یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شناسایی دقیق گونه حشره‌خوار ثبت شده در زیستگا‌های استان لرستان با نام حشره‌خوار دندان‌سفید کوچک خبر داد.
به گزارش روز پنج‌شنبه یافته؛ علی سالاروند در این باره گفت: گونه حشره‌خوار نایاب در استان که تصاویر آن در آبان ماه ۱۴۰۲ توسط آقای وفاپور دانش آموخته رشته بیوسیستماتیک ثبت و در اختیار کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان قرار گرفته بود، پس از بررسی و تحقیقات توسط کارشناسان حوزه حیات وحش به طور دقیق شناسایی و معرفی شد.
سالاروند افزود: خبر مشاهده این گونه حشره‌خوار در زیستگاه‌های استان که در آبان ماه سال جاری به اطلاع علاقمندان به محیط زیست و حیات وحش رسیده بود پس از تحقیقات و بررسی‌های لازم توسط کارشناسان به صورت کامل شناسایی و معرفی شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بیان داشت: این گونه حشره‌خوار که با نام حشره‌خوار دندان‌سفید کوچک است توسط کارشناسان حوزه حیات وحش معرفی شده است جزء گونه‌های حشره‌خوار نایاب موجود در زیستگا‌های استان می‌باشد.
وی گفت: راسته حشره‌خواران در ایران شامل دو خانواده حشره‌خوار‌ها و حفار‌ها هستند که غذای اصلی این جانوران بی‌مهرگان می‌باشد که بیشتر از راسته کرم‌های خاکی تغذیه می‌کنند و از کوچکترین و ابتدایی‌ترین پستاندارن هستند.
سالاروند اظهار داشت: حشره‌خوار دندان‌سفید کوچک گونه‌ای شبگرد است که گا‌هاً روز‌ها نیز فعالیت می‌کند و در علفزار‌ها، بوته‌زار‌ها و نیزار‌ها، و جلگه‌های باز، زیست می‌کند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه گفت: این گونه برای نخستین‌بار در استان لرستان در زیستگا‌های منطقه سرنمک در بیران‌شهر مشاهده و ثبت شده است و پیش از این در کشور این گونه عمدتاً در استان‌های گلستان، فارس، کرمان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و آذربایجان غربی مشاهده و گزارش شده است.
سالادوند در پایان ضمن قدردانی از دقت علاقمندان به محیط زیست در ثبت تصاویر این گونه نایاب گفت: تاکنون ۳۶۵ گونه جانوری در استان شناسایی و معرفی شده است که با ثبت این گونه در استان به غنای ژنتیکی و تنوع زیستی استان افزوده خواهد شد.

دیدگاه‌ها  

#1 علی فضلی 1402-11-06 21:34
با سلام و احترام
از مدیر کل محترم حفاظت و محیط زیست استان لرستان خواهشمندیم که در راستای حفظ گونه های جانوری و محیط زیستی سالم، تلاش بیشتری در حفظ جنگلهای بلوط استان داشته باشند. هر چند میدانیم ایشان زحمت می کشند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا