یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان گفت: خرید گندم از مراکز خرید استان از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشته است.
به گزارش یافته از روابط عمومی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان لرستان افزود: از ۲۷اردبیهشت ماه کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان با تجهیز ۵۰ مرکز آغاز و تاکنون در جنوب استان بخش عمده محصول برداشت و خریداری شده است.
بیرانوند در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کار برداشت ادامه داشته و پیش‌بینی می‌شود خرید تضمینی گندم در استان به چهارصد هزارتن برسد که نسبت به سال قبل از رشد قابل توجهی برخوردار است.
وی اضافه کرد: گندم خریداری شده در سیلو‌ها و مراکز ذخیره‌سازی استاندارد نگهداری و به تدریج در اختیار کارخانجات آرد قرار خواهد گرفت لذا هیچگونه مشکلی در ذخیره‌سازی و تأمین به موقع گندم مورد نیاز کارخانجات آرد در استان وجود ندارد و با همت کشاورزان عزیز در سالجاری علاوه بر تأمین نیاز استان بخشی از نیاز کشور نیز از محل گندم تولیدی استان تأمین خواهد شد.

دیدگاه‌ها  

#1 لرستانی 1402-03-29 10:56
اکثر زمین‌های کشاورزی لرستان دیم است و کشاورزان لرستان هم فقط غلات (گندم و جو) می‌کارند و دانش کشاورزی بسیار ضعیفی دارند
نقل قول کردن
#2 ن عزیزی پور 1402-03-29 17:35
فعلا نه نرخ خرید قطعی شده،نه کشاورز پولی گرفته.
نقل قول کردن
#3 هم استانی 1402-03-31 11:56
کاشت در اراضی شیب دار اون هم با این درصد شیب بالا ، علاوه بر فرسایش خاک ، برهم زدن اکوسیستم طبیعی منطقه و هجوم عوامل خسارت زا به کشت های پایین دست ، به مرور زمان موجب فقیر شدن این اراضی و گسترش
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا