یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جمعی از کسبه و بازاریان و ساکنان خیابان شریعتی، خواستار برخی اصلاحات در اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرم‌آباد هستند.
به گزارش یافته، این کسبه با تنظیم نامه‌هایی خواستار برخی اصلاحات در اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرم‌آباد هستند.
این کسبه با تنظیم نامه‌هایی خطاب به دادستان خرم‌آباد، اداره کل راه و شهرسازی استان، معاونت عمرانی استانداری، محمودوند و ویسکرمی نمایندگان خرم‌آباد، اعلام کرده‌اند پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرم‌آباد تأثیر‌گذاری مستقیم بر درآمد و دارایی آن‌ها داشت و اعتقاد دارند که در صورت اجرا با این وضعیت موجب ضرر و زیان مالی و لطمه شغلی خواهد شد.




این کسبه در مکاتباتی که یک نسخه آن به پایگاه خبری یافته ارسال شده خواستار برخی اصلاحات به شرح ذیل هستند:
 
-در شهر‌های اطراف مشاهده می‌گردد که اجرای روگذر با هدف استفاده بهینه از زمین ودر مراکز شهر‌ها و نیز تأثیر آن بر سیما و منظر شهری بصورت رمب با پایه بتنی می‌باشد که از فضای زیر آن با کاربری‌های متنوع نظیر پارکینگ، فضای خدمات شهری و فضای مکث و حتی فضای سبز و... استفاده می‌گردد که تأثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت محیطی و افزایش رضایت‌مندی اهالی شهری دارد ولی متأسفانه مشاهده می‌گردد در اجرای روگذر شریعتی فقط در قسمت مرکزی –برای تردد و دور زدن- بصورت پایه بتنی می‌باشد و مابقی رمپ با ارتفاع ۵/۶ متر الی انتها با دیوار بتنی سلب که با خاک پر می‌گردد استفاده گردیده که این موضوع علاوه بر تأثیر نامطلوب بر کسب و کار اهالی و ارزش ملکی‌ایشان موجب از بین رفتن فرصت‌های افزایش خدمات شهری و صلب دید بصری و قطع ارتباط دوسوی خیابان و کاهش کیفیت محیطی و... می‌گردد. این الگو در خارج شهر‌ها و مکان‌های فاقد اهمیت بیرونی با هدف کاستن قیمت تمام شده پروژه درکنار کاستن خطرات جاده‌ایی وحتی جلوگیری از لانه گزینی حیوانات و یا معتادین بدین صورت اجرا می‌گردد که زیبنده خیابانی مانند شریعتی با اهمیت و جایگاه در نظام شهری بویژه اقتصادی آن نمی‌باشد.
 
-عرض مفید خیابان باقیمانده بعد از اجرا در هردوطرف (حداقل۱۰متر) ونیز نحوه تردد عابران پیاده و سواره برروی درآمد و دارایی (املاک) ما تأثیر مستقیم و غیر قابل انکاری دارد.
 
-مشاهده می‌گردد متأسفانه الگوی اجرایی مد نظر در قسمت رمپ بصورت دیوار بتنی با ارتفاع2-6.5 متر می باشد. همانگونه که می‌دانید این امر موجب اختلال در رفت و آمد بویژه عابران، صلب دید افقی، سایه‌اندازی بر املاک، از بین رفتن فضای شهری و نیز تأثیر منفی بر کسب و کار و ارزش املاک می‌گردد. با توجه به ارزش بالای املاک بر خیابان شریعتی می‌توان گفت در صورت اجرا با پایه بتنی حداقل تا ارتفاع ۵/۲ متر به بعد تأثیر آن مطلوب و حتی موجب رونق اقتصادی و افزایش ارزش املاک می‌گردد.
 
- در صورت عدم تمکین و اجرای طرح توسط دستگاه‌های اجرایی به صورت اشتباه و دیوار بتنی خسارت احتمالی وارده بر درآمد و ارزش املاک اهالی برعهده‌ ایشان می‌باشد.
 
به گزارش یافته، پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرم‌آباد ، فروردین‌ماه سال جاری کلنگ‌زنی شد، این طرح یکی از پروژه‌های مهم شهری خرم‌آباد است که تأثیر به‌سزایی در کاهش ترافیک دارد و طبق تفاهم نامه و قرارداد طرح، بنا است این تقاطع ظرف ۱۸‌ ماه و در دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

دیدگاه‌ها  

#1 خرم آبادی 1402-05-06 17:47
حالا که بعد عمری میخوان یه تغییری در سیمای شهر بدن کسبه زرنگ شدن حکایت محله سه راه الشتره که کسبه پول هم گرفتن و تخلیه نمیکنن یا اون مغازه که وسط بلوار ولایت فقیه مثل قارچ سبز شده بود و تا میلیونها تومان نگرفت ول نکرد یا اون زیرگذر بهارستان که یهو ازکجا سبز شد و نذاشت تا بعد از اون مسیر ادامه داشته باشه افراد سودجو همیشه در صحنه هستن و تا بو میکشن که میشه پول مفت و ناشی از شکایت و تهدید گرفت یهو واویلا سر میدن
نقل قول کردن
#2 عباسی 1402-05-06 20:58
به نقل از خرم آبادی:
حالا که بعد عمری میخوان یه تغییری در سیمای شهر بدن کسبه زرنگ شدن حکایت محله سه راه الشتره که کسبه پول هم گرفتن و تخلیه نمیکنن یا اون مغازه که وسط بلوار ولایت فقیه مثل قارچ سبز شده بود و تا میلیونها تومان نگرفت ول نکرد یا اون زیرگذر بهارستان که یهو ازکجا سبز شد و نذاشت تا بعد از اون مسیر ادامه داشته باشه افراد سودجو همیشه در صحنه هستن و تا بو میکشن که میشه پول مفت و ناشی از شکایت و تهدید گرفت یهو واویلا سر میدن
دوست گرامی حداقل به اراک سفرکنیدوببینیدت مام پل هایی روکه درچند سال اخیر ساختن بدون خاکریزی وبااستفادهازپای ه هست این پلها قابلیت استفاده درقسمت های مرکزی شهر را هم دارن واعتراض کسبه بجاست دلیلش چیه که پل های خرم ابادباید خاکریزی داشته باشه؟
نقل قول کردن
#3 علی 1402-05-06 21:01
کسبه .... مکانیک های شهر خرم آباد بیشترین درآمد رو دارند سالهاست تهران زندگی میکنم یک بار که آمد خرم آباد واتر پمپ ماشین رو عوض کردم به دلیل نشتی تهران دوباره تعمیر کردم با قیمت بسیار پایین تر.....
تنها راه این روگذر سرعت بخشیدن به انجام پروژه رو گذر است.
نقل قول کردن
#4 عباسی 1402-05-06 21:03
به نقل از خرم آبادی:
حالا که بعد عمری میخوان یه تغییری در سیمای شهر بدن کسبه زرنگ شدن حکایت محله سه راه الشتره که کسبه پول هم گرفتن و تخلیه نمیکنن یا اون مغازه که وسط بلوار ولایت فقیه مثل قارچ سبز شده بود و تا میلیونها تومان نگرفت ول نکرد یا اون زیرگذر بهارستان که یهو ازکجا سبز شد و نذاشت تا بعد از اون مسیر ادامه داشته باشه افراد سودجو همیشه در صحنه هستن و تا بو میکشن که میشه پول مفت و ناشی از شکایت و تهدید گرفت یهو واویلا سر میدن

دوست عزیز حداقل به اراک سفر کنید وببینیدتمام پل هایی روکه چن ساله اخیر ساختن بدون خاکریزی وفقط بااستفاده ازپایه است این پلها قابل استفاده درقسمت های مرکزی شهر هستن ومی تونن خیابان امام راتحمل کنن
نقل قول کردن
#5 سروش 1402-05-06 22:07
چندین کته در مورد این پروژه قابل بررسی هست
۱_خرم اباد از هر نظر سهر فقیری است حتی از داشتن فضا و زمین برای پروژه ها
۲_مسئولین ما متاسفانه سلیقه ندارند و نمی دانند کهاگر پول یه پروژه مناسب را ندارند انجام ندادنش به مراتب بهتر و کم ضررترست
۳_همین ملایر که یک پنج خرم اباد است بهترین پل با پایه بتونی زدند
۴_بخاطر همین ماکت پروژه رو نذاشتن که مردم را در مقابل عمل انجام شده بگذارند
۵_اگر این پل با این مدل عین ولیعصر ساخته بشه عبور ماشین ها شبیه فیلم کارتونی میشه که ۳۷۰ متر مردم برن بالای پل و بعد سقوط بکنند داخل زیرگذر امام حسین
در اخر جای تاسف داره برای این مرکز استان قضاوت با اهل فن ..به نظر من زیرگذر بشه از این بهتره
نقل قول کردن
#6 شهروند 1402-05-06 22:50
به نقل از خرم آبادی:
حالا که بعد عمری میخوان یه تغییری در سیمای شهر بدن کسبه زرنگ شدن حکایت محله سه راه الشتره که کسبه پول هم گرفتن و تخلیه نمیکنن یا اون مغازه که وسط بلوار ولایت فقیه مثل قارچ سبز شده بود و تا میلیونها تومان نگرفت ول نکرد یا اون زیرگذر بهارستان که یهو ازکجا سبز شد و نذاشت تا بعد از اون مسیر ادامه داشته باشه افراد سودجو همیشه در صحنه هستن و تا بو میکشن که میشه پول مفت و ناشی از شکایت و تهدید گرفت یهو واویلا سر میدن
اعتراض کسبه شریعتی درسته بجای خاکریزی و پر کردن با خاک بهتره ستون بتنی بزنند مثل روگذرهای طرح جدید بشرطی که دستفروش ها نیان اشغالش کنن یا نیان گلخانه بشه، بالاخره تا کار عملی نشده برن با چندتا مهندس و شهرساز و آرشیتکت صحبت کنند و چیز خوبی بسازند
نقل قول کردن
#7 لرستانی 1402-05-06 22:51
به نقل از خرم آبادی:
حالا که بعد عمری میخوان یه تغییری در سیمای شهر بدن کسبه زرنگ شدن حکایت محله سه راه الشتره که کسبه پول هم گرفتن و تخلیه نمیکنن یا اون مغازه که وسط بلوار ولایت فقیه مثل قارچ سبز شده بود و تا میلیونها تومان نگرفت ول نکرد یا اون زیرگذر بهارستان که یهو ازکجا سبز شد و نذاشت تا بعد از اون مسیر ادامه داشته باشه افراد سودجو همیشه در صحنه هستن و تا بو میکشن که میشه پول مفت و ناشی از شکایت و تهدید گرفت یهو واویلا سر میدن
زیرگذر گلدشت دو رمپ پایین و دو رمپ بالا داشت که کسبه اونجا کارشکنی کردند و زیرگذر الان ناقص ساخته شد
نقل قول کردن
#8 خرم‌آبادی 1402-05-06 22:52
ورودی مهم خرم‌آباد از فرودگاه تا میدان شقایق باند کندرو ندارد و خاکی است و پل ماسور بعد از چند سال هنوز درست نشده چرا؟؟؟
نقل قول کردن
#9 اسماعیل 1402-05-06 23:03
آنچه دراجرای این طرح پیش آمده ساخت تقاطع غیر همسطح به صورت رنگ خاکریزی شده بادیواربتنی می باشد درحالی که همین تقاطع غیرهمسطح بارنگ بانی که دارای زیبای و جلوه خوب باتوجه به منظر شهری یک طرح ماندگار می باشد از زیر رنگ بانی برای سایر موارد و خدمات شهری می توان استفاده نمود رنگ با پایه بانی مراتب بهترازحالت رنگ خاکریزی شده می باشد.
نقل قول کردن
#10 اسماعیل 1402-05-06 23:25
آنچه دراجرای این طرح پیش آمده ساخت تقاطع غیر همسطح به صورت رمپ خاکریزی شده بادیواربتنی می باشد درحالی که همین تقاطع غیرهمسطح بارمپ بتنی که دارای زیبای و جلوه خوب باتوجه به منظر شهری یک طرح ماندگار می باشد از زیر رمپ بتنی برای سایر موارد و خدمات شهری می توان استفاده نمود رمپ با پایه بتنی مراتب بهترازحالت رمپ خاکریزی شده می باشد.
نقل قول کردن
#11 سروش 1402-05-06 23:32
به اعتقاد با اینکه ما خاطره خوشی از زیر گذر نداریم مابین طرح این پل و زیرگذر بهتراست چون چند صباحی دیگه دور برگردان قبل از پل پارک شریعتی هم می باست تقاطع احداث شود
نقل قول کردن
#12 اسماعیل 1402-05-06 23:45
آنچه دراجرای این طرح پیش آمده ساخت تقاطع غیر همسطح به صورت رمپ خاکریزی شده بادیواربتنی می باشد درحالی که همین تقاطع غیرهمسطح بارمپ پایه بتنی که دارای زیبای و جلوه خوب باتوجه به منظر شهری یک طرح ماندگار می باشدو از زیر رمپ پایه بتنی برای سایر موارد و خدمات شهری می توان استفاده نمود رمپ با پایه بتنی مراتب بهترازحالت رنگ خاکریزی شده می باشد
نقل قول کردن
#13 بچه شهر 1402-05-07 00:16
ماکت و نقشه اشو نزاشتن ببینیم اصلا طرحش چیه و چه می خوان بکنن.
.بیشتر ترافیک این مسیر بعلت دوزبرگردان که ماشینها به قصد قاضی آباد یا کوی فلسطین میپیچیدن.منظورم اینه مسیر مستقیم آنچنان روی بار ترافیکی این نقطه تاثیری نخواهد گذاشت
نقل قول کردن
#14 حسنوند 1402-05-07 06:10
اين شورا چون هيچ برنامه اي ندارد و تمام وقت خود را به اختلافات دروني ميگذارد اجراي اين طرح رو بدون هيچگونه كارشناسي تصويب كرد قطعا مشكلات زيادي براي مردم پيش خواهد آمد
نقل قول کردن
#15 امیر حسین 1402-05-07 07:33
به نقل از خرم آبادی:
حالا که بعد عمری میخوان یه تغییری در سیمای شهر بدن کسبه زرنگ شدن حکایت محله سه راه الشتره که کسبه پول هم گرفتن و تخلیه نمیکنن یا اون مغازه که وسط بلوار ولایت فقیه مثل قارچ سبز شده بود و تا میلیونها تومان نگرفت ول نکرد یا اون زیرگذر بهارستان که یهو ازکجا سبز شد و نذاشت تا بعد از اون مسیر ادامه داشته باشه افراد سودجو همیشه در صحنه هستن و تا بو میکشن که میشه پول مفت و ناشی از شکایت و تهدید گرفت یهو واویلا سر میدن

دوست گرامی کسبه شریعتی خواستار اصلاحات در طرح هستند(در طرح فوق رمپ به صورت خاکریزی با یک دیوار بتنی در نظر گرفته شده )که در فضای شهری به علت جلوه های زیبایهای بصری و ...فاقد توجیه می باشد و معمولا رمپ خاکریزی در فضای خارج شهر استفاده می شود.کسبه فوق الذکر خواستار اجرای رمپ به صورت پایه بتنی می باشند (که در اکثر شهرهامانند تهران، اراک،اصفهان و...اجرا می گردد) که علاوه بر زیبایی برای سایر موارد شهری نیز قابلیت استفاده دارد.در ضمن مطالبه گری شهروندان سود جویی نمی باشد.
نقل قول کردن
#16 چگنی 1402-05-07 07:44
به نقل از اسماعیل:
آنچه دراجرای این طرح پیش آمده ساخت تقاطع غیر همسطح به صورت رنگ خاکریزی شده بادیواربتنی می باشد درحالی که همین تقاطع غیرهمسطح بارنگ بانی که دارای زیبای و جلوه خوب باتوجه به منظر شهری یک طرح ماندگار می باشد از زیر رنگ بانی برای سایر موارد و خدمات شهری می توان استفاده نمود رنگ با پایه بانی مراتب بهترازحالت رنگ خاکریزی شده می باشد.
احسنت به نظرم شهرداری بیان و از تجربه های شهرهای دیگه استفاده کنند و روگذر خوبی بسازند با پایه های بتنی و مثل روگذر ولیعصر که بیشتر به پل وحشت شبیه است نباشد
نقل قول کردن
#17 امیر 1402-05-07 11:17
با توجه به زیر گذر پل دارایی زاده و شهدا که مهندساش خارجی بودن
این هم اثر فاخر خواهد بود شک نکنید
نقل قول کردن
#18 امیر 1402-05-07 11:21
اصلا مهندسا برای زیر گذر ساختن توی خرم آباد انگار تبهر خاصی دارند (ولی متاسفانه توی پل روگذر یه مقدار ضعیف هستند) ولی انشا اله این اثر تاریخی به امید خدا فاقد اشکال هندسی و پیچ ناهمگون خواهد شاخته شده به امید سال ۱۴۳۰
نقل قول کردن
#19 دانشجو 1402-05-07 12:28
به نقل از امیر:
با توجه به زیر گذر پل دارایی زاده و شهدا که مهندساش خارجی بودن
این هم اثر فاخر خواهد بود شک نکنید

پیمانکارانش داخلی بودند و یک زیرگذر کج ساختند که دو ماشین نمی‌توانند همزمان رد شوند و هر جای دیگه‌ای بود قطعا پیمانکارش را جریمه میکردند
نقل قول کردن
#20 خرم‌آبادی 1402-05-07 16:37
مسکن مهر کمالوند هم محتاج روگذر و یک تقاطع است و راه دسترسی ایمنی ندارد من مسکن مهر سمنان رفتم اونها یک شهرداری جداگانه دارند و پارک و مسجد و درمانگاه و مدرسه هم دارند ولی مسکن مهر کمالوند حتی سطل زباله هم ندارد و جا دارد که شهرداری خرم‌آباد و اداره مسکن و شهرسازی کمک کنند و تقاطعی را درست کنند
نقل قول کردن
#21 دلسوز 1402-05-07 16:39
خرم‌آباد دیگه زمین خالی ندارد و ظرفیت شهر خرم‌آباد تکمیل شده و لازمه که مثل پردیس تهران یا صدرایی شیراز یا مجلسی اصفهان، یک شهر جدید یا چند شهرک در اطراف خرم‌آباد درست بشه مثلا شهرک پلیس یا شهرک معلمان یا شهرک اساتید یا شهرک کارگران یا شهرک وکلا، دولت زمین بده و مردم خانه بسازند
نقل قول کردن
#22 عابر 1402-05-08 04:30
برا ارزون تر شدنش اینطور ساختنش
نقل قول کردن
#23 شهروند 1402-05-08 09:12
پل و دیواره ساحلی ماسور تکمیل شود همچنین از فرودگاه تا میدان شقایق چرا هیچ باند کندرویی وجود ندارد؟ چرا اون مغازه‌های اسبستان که در حریم جاده هستند توسط شهرداری منطقه ۳ خرم‌آباد تخریب نمیشوند؟ حتی کوچه‌های اسبستان و ده محسن خاکی هستند و چرا آسفالت نمیشوند؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا