یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: مجموعه فرهنگی- تاریخی قلعه فلک الافلاک  یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود که با پیگیری‌های متعدد و تامین اعتبار پس از نقل مکان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مابقی حریم قلعه به میراث فرهنگی واگذار می‌شود.
به گزارش یافته از روابط عمومی استانداری لرستان، احمدرضا دالوند در جلسه ثبت جهانی دره خرم آباد صنعت گردشگری را از اولویت‌های استان برشمرد و اظهار کرد: لرستان دارای، ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه میراث فرهنگی و صنعت گردشگری است که باید قدر آن‌ها را بدانیم.
وی در ادامه با بیان اینکه این صنعت یکی از مهمترین منابع درآمدی و اشتغال‌زا در دنیا شناخته شده است، افزود: کشورهای توسعه‌یافته و یا در حال توسعه به‌خوبی به این موضوع پرداخته‌اند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطر‌نشان کرد: برخی صنایع در استان با وجود هزینه‌های‌ هنگفت نتوانسته‌اند در رفع مشکل اشتغال نقش بسزایی داشته‌باشند، این در حالی‌است که مجموعه خصوصی کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان در حوزه اشتغال‌زایی و توسعه گردشگری اقدامات خوبی انجام داده است.
وی بیان کرد: موضوع زیر ساخت‌ها در همه زمینه‌ها بویژه گردشگری نقش مهمی دارد که متاسفانه در لرستان به دلیل بی‌توجهی از گذشته دچار مشکلاتی هستیم.
دالوند با بیان اینکه لرستان در حوزه میراث فرهنگی و ظرفیت‌های گردشگری دومین استان کشور و در بحث بارندگی جزو چهار استان پربارش کشور محسوب می‌شود، گفت: منابع آبی در این منطقه به دلیل نداشتن سد‌های مناسب و عدم برنامه‌ریزی مناسب بدون استفاده بهینه از استان خارج می‌شود.
وی برخورداری از پروازهای داخلی و خارجی و همچنین ریل آهن را از موضوعات مهم زیرساختی گردشگری عنوان کرد و افزود: راه آهن دورود -خرم‌آباد- اندیمشک پس از چندین سال تعطیلی مجدد بعد از تامین منابع مالی فعال شده است. بدین ترتیب زیرساخت‌ها تا حدودی فراهم می‌شود.
معاون استاندار گفت: مجموعه فرهنگی- تاریخی قلعه فلک الافلاک  یکی از مهمترین زیرساخت‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود که با پیگیری‌های متعدد و تامین اعتبار پس از نقل مکان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مابقی حریم قلعه به میراث فرهنگی واگذار می‌شود.
وی با بیان اینکه ساماندهی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی لرستان از مهمترین برنامه‌های دولت در لرستان است، افزود: در تخصیص اعتبارات نیاز به همکاری و توجه بیشتر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هستیم تا بتوان از این ظرفیت‌ها به خوبی در راستای توسعه این صنعت و ایجاد اشتغال استفاده کنیم.
دالوند اظهار کرد: صدا وسیما مرکز لرستان در معرفی ظرفیت‌های استان بخوبی اقدام کرده اما نیاز است به فرهنگ‌سازی در حفظ آثار و زیرساخت‌ها و توسعه صنعت گردشگری بیشتر توجه شود.

دیدگاه‌ها  

#1 رسول 1402-04-25 19:45
سپاه یک پادگان جدید در ابتدای بلوار ۶۰متری ساخته و اگر بره میراث فرهنگی میتونه اون ساختمان‌های سپاه را به پارکینگ برای مسافران، موزه، هتل، رستوران، نمایشگاه دائمی، نمایشگاه لباس و سوغاتی استان لرستان تبدیل کند و کلی اشتغال زایی و درآمدزایی برای خود میراث فرهنگی میشه و با آب چشمه گلستان که بدون هیچ استفاده‌ای به گلال(رودخانه خرم‌آباد) می‌ریزد یک دریاچه در جنب پارک گل سرخ ساخت که متاسفانه حتی سرویس بهداشتی و آبخوری برای مسافران هم ندارد :cry:
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-04-25 19:47
استان لرستان و خصوصا خرم‌آباد صنعت مادر و اشتغالزایی ندارد همچنین سد هم برای آبی کردن زمین‌های کشاورزی ندارد و صنعت پاک گردشگری می‌تواند با فرهنگسازی به کمک این مردم و خیل عظیم بیکاران بیاید. با جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌شود هتل و رستوران و سفره‌خانه و پارکینگ طبقاتی و موزه و نمایشگاه صنایع دستی و موزه و خانه مسافر و اغذیه فروشی ساخت و هم اشتغال زایی کرد و هم از بیکاری کاست
نقل قول کردن
#3 خرم‌آبادی 1402-04-25 19:50
سال ۱۳۸۶ بچه دبیرستانی بودم از همون موقع شنیدم که سپاه پادگان جدید ساخته و قراره بره و پادگان را بدن به میراث فرهنگی، ولی الان ۲۰ سال گذشته و هنوز منتقل نشدند.
انشالله همت کنند و جابجا بشن تا وزارت میراث فرهنگی قلعه را مثل تخت جمشید و میدان اصفهان و باقی جاذبه‌های گردشگری ثبت جهانی یونسکو کند چون خود یونسکو بودجه و اعتبار سالانه برای نگهداری و ترمیم و حفظ آثار تاریخی جهانی پرداخت میکند
نقل قول کردن
#4 موسوی 1402-04-25 19:57
رسانه‌ها باید برای فرهنگ گردشگر پذیر بودن، فرهنگ‌سازی کنند و زمینه و زیرساخت را فراهم کنند که یک گردشگر هم امنیت روانی داشته باشد و هم امکانات. الان اکثر پارک‌های خرم‌آباد آبخوری و سرویس بهداشتی و سطل زباله ندارند.
یا ورودی پُل شهید صارمی خرم‌آباد بعد از میدان دانشجو به سمت اسدآبادی، متأسفانه در هر دو طرف خیابان شهید صارمی، نان خشکه فروشها، ولگردها، معتادان، کارتون خوابها هستند درصورتیکه ورودی شهر خرم‌آباد است و یک مدرسه هم هست که محل اسکان مسافران و خانواده‌های معلمان فرهنگی است ولی معتادان اونجا، امنیت و بهداشت و سلامتی منطقه را بخطر انداختند، اداره بازرسی استان به شهرداری و بهزیستی دستور دهند اینها را جمع آوری و ساماندهی کنند، آیا حضور معتادان و ضایعاتی ها در ورودی شهر با بوجود آوردن بوی بسیار بد آن ضایعاتی ها در شان یک شهر یا محله مسکونی هست؟؟؟ لطفا شهرداری این خیابان شهید صارمی را آسفالت کند پُر از چاله است و سطل‌های زباله را شستشو دهد بوی خیلی بدی می‌دهند.
نقل قول کردن
#5 ع 1402-04-25 20:18
هیچ وقت حریم قلعه آزاد نخواهد شد
نقل قول کردن
#6 دانشجو 1402-04-25 21:55
به نقل از ع:
هیچ وقت حریم قلعه آزاد نخواهد شد
اگر برادران گرامی در سپاه همکاری کنند و به پادگان جدید نقل مکان کنند حریم قلعه به طور کل آزاد و فضای پادگان به میراث فرهنگی تعلق می‌گیرد و می‌تواند به عنوان موزه یا استفاده های مفید در خدمت گردشگران و مسافران قرار گیرد
نقل قول کردن
#7 فرزاد 1402-04-26 10:00
سهم استان محروم ما که از صنایع مادر و صنایع تبدیلی تقریبا صفره ، تنها صنعتی که می تونیم روش مانور بدیم همین گردشگریه که اون هم قلعه فلک الافلاک مهم ترین اثر تاریخی استان مونه و حتما باید میراث فرهنگی و استانداری ورود کنن و زودتر حریم قلعه آزادسازی بشه تا بره برای ثبت جهانی و گرفتن بودجه ی مستقیم از یونسکو...
نقل قول کردن
#8 شهروند 1402-04-26 12:24
اینها همش حرف و وعده است
مهم عمل است نه قول
نقل قول کردن
#9 الواری 1402-04-26 19:51
به نقل از شهروند:
اینها همش حرف و وعده است
مهم عمل است نه قول

دقیقا سی ساله بخدا ما داریم این حرفها رو از میراث فرهنگی می‌شنویم ولی فقط قول میدن و تا حالا انجام ندادن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا