یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه رفع مشکلات انبوه لرستان نیازمند نگاه ویژه مسئولان ملی است، گفت: بیکاری و تورم جوانان و خانواده‌ها را رنج می‌دهد.


به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در سخنانی با سفارش همگان به تقوای الهی و با اشاره به مناسبت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: این هفته را به این عزیزان که در داخل کشور و در مرزها در تأمین امنیت، تلاش و مجاهدت می‌کنند و در استان ما قریب به ۵۰۰ شهید و کشور ۱۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و… تبریک می‌گویم.
 
نقش‌برجسته نیروی انتظامی در تأمین امنیت کشور
وی با بیان اینکه در طول این چهار سال که این خدمتگزار حضور دارم ۱۶۶ بار از نیروی انتظامی در کانال اطلاع‌رسانی نام‌برده‌ام، عنوان کرد: این نام‌بردن از نیروی انتظامی حکایت از این دارد که همه ما قدردان تلاش نیروی انتظامی هستیم، نیروی انتظامی نشان داده که در برابر قانون‌شکنان و برهم‌زنندگان نظم و امنیت باصلابت عمل می‌کند؛ اما در مقابل ملت فروتن و متواضع است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، بیان داشت: حضور مردم در تشییع شهدا و مناسبت‌های مختلف حکایت از عمق و پیوند مردم با نیروی انتظامی دارد، نشان می‌دهد که این نیرو در مأموریت خود باصلابت و مقتدر عمل می‌کند، درهرحال امنیت بستر هر پیشرفتی است و نیروی انتظامی در این جهت نقش‌برجسته و ممتازی دارد که قابل تشکر است.
حجت‌الاسلام شاهرخی، افزود: حضور نیروی انتظامی در حراست از ۹۰۰ پایگاه نمازجمعه در گرما و سرما قابل‌تقدیر و تشکر است، حضور برای امنیت و حراست در داخل شهرها و خیابان‌ها، اماکن گوناگون، در جاده‌ها، مرزها، مبارزه بی امام با اراذل‌واوباش و قاچاقچیان ستودنی است، برای اینکه امنیت و آرامش مردم مختل نشود نیروی انتظامی پای‌کار است، ازاین‌جهت این هفته و روز را به جمیع فراجا و نیروی انتظامی و خانواده‌های آنها و… تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
 
اگر کسی نیت واقف را تغییر بدهد، ضامن است
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت هفته وقف، بیان داشت: روح وقف در قرآن تأیید شده، عمر انسان به اتمام می‌رسد و عملی نمی‌تواند انجام دهد، اما وقتی باقیات و صالحاتی داشته باشد، وقفی داشته باشد، ثواب این وقف به او می‌رسد، وقف چشمه‌ای جوشان، احسانی ماندگار و میراثی پایان‌ناپذیر است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه اگر کسی نیت واقف را تغییر بدهد، ضامن است، متأسفانه برخی از املاک موقوفه در اختیار کسانی قرار گرفته که یا اجاره آن را پرداخت نمی‌کنند و یا اجاره اندکی می‌پردازند، مغازه‌های وقفی را در اختیار دارند؛ اما حق آن را پرداخت نمی‌کنند، زمین‌های وقفی را تصرف کرده‌اند، این گونه اعمال ضمانت ایجاد می‌کند، انتظار می‌رود که سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری دستگاه قضائی حق واقفان را بگیرد، از همه کسانی که توانایی لازم دارند و می‌توانند وقف کنند، این احسان ماندگار و میراث پایان‌ناپذیر را در کارنامه عمر خودشان ثبت کنند.
 
حجاب از ضروریات دین است
حجت‌الاسلام شاهرخی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خداوند در وجود زن و مرد علاقه قرار داده، خلقت انسان چنین است، گفت: این علاقه باید در قالب پیمان ازدواج شکل بگیرد تا نسل بشر ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه زن و مرد باید متعهد به یکدیگر باشند، زن و مردی به یکدیگر تعلق دارند و در روابطشان با یکدیگر آزاد هستند و نیاز به حجاب ندارند که پیمان ازدواج را با عشق و محبت با یکدیگر بسته‌اند، به یکدیگر وفادار هستند و این وفاداری را در قالب ازدواج ثبت و ضبط کرده‌اند، افزود: آن کسی که بی‌حجاب بیرون می‌آید و خودش را در عرضه چشم‌های دیگران قرار می‌دهد، این پیمان ازدواج را متلاشی می‌کند، اگر این چنین شد طبیعتاً همسر همین فرد بعداً این پیمان را به هم می‌زند.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید بر اینکه جوامعی که به سمت بی‌حجابی و معاشرت با حرام رفته‌اند در نهایت گرفتار امراض روحی و جسمی مانند ایدز شدند، طلاق گسترش پیدا کرد، اضطراب و افسردگی افزایش پیدا کرد، افت تحصیلی ایجاد شد، گفت: الان جوامع غربی با این مشکلات روبرو هستند.
حجت‌الاسلام شاهرخی، تأکید کرد: حجاب از ضروریات دین است و امروز هزاران دختر عفیف، نجیب، باحجاب، به عالی‌ترین درجات علمی رسیده‌اند و حجاب عامل رشد و پیشرفت آنها بوده است.
 
با گسترش بی‌حجابی برخورد می‌شود
وی تأکید کرد: هر کسی در محیط خانه آزاد است به هر شکلی باشد، محیط خانه، محیط خصوصی است، اما خیابان و محیط آموزشی و اداری، عرصه عمومی است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان تأکید کرد: وظیفه حاکمیت و مردم متدین در نظام اسلامی ترویج نمادها و نشانه‌های مذهبی در جامعه از جمله حجاب است، باید با کار رسانه‌های جذاب و قوی، تسهیل و دسترسی به پوشاک اسلامی با قیمت مناسب، مقابله با تولید و توزیع پوشاکی که مروج بدحجابی و برهنگی است، نظارت بر محتوای فضای مجازی و فیلم‌های خانگی، تذکر لسانی، معرفت افزایی، مقابله با گروه‌هایی که هدف‌مند طراحی و برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند تا بی‌حجابی را گسترش دهند، باید موردتوجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام شاهرخی، بیان داشت: یقیناً آنهایی که پشت‌صحنه این ماجرا هستند، بدانند که با وجود حوزه‌های علمیه، مبلغان دینی، مساجد، نمازهای جماعت، جمعه، خانواده‌های متدین و انقلابی و دین‌دار امکان ندارد که دشمن بتواند بی‌حجابی را بر این کشور مسلط کند.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت روز دامپزشکی و تبریک این روز به این عزیزان، گفت: تغذیه ما در سایه زحمات این عزیزان است، همچنین روز روستا و عشایر را این قشر تبریک می‌گویم، این قشر در کشور و استان ما محور کار و تولید هستند، نظام اسلامی هم خدمات قابل‌قبولی به روستا ارائه داده است، اما روستاییان نیازمند خدمات‌رسانی بیشتری در امور مختلف از جمله آبرسانی، جاده‌سازی و… هستند.
 نماینده ولی‌فقیه در لرستان همچنین با اشاره به تسلیت فوت حجت‌الاسلام حسینی از روحانیون شهرستان دورود، افزود: ایشان بیش از نیم‌قرن در حوزه دین و فرهنگ تلاش کرده‌اند.
 
رفع انبوه مشکلات لرستان نیازمند نگاه خاص و ویژه است
حجت‌الاسلام شاهرخی همچنین با اشاره به اینکه لرستان در طول چند دهه مشکلات متعددی دارد و کسی انتظار ندارد در طول دو سال عمر دولت این کاستی‌ها و مشکلات رفع شود، گفت: اما مسئولان کشوری، سران سه قوه و… توجه کنند که انبوه مشکلات چند دهه لرستان نیازمند نگاه مخصوص و ویژه‌ای است، کسی انتظار ندارد در این مدت کوتاه کاستی‌ها برطرف شود، اما این اعتبارات در این استان نیازمند این است که افزایش قابل‌توجهی پیدا کند، وضعیت اشتغال پایدار در لرستان وضعیت خوبی نیست، جوانان و خانواده‌های آنها از بیکاری و تورم رنج می‌برند.
وی گفت: صنایعی در استان داریم که سال‌ها است تعطیل بوده و گاهی در دستگاه قضائی و گاهی در دستگاه اجرایی پیگیری‌هایی شده؛ اما هنوز به آن نتیجه مطلوب نرسیده است.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان، تأکید کرد: من از این تریبون از مسئولان کشوری و سران سه قوه درخواست می‌کنم که توجه بیشتری به لرستان داشته باشند و این استان را در جهت خروج از این وضعیت، تورم، بیکاری و… و رسیدن به نقطه مطلوب که تحول همراه با جهش است یاری کنند.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم‌آبادی 1402-07-14 23:46
هر سازمان و نهادی نیرو کم داره باید به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند و هر ساله آزمون استخدامی زیر نظر سازمان سنجش برگزار شود و به بومی و متولد هر شهری هم امتیاز و اولویت دهند
نقل قول کردن
#2 رسول 1402-07-14 23:49
از سال ۱۳۸۰ کارخانه سیمان خرم‌آباد در مرحله کلنگ باقی مانده با کلی سهامدار و انصافا چرا هیچ مسئولی بفکر نجات اون نیست؟ بالاخره تکلیفش چی میشه؟؟؟ همچنین هتل پارک صخره‌ای و یا ساختمان استانداری که تکمیل هستند ولی نمیدونم چرا افتتاح نمیشن؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا