جمعی از کسبه و بازاریان و ساکنان خیابان شریعتی، خواستار برخی اصلاحات در اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرمآباد هستند.
به گزارش یافته، این کسبه با تنظیم نامههایی خواستار برخی اصلاحات در اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرمآباد هستند.
این کسبه با تنظیم نامههایی خطاب به دادستان خرمآباد، اداره کل راه و شهرسازی استان، معاونت عمرانی استانداری، محمودوند و ویسکرمی نمایندگان خرمآباد، اعلام کردهاند پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرمآباد تأثیرگذاری مستقیم بر درآمد و دارایی آنها داشت و اعتقاد دارند که در صورت اجرا با این وضعیت موجب ضرر و زیان مالی و لطمه شغلی خواهد شد.
این کسبه در مکاتباتی که یک نسخه آن به پایگاه خبری یافته ارسال شده خواستار برخی اصلاحات به شرح ذیل هستند:
-در شهرهای اطراف مشاهده میگردد که اجرای روگذر با هدف استفاده بهینه از زمین ودر مراکز شهرها و نیز تأثیر آن بر سیما و منظر شهری بصورت رمب با پایه بتنی میباشد که از فضای زیر آن با کاربریهای متنوع نظیر پارکینگ، فضای خدمات شهری و فضای مکث و حتی فضای سبز و... استفاده میگردد که تأثیر بسیار مطلوبی بر کیفیت محیطی و افزایش رضایتمندی اهالی شهری دارد ولی متأسفانه مشاهده میگردد در اجرای روگذر شریعتی فقط در قسمت مرکزی –برای تردد و دور زدن- بصورت پایه بتنی میباشد و مابقی رمپ با ارتفاع ۵/۶ متر الی انتها با دیوار بتنی سلب که با خاک پر میگردد استفاده گردیده که این موضوع علاوه بر تأثیر نامطلوب بر کسب و کار اهالی و ارزش ملکیایشان موجب از بین رفتن فرصتهای افزایش خدمات شهری و صلب دید بصری و قطع ارتباط دوسوی خیابان و کاهش کیفیت محیطی و... میگردد. این الگو در خارج شهرها و مکانهای فاقد اهمیت بیرونی با هدف کاستن قیمت تمام شده پروژه درکنار کاستن خطرات جادهایی وحتی جلوگیری از لانه گزینی حیوانات و یا معتادین بدین صورت اجرا میگردد که زیبنده خیابانی مانند شریعتی با اهمیت و جایگاه در نظام شهری بویژه اقتصادی آن نمیباشد.
-عرض مفید خیابان باقیمانده بعد از اجرا در هردوطرف (حداقل۱۰متر) ونیز نحوه تردد عابران پیاده و سواره برروی درآمد و دارایی (املاک) ما تأثیر مستقیم و غیر قابل انکاری دارد.
-مشاهده میگردد متأسفانه الگوی اجرایی مد نظر در قسمت رمپ بصورت دیوار بتنی با ارتفاع2-6.5 متر می باشد. همانگونه که میدانید این امر موجب اختلال در رفت و آمد بویژه عابران، صلب دید افقی، سایهاندازی بر املاک، از بین رفتن فضای شهری و نیز تأثیر منفی بر کسب و کار و ارزش املاک میگردد. با توجه به ارزش بالای املاک بر خیابان شریعتی میتوان گفت در صورت اجرا با پایه بتنی حداقل تا ارتفاع ۵/۲ متر به بعد تأثیر آن مطلوب و حتی موجب رونق اقتصادی و افزایش ارزش املاک میگردد.
- در صورت عدم تمکین و اجرای طرح توسط دستگاههای اجرایی به صورت اشتباه و دیوار بتنی خسارت احتمالی وارده بر درآمد و ارزش املاک اهالی برعهده ایشان میباشد.
به گزارش یافته، پروژه تقاطع غیر هم سطح بلوار شریعتی خرمآباد ، فروردینماه سال جاری کلنگزنی شد، این طرح یکی از پروژههای مهم شهری خرمآباد است که تأثیر بهسزایی در کاهش ترافیک دارد و طبق تفاهم نامه و قرارداد طرح، بنا است این تقاطع ظرف ۱۸ ماه و در دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.
دیدگاهها
تنها راه این روگذر سرعت بخشیدن به انجام پروژه رو گذر است.
دوست عزیز حداقل به اراک سفر کنید وببینیدتمام پل هایی روکه چن ساله اخیر ساختن بدون خاکریزی وفقط بااستفاده ازپایه است این پلها قابل استفاده درقسمت های مرکزی شهر هستن ومی تونن خیابان امام راتحمل کنن
۱_خرم اباد از هر نظر سهر فقیری است حتی از داشتن فضا و زمین برای پروژه ها
۲_مسئولین ما متاسفانه سلیقه ندارند و نمی دانند کهاگر پول یه پروژه مناسب را ندارند انجام ندادنش به مراتب بهتر و کم ضررترست
۳_همین ملایر که یک پنج خرم اباد است بهترین پل با پایه بتونی زدند
۴_بخاطر همین ماکت پروژه رو نذاشتن که مردم را در مقابل عمل انجام شده بگذارند
۵_اگر این پل با این مدل عین ولیعصر ساخته بشه عبور ماشین ها شبیه فیلم کارتونی میشه که ۳۷۰ متر مردم برن بالای پل و بعد سقوط بکنند داخل زیرگذر امام حسین
در اخر جای تاسف داره برای این مرکز استان قضاوت با اهل فن ..به نظر من زیرگذر بشه از این بهتره
.بیشتر ترافیک این مسیر بعلت دوزبرگردان که ماشینها به قصد قاضی آباد یا کوی فلسطین میپیچیدن.منظورم اینه مسیر مستقیم آنچنان روی بار ترافیکی این نقطه تاثیری نخواهد گذاشت
دوست گرامی کسبه شریعتی خواستار اصلاحات در طرح هستند(در طرح فوق رمپ به صورت خاکریزی با یک دیوار بتنی در نظر گرفته شده )که در فضای شهری به علت جلوه های زیبایهای بصری و ...فاقد توجیه می باشد و معمولا رمپ خاکریزی در فضای خارج شهر استفاده می شود.کسبه فوق الذکر خواستار اجرای رمپ به صورت پایه بتنی می باشند (که در اکثر شهرهامانند تهران، اراک،اصفهان و...اجرا می گردد) که علاوه بر زیبایی برای سایر موارد شهری نیز قابلیت استفاده دارد.در ضمن مطالبه گری شهروندان سود جویی نمی باشد.
این هم اثر فاخر خواهد بود شک نکنید
پیمانکارانش داخلی بودند و یک زیرگذر کج ساختند که دو ماشین نمیتوانند همزمان رد شوند و هر جای دیگهای بود قطعا پیمانکارش را جریمه میکردند