یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تیم دانشجویان کارشناسی میکروبیولوژی دانشگاه لرستان موفق به کسب مقام سوم مسابقه کشوری و مسئله‌محور بنیاد ملی نخبگان با عنوان «راهی شو» در پروژه «فناوری استریلیزاسیون تتراپک‌ها با اشعه جایگزین آب اکسیژنه» شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان، اعضای تیم دانشجویان دانشگاه لرستان شامل امیرحسین باجلان، مهدی علیزاده، فاطمه احمدی و فاطمه رجبی با راهنمایی دکتر سمیه سبزعلی، عضو هیئت علمی گروه زیست‌شناسی دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان و دکتر آزاده برجسته، عضو هیئت علمی گروه فیزیک این دانشکده، به عنوان اساتید راهنما، توانستند مقام سوم مسابقه ملی و مسئله‌محور «راهی شو»، وابسته به بنیاد ملی نخبگان را از آن خویش کنند.
این مسابقه ملی و مسئله‌محور بنیاد ملی نخبگان با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری کشور و مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی شریف به مدت 6 ماه برگزار شد.
مسابقه ملی و مسئله‌محور راهی شو با هدف شناسایی دانشجویان مستعد، آشنا سازی دانشجویان و دانش‌آموختگان با مسائل و چالش‌های کشور، تشکیل هسته‌های دانش‌بنیان، توانمندسازی آنان و اتصال به مراکز فناوری و صنعتی کشور، از شهریور تا بهمن‌ماه 1402 برگزار شد.
در این مسابقه، تعداد دو هزار و 100 نفر از دانشجویان (اکثر شرکت کنندگان مقطع ارشد و دکتری دانشگاه‌های مطرح کشور) با فعالیت بر روی 20 پروژه تعریف شده از سوی مجموعه‌های دانش بنیان و صنعتی در بازه زمانی شش ماهه به رقابت پرداختند و تیم‌های برتر در آیین پایانی این رقابت ملی، معرفی و تجلیل شدند.
آیین پایانی مسابقه ملی و مسئله محور راهی شو و مراسم تقدیر از برترین تیم‌های جوان و فناور این مسابقه، 16 بهمن ماه 1402 در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
در آیین پایانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور، رئیس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری، قائم مقام بنیاد ملی نخبگان و دبیر ستاد توسعه زیست فناوری حضور داشتند.
تیم‌های برگزیده این مسابقه، علاوه بر بهره‌مندی از جوایز مادی و معنوی، جهت همکاری بلند مدت به شرکت تعریف کننده پروژه، مراکز نوآوری و رشد، معرفی خواهند شد تا از این هسته‌های جوان، با انگیزه و توانمند تا رسیدن پروژه آن‌ها به محصول یا خدمت نهایی و نیز رسیدن تیم به پایداری و انسجام کافی به منظور تشکیل یک استارتاپ، شرکت دانش بنیان، حمایت‌های لازم صورت گیرد.


دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1402-11-30 11:04
دانشگاه لرستان بفکر ساخت دانشکده های جدید باشد بعد از ۵۰ سال هنوز دانشگاه لرستان فاقد دانشکده معدن و پژوهشکده سنگ‌شناسی است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا