یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری استان لرستان، اظهار داشت: ما در بحث جرائم انتخاباتی با هیچ کسی تعارف نداریم و تا روزی که بنده خادم مردم هستم هیچ کسی مصونیت قضایی ندارد و در همین راستا دادستان‌های استان از هیچ تخلفی توسط هیچ کسی نگذرند و با جدیت با آن برخورد نمایند.
به گزارش یافته، حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری در جلسه رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین نیمه شعبان و میلاد با سعادت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، ابراز داشت: فلسفه این ستاد از ابتدای تشکیل آن پیش‌بینی، شناسایی، ارزیابی و اتخاذ راهکار‌های مناسب برای رفع مشکلات و همچنین پیشگیری از بروز جرائم و تخلفات انتخاباتی بوده است.
وی ضمن تأکید بر اینکه بایستی دقت نظر کافی از سوی متولیان برگزاری انتخابات صورت بگیرد، بیان کرد: ما تجربه‌های گوناگون از برگزاری انتخاب در ادوار گذشته داریم که باید در کنار راهکار‌های جاری و اتخاذی در این جلسه گذاشته تا بتوانیم به اهداف مد نظر مقام معظم رهبری که مشارکت بالا، امنیت، سلامت و رقابت در انتخابات است دست بیابیم.
شهواری با اشاره به اینکه در هر شهرستان برای شکل گرفتن هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات ظرفیت‌های مختلفی وجود دارد که بایستی از همه ظرفیت‌های اقشار، صنوف و افکار مختلف استفاده کرد، بیان داشت: در برگزاری از انتخابات بایستی از همه سلیقه‌هایی که در چهارچوب نظام و قانون هستند استفاده کرد.
رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه توقع ما این است که با توجه به شناسایی دغدغه‌ها و مسائل گوناگون پیش‌بینی درستی از شرایط داشته و تمهیدات لازم را برای آن اتخاذ کنیم، اظهار داشت: ما در بحث جرائم انتخاباتی با هیچ کسی تعارف نداریم و تا روزی که بنده خادم مردم هستم هیچ کسی مصونیت قضایی ندارد و در همین راستا دادستان‌های استان از هیچ تخلفی توسط هیچ کسی نگذرند و با جدیت با آن برخورد نمایند.
وی پیشگیری را به معنای پیش‌بینی دانست و افزود: انتخابات نماد مردم سالاری و پایه قدرت نظام است و با هر کسی که بخواهد به پایه‌های نظام با تخلفات خود در انتخابات ضربه بزند برخورد جدی و بدون اغماض خواهیم داشت.
شهواری با اشاره به اینکه گزارشات دستگاه‌های مختلف به ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی بایستی با مستندات و پخته شده باشد سپس به دادستان‌ها و ستاد ارائه گردد، تأکید داشت: تیراندازی در تجمع‌های انتخاباتی ممنوع بوده و دستگاه‌های صادر‌کننده مجوز سلاح مکلف هستند اسلحه‌های کسانی که در این ایام از سلاح خود سوء استفاده می‌کنند را جمع‌آوری نمایند.
نماینده عالی دستگاه قضا در استان با تأکید بر اینکه استفاده مدیران از امکانات دولتی له یا علیه نامزد‌ها انتخاباتی رصد و با آن‌ها برخورد قاطع صورت خواهد گرفت، ابراز کرد: هیئت نظارت یک شأن نظارتی بسیار خوب دارد که بایستی پررنگ‌تر از همیشه باشد.
وی افزود: شورای نگهبان جایگاهی بسیار ارزشمند دارد که اگر به وظایفش عمل نشود قانون به انحراف می‌رود لذا عزیزان شورای نگهبان بایستی به انجام وظایف خود در امر انتخابات دقت کافی را داشته باشند.
شهواری با تأکید بر اینکه آراء مردم حق الناس است، ابراز کرد: سلامت انتخابات مهم‌ترین مسأله برای ما است و حضور مردم نقش محوری برای حمایت از پیشبرد برنامه‌های نظام دارد و ما برای صیانت از آراء مردم با کسی تعارف نداریم.


دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1402-11-30 19:31
احسنت
همگی مواظب باشند و اجازه تخلف را ندهند
نقل قول کردن
#2 حسینی 1402-12-01 09:35
اکر بر خورد قاطع صورت نگیرد هر کس به خودش اجازه هر کاری و میدهد بعضی شهرستانها مدیران مردم را با دلایل محتلف تهدید میکنند و متاسفاته بر خوردی ندیدیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا