یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای استان لرستان مهمان پارلمان بودند.
به گزارش یافته، جمعی از فعالان فرهنگی، اجتماعی و رسانه‌ای استان لرستان در نشست علنی امروز (سه شنبه ۳۱ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، مهمان پارلمان بودند.
این نفرات به دعوت مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم‌آباد در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور در جایگاه مهمانان مجلس، از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های قوه مقننه قرار گرفتند.
در پایان جلسه علنی نیز جلسه مشترکی برگزار و در خصوص مواردی چون توجه به شایسته‌سالاری دراستان و به خصوص حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی، لزوم تشکیل مجامع لرستانی‌ها در پایتخت، جذب اعتبارات طرح‌های استان، معضلات شهری، مشکلات فرهنگیان، مشکلات لرستانی‌های مقیم تهران، شایسته سالاری در انتخابات، مسائل استانی و کشوری و... بحث و تبادل نظر شد.
 
وظایف نمایندگان قانون‌گذاری و نظارت بر امور اجرایی است
مدیر مسوول پایگاه خبری یافته که به عنوان یکی از مهمانان در جلسه امروز حضور داشت، گفت: انتخابات همیشه از جایگاه و اهمیت خاصی در كشور و به خصوص در لرستان برخوردار بوده و تجربه ادوار گذشته نشان می‌دهد مردم نسبت به این عرصه نگاه و حساسیت ویژه‌ای داشته‌اند، هر چند گاه دچار احساسات شده و با نگاه احساسی یا طایفه‌ای بعضا افراد متخصص و کاردانی را روانه مجلس نکرده‌اند.
عبدالرضا قاسمی با بیان این که در دوره فعلی نظر سنجی‌های غیر رسمی نشان از عدم رضایت مردم از عملکرد برخی نمایندگان را دارد، افزود: بخشی از عدم رضایت مردم ناشی از توقعاتی است که خارج از حدود اختیارات نمایندگان است. اما پاسخ به این پرسش که چرا مردم چنین توقعی دارند را باید در عملکرد نمایندگان به خصوص در روز‌های انتخابات جستجو کرد زیرا منشأ بسیاری از انتظارات قول، قرار‌ها و وعده‌های غیر عملی و فرا قانونی از سوی برخی داوطلبان است كه به دنبال جلب نظر مردم بوده‌اند.
وی ادامه داد: برخی از موارد عدم رضایت مردم نیز به حساس نبودن نمایندگان نسبت به مشکلات در بزنگاه خاص خود است.
قاسمی بیان داشت: موضوع پادگان ۰۷ نماد واقعی این موضوع است که در زمان مناسب کسی حساسیت به خرج نداد، طرح جامع شهر تغییر داده شد و ارتش بر اساس ابزار قانونی زمین را در قالب تهاتر به پیمانکار واگذار کرد و مدیران استانی و شهری و نمایندگان زمانی به این موضوع ورود کردند که کار از کار گذشته بود و سر مردم بی‌کلاه ماند و مداخله استاندار، مدیران شهرداری و نمایندگان هم کارساز نشد.
وی تأکید کرد: شکی نیست که مهمترین انتظار مردم از یك نماینده علاوه بر شاخص‌های قانونی، صداقت و عمل به وعده‌ها، مردم‌داری، ندادن وعده‌های دروغ و رفع مشكلات اساسی از طریق قانون‌گذاری درست است.
قاسمی بیان داشت: مردم باید توجه کنند که عملگرا و توانمند بودن، تخصص و داشتن قدرت چانه زنی بالا از ویژگی‌های بارز و مهم شخصی است که قرار است چهار سال در پارلمان حاضر شود لذا باید تلاش کنند تا انتخابشان بر اساس این معیار‌ها باشد و از انتخاب طایفه‌گری و احساسی خودداری کنند!



دیدگاه‌ها  

#1 نوید 1402-05-31 18:17
مدیر یافته به موضوع مهمی اشاره کرده
اینکه داوطلب نباید شعار غیر عملی سر دهد و وعده بیخودی دهد
نقل قول کردن
#2 محمد 1402-05-31 18:45
نمایندگان شریف استان در بسیاری از حوزه‌های انتخابیه به استثنای چند حوزه نیز فعالیت خاص و چشمگیری نداشته‌اند و فاصله شعار تا عمل در عملکرد برخی از نمایندگان بسیار زیاد است.
نقل قول کردن
#3 افروز 1402-05-31 18:47
ضروری است نمایندگان ضمن توجه و پیگیری جدی مطالبات قانونی و به‌حق شهرستان‌ها و دوری از تک‌روی و مشغول نشدن به تقویت تعصبات قبیله‌ای و احساسات ناسیونالیستی و حرکت در مسیر مشکل‌گشایی بر پایه نظم و حضور پررنگ در جلسات و رای‌گیری‌ها و همچنین حضور فعال در حوزه‌های انتخابیه و ارتباط با مردم و تقویت روحیه امید و امیدآفرینی در جامعه با ایجاد فرصت‌های اشتغال و جذب بودجه و سرمایه و مشارکت در ارائه و تصویب طرح‌های عام المنفعه و محور قراردادن مردم، به وظایفشان عمل نمایند.
نقل قول کردن
#4 شهروند 1402-05-31 19:52
حداقل کمک کنند و طرح ها و پروژه‌های ناتمام را تکمیل و درست کنند
نقل قول کردن
#5 صنوبر قلایی 1402-05-31 20:10
بی شک فعالان رسانه ای استان با تحلیل های خود و مراجعه به آرای مخاطبان ارزیابی‌های دقیق و درستی از عملکرد نمایندگان فعلی خواهند داشت و در ایام انتخابات به خوبی خواهند توانست ظرفیت های هریک از کاندیداها رو معرفی کنند. من تصور می‌کنم باید به موارد مهمی که جناب آقای قاسمی به خوبی احصاء نموده اند، تقابل با مردم در موضوعاتی مانند صیانت اینترنتی و شفافیت واقعی و ... را اضافه نمود
نقل قول کردن
#6 شاهین 1402-05-31 22:30
نمایندگانی که خود را درگیر موضوعات اجرایی می‌کنند گاهی هدف‌شان رانت‌جویی برای خود یا رانت‌بخشی به یاران انتخاباتی‌شان است که می‌تواند این شیوه منجر به فساد ناشی از تبانی و فساد سازمان یافته گردد. برخی دیگر نیز هدف‌شان از این دخالت‌های غیرقانونی قدرت‌نمایی ناشی از خودخواهی و استبداد رای و نیز تسویه‌حساب با مدیرانی است که در انتخابات به او کمک نکرده‌اند یا یاریگر رقبای انتخاباتی آنها بوده‌اند.
نقل قول کردن
#7 نسیم 1402-05-31 22:35
یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرائی و انتصابات است.
نقل قول کردن
#8 دانشجو 1402-06-01 13:21
به نقل از شهروند:
حداقل کمک کنند و طرح ها و پروژه‌های ناتمام را تکمیل و درست کنند

احسنت مثل هتل پارک صخره‌ای که از سال ۱۳۷۶ تاکنون بلاتکلیف رها شده و معلوم نیست چی میشه آخرش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا