یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مجوز تأسیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان را صادر کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه لرستان،  محمد جعفری، عضو هیئت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشگاه لرستان که قبلاً با حکم رئیس دانشگاه لرستان، به‌عنوان مسئول راه‌اندازی مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان منصوب شده بود، به خبرنگار ما گفت: «با پیگیری و تلاش معاون محترم پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، جناب آقای  کرم‌پور و حمایت رئیس محترم دانشگاه لرستان، جناب آقای  نظری، مجوز تأسیس مرکز جامع و مستقل رشد و فناوری دانشگاه لرستان از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد».
 جعفری (سرپرست مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان)، توضیح داد: «موافقت رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با درخواست تأسیس مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان، در تاریخ 22 آبان 1402 به این دانشگاه ابلاغ شد».
وی، اظهار داشت: «مراکز رشد و فناوری دانشگاه‌ها می‌توانند عرصه‌ای برای توسعه و تولید علم فناورانه، گسترش پژوهش مسئله‌محور و کارآفرینی دانش‌بنیان باشند».
سرپرست مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان از همه اعضای هیئت علمی و پژوهشگران دانشگاه لرستان دعوت کرد برای توسعه و گسترش رویکرد تحقیقات و پژوهش‌های دانش‌بنیان در دانشگاه لرستان با مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان، همکاری‌های کاربردی داشته باشند.
 محمد جعفری، تشریح کرد: «مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان می‌تواند برنامه‌ها و فرصت‌هایی ارائه دهد تا دانشجویان و دانش‌آموختگان این دانشگاه بتوانند ایده‌های خود را در زمینه کسب و کار، به مرحله‌ی تجاری‌سازی تبدیل کنند».
 جعفری، ادامه داد: «آموزش و مشاوره از دیگر کارکردهای مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان است؛ بدین‌روی، ارائه خدمات آموزشی و مشاوره در زمینه کارآفرینی و مدیریت کسب و کار به دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه از موضوعات مهم است».
وی، افزود: « از دیگر کارکردهای مرکز رشد و فناوری دانشگاه، می‌توان به ارتباط با صنعت و جامعه محلی، برقراری ارتباط با شرکت‌ها، صنایع محلی و دیگر سازمان‌های تجاری جهت ایجاد همکاری‌ها و اشتراک دانش و منابع اشاره کرد که ممکن است در توسعه کارآفرینانه محلی و منطقه‌ای، نقش بسزایی ایفاء کند».
سرپرست مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان، بیان کرد: « از دیگر مزایای مهم این مرکز، تسهیل در اخذ منابع مالی است؛ به این صورت که مرکز رشد می‌تواند به کارآفرینان کمک کند تا با همکاری صاحبان سرمایه، منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی و توسعه کسب و کارهای خود را جذب کنند».
 محمد جعفری، «توسعه شبکه» را از دیگر حوزه‌های کاری مرکز رشد و فناوری دانشگاه دانست و توضیح داد: «ایجاد فرصت‌ها برای شبکه‌سازی و تبادل اطلاعات و تجارب بین کارآفرینان محلی می‌تواند از طریق مرکز رشد دانشگاه، محقق شود».
از دیگر کارکردهای مهم مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان ترویج فرهنگ کارآفرینی است که  جعفری درباره‌اش گفت: «مرکز رشد می‌تواند در ترویج فرهنگ کارآفرینی و تفکر نوآورانه در دانشگاه لرستان، نقش اثرگذار داشته باشد».
سرپرست مرکز رشد و فناوری دانشگاه لرستان، توضیح داد: «مشارکت در پروژه‌های تحقیقاتی از دیگر وظایف مرکز رشد و فناوری دانشگاه است؛ یک مرکز رشد موفق دانشگاهی، بایستی در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی نوآورانه و مشارکت با صنعت، یاریگر دانشگاه باشد».
گفتنی است مرکز جامع و مستقل رشد و فناوری دانشگاه لرستان زیرنظر معاونت پژوهش و فناوری این دانشگاه فعالیت خواهد داشت.

دیدگاه‌ها  

#1 دانشجو 1402-08-23 21:05
دانشگاه هنر در دانشگاه لرستان تاسیس شود
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1402-08-25 00:03
تمام شهرهای اطراف ما دانشگاه علوم صنعتی دارند بجز استان لرستان، الان اراک و همدان و کرمانشاه و دزفول و اصفهان و اهواز تماما مجهز به دانشگاه علوم صنعتی هستند بجز لرستان :cry:
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا