یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: دستگاه قضایی از مدیران رده‌های مختلف که در انتخابات مداخله انجام می‌دهند نخواهد گذشت و با آن‌ها مماشات نخواهد کرد.

 

خبرگزاری میزان_ جلسه شورای پیشگیری استان لرستان با حضور  ورئیس کل معاونان دادگستری و مدیران کل دستگاه‌های عضو در سالن جلسات شهید سلیمانی دادگستری کل استان لرستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان در این جلسه ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و مبعث پیامبر اکرم (ص) از حضور فعال اعضای شورای پیشگیری تقدیر و اظهار کرد: جایگاه شورای پیشگیری از وقوع جرم یک جایگاه قانونی است که در سال ۱۳۹۴ قانون آن ابلاغ شده است.

وی افزود: این شورا در سطح ملی با حضور عالی‌ترین مقامات کشور تشکیل می‌شود و مصوبات آن لازم الاجرا بوده و عدم اجرای مصوبات این شورا از مصادیق ترک فعل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری با اشاره به اینکه با پیشگیری می‌توان از هزینه‌ها و آسیب‌های درمان کاست، گفت: در حوزه اجتماعی هم همین گونه است، اگر در مسائل اجتماعی و جرایم نگاه درمانی داشته باشیم هزینه‌های سنگینی برای جامعه به وجود خواهد آورد لذا در این راستا راه حل پیشگیری به عنوان یک راه حل علمی در دستور کار قرار گرفته و عموم دستگاه‌های اجرایی نیز در این شورا عضو هستند.

لزوم انجام پیشگیری از بروز جرایم

وی با تاکید بر اینکه باید جرایم، شناسایی، ارزیابی و راه‌های پیشگیری از آن‌ها اتخاذ و برای از میان بردن آن جرایم اقدامات موثر انجام دهیم، بیان کرد: اگر پیشگیری را در دستور کار قرار ندهیم باید هزینه‌های سنگینی را در بخش مجازات‌ها در نظر گرفته و تبعات آن را در جامعه مشاهده کنیم.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه عموم مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هستند، عنوان کرد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه ماموریت خود، جرایم را پیش بینی و شناسایی کرده و در راستای پیشگیری از آن راهکار‌های مختلفی را ارائه و انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر متولیان هر بخش به درستی پیش بینی و ارزیابی دقیقی از جرایم حوزه خود داشته باشند در همان ابتدای وقوع جرم پیشگیری به عمل آمده و از تبعات بعدی جلوگیری به عمل می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌هایی که در حوزه فعالیت آن‌ها جرایم رخ می‌دهد باید خودشان دست به کار شوند و منتظر جلسه شورای پیشگیری نباشند، اظهار کرد: پیشگیری از جرایم انتخاباتی یکی از موضوعات ذیل شورای پیشگیری استان بوده و اولویت امسال در این شورا، پیشگیری از جرایم انتخاباتی است.

وی ضمن تاکید بر برگزاری مستمر و منظم جلسات شورا و حضور همه مدیران عضو در جلسات، بیان کرد: دستگاه‌هایی که عضو هستند دغدغه‌ها و مسایل مرتبط با پیشگیری از جرم در حیطه خود را به صورت مکتوب به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارائه کرده تا در جلسه مطرح و تصمیمات متناسب با آن اتخاذ شود.

تاکید بر همکاری بین دستگاهی در ارتباط با فعالیت پنجره واحد مدیدریت زمین

وی همچنین سامانه پنجره واحد زمین را یک ظرفیت بسیار خوب و مفید برشمرد و افزود: تمام واحد‌ها و دستگاه‌هایی که مکلف به همکاری با منابع طبیعی در این زمینه هستند باید شرایط همکاری را فراهم کرده و نهایت تلاش خود را در راستای فعالیت این سامانه انجام بدهند و عدم همکاری دستگاه‌ها در راستای پنجره واحد زمین توسط سازمان بازرسی پیگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل حقوقی مطرح شده در دادگستری به خاطر این است که مسئله زمین حل نشده، خاطر نشان کرد: سامانه پنجره واحد زمین مصوبه سران قوا را دارد و باید از ظرفیت آن به صورت حداکثری استفاده شود چرا که این سامانه نظارت ماهواره‌ای بر اراضی داشته و در بحث پیشگیری از بروز جرم می‌تواند بسیار موثر واقع شود.

تشدید نظارت بر فعالیت مراکز درمانی در استان

وی ضمن تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه‌های متولی باید نظارت دقیق و جدی بر مراکز درمانی که به صورت مجاز و یا غیر مجاز اقدام به سقط جنین می‌کنند داشته باشد، گفت: در کنار مطب برخی پزشکان از پروانه طبابت آنان سوء استفاده شده و افرادی اقدام به اعمال جراحی زیبایی می‌کنند که تخصصی در این زمینه نداشته و بعضا این پزشکان تسهیل کننده اقدام آنان بوده که حداقل معاون جرم خواهند بود و باید دانشگاه علوم پزشکی ضمن شناسایی این موارد، از فعالیت آن‌ها جلوگیری و با این اقدام برخورد کند تا سازمان نظامی پزشکی در موارد احراز تخلف در مورد پروانه فعالیت آنان تعیین تکلیف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری در ادامه نظارت و برخورد جدی بر آرایشگاه‌های غیر مجاز که اقدام به جراحی زیبایی و انجام اعمالی از این دست انجام می‌دهند را خواستار شد.

حمایت دستگاه قضایی لرستان از تولیدکنندگان

وی با اشاره به اینکه یکی از جرایمی که باید در مورد آن برنامه ریزی کرد سرقت‌های خورد است که ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با مسئله اشتغال و معیشت و تعطیلی کارخانجات دارد، عنوان کرد: دادگستری استان تمام تلاش خود را انجام داده که به واحد‌های تولیدی کمک کند و به لحاظ حقوقی و تشکیل پرونده قضایی تاکنون اجازه نداده‌ایم که حتی یک کارخانه تعطیل شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و متولی امر اشتغال و اقتصاد باید تصمیمات کارساز اتخاذ کرده و تلاش و پیگیری فراوانی داشته باشند تا این معضل در استان حل شود، بیان کرد: عموما سرقت‌های خرد توسط معتادین متجاهر است که در این بخش باید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، استانداری، شهرداری و علوم پزشکی پای کار بیایند و با اقدامی جدی و عاجل ضمن افزایش ظرفیت کمپ‌های ماده ۱۶ به بازاجتماعی‌سازی این افراد و حل معضل سرقت‌های خرد در استان کمک کنند.

با مدیرانی که در انتخابات مداخله کنند برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری لرستان ضمن تاکید بر این موضوع که دادگستری از مدیران رده‌های مختلف که در انتخابات مداخله انجام می‌دهند نخواهد گذشت و با آن‌ها مماشات نخواهد کرد، بیان کرد: کمیته رصد مدیران به خاطر صیانت و نظارت بر آن‌ها تشکیل شده و تمام تلاش دادگستری بر این است که انتخابات با مشارکت حداکثری و با بروز کمترین جرم برگزار شود.

وی ضمن اشاره به اینکه مدیران سرمایه نظام هستند و باید از آن‌ها با تذکر و ارشاد در مواقع حساس صیانت کرد، گفت: مدیران و اعضای شورای پیشگیری از جرم در پیشگیری از جرایم انتخاباتی موثر هستند و باید در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین افزود: صدا و سیما یک زمینه خوبی را برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی فراهم کرده است و دستگاه‌های متولی که در حوزه آن‌ها جرایمی رخ می‌دهد باید از این ظرفیت در راستای آگاه‌سازی مردم استفاده کنند.

وی هدف اصلی از این جلسه را مشارکت و هم‌افزایی جهت پیشگیری از وقوع جرم در استان دانست و تاکید کرد: توقع ما این است که در حوزه پیشگیری بتوانیم ورودی پرونده‌ها به دادگستری را کاهش دهیم و در این راستا نمی‌توان نگاه درمانگر به جرم داشت و باید نگاه پیشگیرانه به جرایم داشته باشیم.

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1402-11-17 16:57
متأسفانه برخی مدیران مدارس در برخی شهرها از امکانات دولتی برای تبلیغ برخی کاندیداها استفاده می‌کنند که درست نیست زیرا آموزش پرورش نهادی آموزشی است و توجه معلمان گرامی باید بیشتر معطوف به آموزش جوانان باشد
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-11-17 22:29
مردم به کاندیدایی رای بدهند که مؤمن و پاک‌دست و جوان و با برنامه‌ریزی باشد و مشکل اصلی شهر و استان که بیکاری و نبود سرمایه در حوزه صنعت است را حل کند. مثلا کسی‌که چند دوره کاندید و نماینده بوده و سنی ازش گذشته و دستاوردی نداشته، قطعا اگر نماینده شود باز همان کارهای گذشته را انجام می‌دهد لذا باید به افراد جوان و تحصیل‌کرده رای داد تا مشکلات بیکاری را حل کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا