یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیر یک واحد آسفالت در شهرستان دورود به‌ اتهام آلودگی هوا و تهدید علیه بهداشت عمومی به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان لرستان؛ در پی شکایت محیط زیست از یک کارخانه آسفالت بعلت آلودگی و تهدید علیه بهداشت عمومی، مرجع قضایی مدیر این واحد آلاینده را به شش ماه حبس تعزیری و رعایت استاندارد‌های زیست محیطی محکوم نمود.
کورش لشنی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود در این باره گفت؛ مدیر یک واحد کارخانه آسفالت که به دلیل رعایت نکردن ضوابط زیست محیطی و ایجاد آلودگی هوا و تهدید بر علیه بهداشت و سلامت عمومی به مرجع قضایی معرفی شده بود، طبق رأی دادگاه و پس از پایان دادرسی به تحمل شش ماه حبس تعزیری درجه ششم محکوم شد.
لشنی افزود: با توجه به صدور اخطاریه‌های زیست محیطی به واحد تولیدی فوق در این شهرستان درخصوص رعایت ضوابط استاندارد‌های زیست محیطی، و تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق آلودگی هوا، پرونده به مراجع قضایی ارجاع گردیدکه با پیگیری‌های این اداره، صدور حکم محکومیت واحد فوق صادر گردید و این کارخانه ملزم به رعایت ضوابط و استاندارد‌های زیست محیطی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود افزود: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که تهدید علیه بهداشت عمومی و موجب آلودگی محیط زیست شناخته شود ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.
لشنی از در دست بررسی بودن و پیگیری اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دورود برای صدور رای نهایی کارخانه سیمان این شهرستان نیز، خبر داد.

دیدگاه‌ها  

#1 ناشناس 1402-04-05 12:44
سلام وقت به خیر.ببخشید متاسفانه بعضی نانوایی های سطح شهر اصلا بهداشت رو رعایت نمیکنن. همینطور اکثر لبنیات فروشیها در آکوردانی میندازن در مغازشون وشب ها در مغازه رو باز میزارن دیگه نمیگن شاید موش گربه و شاید خفاش وارد مغازه بشه. نمیدونم از چه نهادی باید پیگیر باشیم.چون مثل اینکه تو کشتی در حال غرق هستیم و بی تفاوت باشیم.لطفا اگر خواننده ای اطلاع داره کامنت بزاره در پاسخ ممنونم.
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-04-06 06:46
درد زیاده کسی نیس برطرف کنه...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا