یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

رئیس کل دادگستری استان لرستان گفت: هر کسی در هر بخشی از استان فسادی را می‌بیند آن را به صورت مستند به دادگستری گزارش کند.
به گزارش یافته، "حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری" رئیس کل دادگستری استان لرستان در دیدار با اعضای قرارگاه مردمی مبارزه با فساد استان ضمن اشاره به اینکه دغدغه‌مندی اعضای این ستاد در حوزه مفاسد خصوصاً مفاسد اقتصادی بسیار ارزشمند است، افزود: گردآوری اطلاعات و مدارک در حوزه فساد خصوصاً فساد اقتصادی کاری ارزشمند است چه در قالب قرارگاه باشد و چه در قالب قرارگاه نباشد.
وی افزود: نتیجه ارائه اطلاعات بسیار مهم و ارزشمند است چرا که اگر در این زمینه اطلاعاتی داده شود، پیشگیری از فساد و برخورد با آن صورت خواهد گرفت.
شهواری گفت: ما در دادگستری از این اطلاعات استقبال می‌کنیم به شرط آنکه اطلاعات خام نبوده و این اطلاعات قابل ارزیابی و مستند باشند و یا زمینه‌هایی را برای ما ایجاد کند که ما بتوانیم با پیگیری آن‌ها را مستند کنیم.
رئیس شورای قضایی در ادامه ابراز داشت: اطلاعات واصل شده حتماً پیگیری و به مراجع ذیصلاح جهت پیگیری، اقدام عاجل و به موقع ارجاع داده خواهند شد.
وی تأکید کرد: هر کسی در هر بخشی از استان فسادی را می‌بیند آن را به صورت مستند به دادگستری گزارش کند، ما در دادگستری پیگیری کرده و همین کار سبب پیشگیری از وقوع فساد خواهد شد چرا که اصولاً نباید گذاشت فساد به وجود بیاید.
شهواری ضمن تأکید بر این موضوع که با مسأله فساد با جدیت و قاطعیت برخورد خواهد شد، گفت: به وجود آمدن فساد تبعات زیادی دارد و جبران خسران آن مشکل است و بایستی در این زمینه بیشتر به پیشگیری توجه نمود.
نماینده عالی دستگاه در قضایی در استان گفت: دستگاه‌ها با همه عده و عده‌ای که دارند ظرفیت‌ها و امکانات وسیعی ندارند که یک اشراف همگانی داشته باشند و ارائه همین اطلاعات می‌تواند بسیار مفید باشد چنانچه که می‌بینیم خیلی از پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری در زمینه فساد پایه‌ی آن‌ها گزارشات مردمی بوده است.
وی با اشاره به اینکه یکی از خط قرمز‌های دادگستری استان رانت، تبعیض و فساد است، گفت: اگر در جایی ببینیم که فسادی رخ داده است بدون توجه به اینکه چه شخصیتی می‌باشد و به چه جایی وابسته است برخوردی بدون اغماض، جدی و عبرت‌آموز خواهیم داشت.

دیدگاه‌ها  

#1 حاج میرزا 1402-03-28 13:08
قربانت برم نیازی نیست کسی گزارش بدهد فقط خودتان سری به ادارات و ارگان ها بزنید و یا اتفاقاتی که بر اثر ترک فعل در استان می افتد را پیگیری فرمائید چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است؟
نقل قول کردن
#2 خرم‌آبادی 1402-03-28 15:19
مردم هر جایی دیدند اگر کسی خلاف کرد و یا بدون آزمون و مجوز و بدون رشته تخصصی کسی رو استخدام کرد یا خارج از نوبت وام به کسی دادند حتما با بازرسی و دیوان محاسبات و دادگستری اطلاع دهند
نقل قول کردن
#3 میثم سرلک 1402-03-28 16:07
سلام خدمت آقای شهسواری
نقل قول کردن
#4 Khorramabdi 1402-03-29 17:23
جناب شهسواری سلام مجدد، نمیدانم یافته جان انتشار میدهد یا نه. اما برادر عزیز نمیدانم خودت تا حالا بعنوان ارباب رجوع رفتی به دادگاه یا نه؟؟؟ برخی دادیارها گذاشتین که به والله مستند هم رو میکنی اما ب بسم الله ردش میکنه و میگه تجدید نظر و ...، نمیدانم رفتتیمیدانی یا نه، هر کس یک بار برای پرونده ی که مثل روز روشن هست به دادگاه مراجعه میکنه، به پدر و مادر خودش فحش میدهد تا آخر عمر هیچ وقت به دادگاه حتی اگر قتل اعضای خانوادش بود دیگر مراجعه نکند
نقل قول کردن
#5 Khorramabdi 1402-03-29 17:30
جناب شهسواری، مردم انتظار دارند قاضی با موارد اطلاعاتی آشنا باشد، بقول معروف خودش اطلاعات را از یر زبان بیرون بکشد اما متاسفانه برخی دادیارها خیلی ناشی و صفر کیلومترن، شکایت سارق را میکنی، دوربین وbts و ... همه نشان از سارق دارند اما خیلی راحت جناب دادیار جلوی سارق میگه ممکنه ساعت ۳ شب رفته بستنی بخره و ...
نقل قول کردن
#6 Khorramabdi 1402-03-29 17:38
ی چند نفر عریضه نویس هستند، از ب بسم الله چنان با ادم برخورد میکنند که انگار آنها قاضی هستند. شما را به پیر به پیغمبر به داد مردم برسین. در سامانه ثنا میزنه فلان تاریخ با شاهدها مراجعه کن، ساعت ۷ میریم تا ساعت ۱۲ معطل بعد میگه نیاز به شاهد نبوده و برو بعدا خبر میکنیم. برادر عزیز اگر میخواهی شروع کنی از مجموعه خودت شروع کن، انتظار نداریم دو ماهه دریت بشه اما حداقل انتظار داریم ظرف دو سال ساختار درست و تکریم ارباب رجوع تکانی بخورد
نقل قول کردن
#7 شهروند 1402-03-29 21:41
به نقل از Khorramabdi:
جناب شهسواری، مردم انتظار دارند قاضی با موارد اطلاعاتی آشنا باشد، بقول معروف خودش اطلاعات را از یر زبان بیرون بکشد اما متاسفانه برخی دادیارها خیلی ناشی و صفر کیلومترن، شکایت سارق را میکنی، دوربین وbts و ... همه نشان از سارق دارند اما خیلی راحت جناب دادیار جلوی سارق میگه ممکنه ساعت ۳ شب رفته بستنی بخره و ...
برای منم همین اتفاق افتاد تو مرکز شهر موتوری گوشی من رو دزدید و من رفتم شکایت کردم از دوربین مداربسته حتی فیلم موتوری و پلاکش مشخص بود بعد تو دادگاه که رفتیم فامیلهای سارق، سند گذاشتن و آزادش کردن الان دو ساله تکلیف مارو مشخص نکنند پس گوشی من چی شد؟ دادگاه و دادگستری گرامی باید بیشتر دقت بخرج دهند
نقل قول کردن
#8 خرم‌آبادی 1402-03-29 21:43
انتظار ما اینه از دادگاه‌ها و دادگستری و قوه قضائیه محترم که با توجه به بافت عشیره‌ای و قبیله‌ای که در غرب کشور موجود است دولت بیاید آزمون برگزار کند و به بومی هر شهری اولویت و امتیاز دهد تا حق به حقدار برسد و خدایی نکرده خویشاوند گرایی و فامیل بازی در پرونده‌ای صورت نگیرد
نقل قول کردن
#9 فریاد 1402-04-01 02:58
والا بنده از طریق پیامک چندتا تخلف رو بعرض رسوندم .چه به سامانه بازرسی تلفن گویا و چه ریاست محترم دادگستری .هیچ خبری نشد که نشد (عرض خود بردم و زحمت خود برداشتیم )
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا