یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حسین ضمیری، پژوهشگر: با مراجعه به کتاب‌ها و مقالات تخصصی؛ درمی‌یابیم که تاکنون مفهوم و ترجمه‌ی جامعی نه برای واژه‌ی فرهنگ داریم و نه واژه‌ی عمومی. اندیشمندان در عرصه‌های گوناگون تعاریفی متفاوت از این دو واژه را عنوان کرده و به کار می‌گیرند.
افراد حاضر در جامعه نیز به‌تناسب ارتباطات اجتماعی خود، برداشت‌های راهبردی و کاربردی خود را بهره‌وری می‌کنند؛ اما درواقع فرهنگ عمومی روز ویژه و خاصی نمی‌خواهد- هرچند همگی می‌دانیم نام‌گذاری یک روز درواقع پاسداشت و نشان دادن درجه‌ی اهمیت آن عنوان است- چون در طول سال با آن زندگی می‌کنیم.

با نگاهی به کشورهای پیشرو در حوزه‌های علوم انسانی درمی‌یابیم که: فرهنگ عمومی آموزش می‌خواهد.
«آموزش»، یعنی پذیرش تغییر، پذیرش رشد و اعتلا، پذیرش هم‌پوشانی، پذیرش مشارکت‌های اجتماعی برای بروز رخدادهای فرهنگ‌ساز، پذیرش انسان بودن و تربیت انسانی دیگر با ظرفیت‌های بیش‌ازپیش، پذیرش خودآگاهی و تکاپو برای تربیت این آگاهی، پذیرش اینکه هر فرد در جامعه تکه پازلی است مؤثر و هدفمند با نام بزرگ انسان.
همه‌ی موارد فوق آموزش مستمر می‌طلبد. هنگامی می‌توانیم برای یک عنوان خاص گرامیداشت بگیریم که از قبل با درک صحیح بسترسازی زیرساخت‌ها آموزش دقیق و استمرار آن را گرامی و ضروری بدانیم.

با نام‌گذاری خالی و عدم شناخت چالش‌های مرتبط به آن به‌منظور رفع بحران‌های پیشین و پَسین نمی‌توان از حد شعار و شعارزدگی عبور کرد. هزارباره تکرار خواهم کرد:
فرهنگ عمومی آموزش می‌خواهد.

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1402-08-14 10:46
پدر و مادر و جامعه و معلم و دانشگاه باید فرهنگ آموزی کنند خصوصا رسانه‌ها مثل تلویزیون
نقل قول کردن
#2 چگنی 1402-08-14 10:49
وقتیکه مردم می‌بینند چراغ قرمزه ولی رد میشن میان جلوی حرکت ماشین رو می‌گیرند وقتیکه آشغال منزل رو میزارن روی صندوق عقب و بعد میوفته تو خیابون و فراموش می‌کنند. وقتیکه دوبله پارک می‌کنند و باعث راه بندان میشن. وقتیکه تو ترافیک هستن و میدونن راه نیست ولی تند تند بوق می‌زنند. وقتیکه تو خیابون و مکان‌های عمومی بلند بلند صحبت می‌کنند یا صدای گوشی شون برای شنیدن آهنگ بلنده. صدای موسیقی ماشین رو بلند می‌کنند. از سمت راست سبقت می‌گیرند. اینها همش رفتارهای نامناسب است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا