یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نامگذاری 29 فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی(ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی های مختلف داخلی و خارجی روبه رو بود.
پس از پیروزی انقلاب، در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آنان دوستان نا آگاه، نغمه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سرداده بودند و ارتش در حساسترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پای در میدان نهاد و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب نمود و طی پیامی، با قاطعیت هرچه تمامتر، ضرورت حفظ ارتش را اعلام و در جهت انسجام، یکپارچگی و وحدت ارتش، فرمان تاریخی و مهمی را صادر فرمودند و روز 29 فروردین را روز ارتش نامگذاری کردند.




چه شد که 29 فروردین به نام ارتش نام گذاری شد؟
از 19 بهمن 57 و دیدار همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی(ره) ارتشی ها با سرعت بیشتری به انقلاب اسلامی پیوستند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، از همان اولین روز ، کار خود را برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران شروع کردند.اولین درگیری و نا آرامی در منطقه ترکمن صحرا و در نزدیک مرزهای شوروی(سابق) توسط گروهکهای چپ و مزدوران استکبار با هدف خودمختاری منطقه آغاز شد که با اعزام یگانی از کارکنان داوطلب نیروی زمینی ارتش سرکوب شد.
 
ارتش به سراغ کنترل ناآرامی های سایر مناطق مثل کردستان و آذربایجان غربی رفت. همزمان جنگ روانی علیه ارتش در داخل و خارج کشور به راه افتاده بود و به دنبال آن بود تا ارتش را یک نیروی ضد مردمی و عامل امپریالیسم معرفی کند که همچنان سرکوب مردم را ادامه می داد و بایستی منحل می شد و جای خود را با یک ارتش خلقی یا بی طبقه توحیدی عوض می کرد. همین جوسازی ها سبب شد تا شهید سپهبد ولی الله قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش در نامه ای استعفای خود در روزهای اول فروردین 1358 را به امام خمینی (ره) تقدیم کند.
 
 29 فروردین روز بزرگداشت حماسه آفريني هاي دلاور مردان ارتش ایران
 
شهید قرنی در استعفای خود با شکایت از اقدامات ضد انقلاب و دشمنان خارجی و دخالت های بیجا در امور ارتش چنین نوشته بود:
<< معاون نخست وزیر انقلاب که خود را واضع مقررات و مالک الرقاب می داند بدون آنکه بداند ارتش چه موقعیت و چه امکاناتی دارد و متأسفانه بدون اینکه حتی اینجانب را طرف مشورت قرار دهد هر روز دستوراتی صادر می نماید که ارتش بایستی شاهد لطمه ای دیگر بر روحیات افسران و افراد خود و افتادن مقداری سلاح و مهمات و مال و منال به دست افراد ناصالح و وابسته به خارجیان باشد و... وزیر دفاع بدون مشورت و نظر خواهی از اینجانب و خارج از وظایف خود می رود و از رادیو و تلویزیون و مطبوعات نسنجیده می گوید که سربازان فروردین مرخص و بالنتیجه تعداد معدودی که از ارتش با خون دل به سربازخانه ها کشانده بود، نگهداری سربازخانه ها را رها کرده و به موطن خود می روند و شب هنگام عناصر توده ای وابسته به سیاستهای خارجی با کامیونها به سربازخانه ها می روند و باقیمانده اسلحه و مهمات را بار کرده و به خارج از شهر می برند... دولت بدون مشورت با ارتش و آگاه ترین مرجع ارزیابی کردستان، نمایندگانی را به آن صفحات می فرستند که با ورود آنها و اولین سخن پراکنی که می کنند مردم را به پادگان مهاباد ریخته و غارت می کنند و در جلوی همین هیأت فرماندة پادگان را گلوله باران می کنند...>>

 کمتر از یک ماه بعد، سپهبد قرنی توسط گروهک فرقان ترور شد و به شهادت رسید تا علاوه بر آثار جنگ روانی سنگینی که بطور مستقیم و غیر مستقیم توسط دشمنان خارجی، طیف ضدانقلاب، منافقین، حزب توده و عناصر نا آگاه در ارتش جریان داشت، بی انضباطی، سستی و عدم تمکین از فرماندهان نیز به مشکلات ارتش اضافه شود.
 
مشکلات فراوان ارتش سبب شد تا فرماندهان وقت ارتش جمهوری اسلامی ایران با درخواست وقت ملاقات از امام خمینی(ره) برای بیرون رفتن از این وضعیت چاره اندیشی کنند و از امام (ره) بخواهند ایشان فرماندهی خود بر کل نیروهای مسلح را مجدداً اعلام نمایند. تا با استفاده از این حکم حکومتی قوام و انضباط بر ارتش برگردد. امام خمینی نیز (ره) با صدور پیامی تاریخی در تاریخ 29 فروردین سال 58 خطاب به ملت ، سنگ بنای روز ارتش را گذاشتند.
 
پیام تاریخی امام خمینی (ره) در سال 1358 و نامگذاری روز ارتش
با پیام تاریخی و حیات بخش امام خمینی (ره) در سال 1358 ارتش تولدی نو یافت و (ارتش جمهوری اسلامی ایران) پا به عرصه وجود گذاشت.

 
 

 

پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز ارتش

 متن پیام تبریک نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد به مناسبت روز ارتش به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

 

امام خمینی «ره»:

(ارتش یکی از ارکان کشور و پشتوانه ملت است، و وفاداری خود را ثابت کرده است)

۲۹ فروردین در حافظه ملت شریف ایران، یادآور فرمان تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «ره» در نامگذاری این روز به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است، که حکایت از تدبیر حکیمانه و حمایت راهبردی و سرنوشت ساز آن پیر فرزانه دارد.

مجموعه پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران، به برکت تقویت ایمان، خودباوری، خود اتکایی، توانمندی‌های رزمی و دفاعی، تامین امنیت کشور و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داده، و با کسب تجارب درخشان در دوران دفاع مقدس، نقش بی‌بدیلی را در صیانت از تمامیت ارضی کشور ایفا نموده است.

اتحاد و انسجام و همگامی ارتش پر افتخار با دیگر مجموعه‌های نیرو‌های مسلح، در ۸ سال دفاع مقدس، و لبیک به منویات فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه‌ای «مدظله العالی» و دفاع از حقوق ملت غیور ایران، و نیز انتقام از دشمنان این آب و خاک، در این روز‌ها شیرینی عملیات ظفرمندانه وعده صادق را برای ملت شریف ایران بیشتر نموده، که آوازه‌اش لرزه بر اندام دشمنان انداخته، و تصویری شکوهمند از عزم و اقتدار ایران اسلامی در چشم جهانیان به نمایش گذاشته است.

اینجانب با پاسداشت رشادت‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران، و ادای احترام به مقام شامخ شهدای والا مقام، خصوصاً شهدای ارتش، این روز را به همه دلاور مردان ارتش بویژه لشکر همیشه پیروز ۸۴ لرستان، و دیگر مجموعه‌های ارتش در استان لرستان، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان تبریک عرض نموده، و از خداوند متعال سرافرازی و توفیقات روزافزون را برای همگان خواستارم.

 

 

پیام تبریک استاندار لرستان به مناسبت روز ارتش

بسم الله الرحمن الرحیم

تاريخ سراسر افتخار ايران اسلامی در برهه‌های مختلف نشان از همت دلاورمردانی دارد كه با بذل جان و با روحيه شهادت‌طلبی و دشمن‌ستيزی خود، استوار و محكم ايستاده‌اند و با ايستادگی خود، لرزه به اندام دشمنان اين نظام و انقلاب انداخته‌اند.

۲۹ فروردين ماه كه به پاس قهرمانی و وفاداری ارتشيان به آرمان‌های انقلاب اسلامی ايران از سوی رهبر كبير انقلاب اسلامی، به نام روز ارتش نامگذاری شده است یادآور جانفشانی‌ و مجاهدت‌های سترگ غیور مردان پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرصتی شکوهمند برای نمایش حماسه‌آفرینی‌های فراموش نشدنی نیروی زمینی قهرمان در دفاع از استقلال، امنیت و تمامیت ارضی کشور برابر دشمنان ایران اسلامی است و نشان از آن دارد كه فرزندان غيور اين سرزمين در هر لباس و هر جايگاهی كه باشند دل در گرو ميهن اسلامی خود و نظام مقدس جمهوری اسلامي دارند و بر پايه ايمان و اعتقاد راسخ خود همواره از كيان اسلامی خود دفاع می‌كنند.

ارتش غیور جمهوری اسلامی که نقش حماسی خود را در کنار سپاهیان، بسیجیان و دیگر نیروهای مسلح در دوران دفاع مقدس در مسیر حفظ عزت نظام و کشور در سایه رهبری‌های حکیمانه امام راحل و تقدیم شهدای والامقام ایفا نمود، هرگز از پای ننشست و با پیروی از منویات مقام معظم رهبری با دستاوردهای نظامی ارزشمند، ورود به جهاد خودکفایی، امدادرسانی، مردم‌یاری و کمک در بحران‌ها و بلایای طبیعی و ... به رسالت خطیر خود در مسیر آینده کشور به‌نحو شایسته عمل نمود.

 اينجانب ضمن تبریک  عملیات غرور آفرین « وعده صادق » در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی توسط سپاه سر افراز اسلام   به دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی با  گراميداشت ياد و خاطره شهدای عزيز ارتش برای تمامی جان بركفان اين نيرو و ساير نيروهای مسلح كشور   تداوم اقتدار و بصيرت را آرزو کرده ،اين روز ارزشمند  را به‌ويژه به فرماندهان و ارتشیان  جان بركف اين يگان در استان لرستان تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقيت و سرافرازی روزافزون اين عزيزان را در راه خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و پيشبرد اهداف دفاعی كشور از درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

 

پیام سپاه لرستان به مناسبت روز ارتش

پیام سپاه لرستان به مناسبت روز ارتشبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام استان لرستان به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمنِ ٱلرّحِیمِ

مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالّذینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم

۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) و تقارن آن با نمایش اقتدار آمیز نیرو‌های مسلح ایران اسلامی و تنبیه رژیم کودک‌کش صهیونیستی گرامی باد.

فرزندان ملت بزرگ ایران در ارتش جمهوی اسلامی با هدایت بصیرانه امامین انقلاب، ارتش پراقتدار را در تراز یک ارتش انقلابی، مقتدر، مردمی ولایتمدار ارتقا دادند.

در این مقطع حساس تاریخی نیرو‌های مسلح انقلاب اسلامی، به صورت متحد و همسو با فرامین رهبر معظم انقلاب با ایجاد امنیتی کامل در کشور سبب آسایش برای ملت بزرگ ایران و موجب امیدواری برای جبهه مقاومت در منطقه و آزاداندیشان دنیا شده اند.

سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام استان لرستان ضمن نبریک و تهنیت به آحاد فرماندهان، مسؤولین، مدیران و کارکنان مؤمن، شجاع و غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران از خداوند متعال دوام توفیق یکایک ارتشیان عزیز تحت عنایت حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را از خداوند منان مسئلت دارد.

 

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1403-01-29 14:07
مسئولان استان لرستان اجازه ندهند تیپ ۲۸۴ خرم‌آباد به استان دیگری برود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا