمت مقابل نشده باشد.
اين مقام انتظامي تصريح کرد: بر اساس آيين نامه راهنمايي و رانندگي، سبقت گرفتن سر پيچهاي تند و سر بالايي‌هايي كه ميدان ديد راننده، كم است، از ۵۰ متر مانده به پيچ ها تا ۵۰ متر بعد از آن يا در تقاطع راه ها يا در تقاطع راه آهن، در مواقعي كه روشنايي و ميدان ديد به هر علتي كافي نباشد، براي اتوبوسها و كاميونها در معابر شهري، از يكصد متر مانده به مدخل تونل ها و پل ها تا انتهاي آن ها و در نقاطي كه با نصب علايم مخصوص، سبقت گرفتن ممنوع اعلام شده باشد، ممنوع است.
سرهنگ زارعي در پايان خاطرنشان کرد: همچنين آيين نامه راهنمايي و رانندگي سبقت از وسيله نقليه‌اي كه خود در حال سبقت گرفتن است، مگر در راهي كه به مناسبت وجود سه رديف خط كشي بريده يا بيشتر را ممنوع اعلام کرده است.

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1403-02-10 00:14
تقریبا ۹۵ درصد مردم بدلیل عدم آموزش کافی و اصولی قوانین رانندگی را بلد نیستند البته فرهنگ هم بی تاثیر نیست
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا