یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مجتبی رومانی به عنوان رئیس شعبه بنیاد ایران‌شناسی استان لرستان معرفی شد.
به گزارش یافته، به پیشنهاد فرهاد زیویار استاندار لرستان، از طرف محمد حسین رجبی دوانی رئیس بنیاد ایران‌شناسی، مجتبی رومانی به عنوان رئیس شعبه بنیاد ایران‌شناسی استان لرستان معرفی شد.
رومانی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و محیط زیستی استان است هم اکنون بعنوان مسؤل بودجه اداره کل زندان‌ها لرستان، مؤسس و هیأت مدیره انجمن خرم‌آباد رویش دوباره (خِرَد)، مدرس دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی و سما خرم‌آباد فعالیت دارد. وی از همکاران پایگاه خبری یافته است.

بنیاد ایران‌شناسی Iranology Foundation مؤسّسه‌ای علمی و پژوهشی است که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری ایران فعّالیّت می‌کند. این بنیاد در سال ۱۳۷۶ بعد از سال‌ها تلاش و دل‌مشغولی دکتر حسن حبیبی و به‌دستور رئیس‌جمهور وقت ایران، محمّد خاتمی، تأسیس شد و دکتر حسن حبیبی به ریاست آن منصوب گردید. این بنیاد. موفّق شده‌است که علاوه‌بر دفتر اصلی خود در تهران، در هفده استان ایران شعبه داشته باشد. از جمله اهداف آن تأسیس کتابخانه و ایجاد محیط مناسب برای مطالعه و بهره‌گیری فرهیختگان و دانش‌پژوهان است. سازمان‌دهی و هماهنگ کردن پژوهش‌های علمی درزمینۀ ایران‌شناسی و گردآوری و ایجاد بانک اطلاعات فرهیختگان از دیگر اهداف بنیاد ایران‌شناسی است.

طبق اساسنامه، اهداف بنیاد ایران‌شناسی عبارتند از:
ایجاد محیط مناسب برای مطالعه و بهره‌گیری فرهیختگان، دانش پژوهان و دانشجویان علاقه‌مند به مباحث ایران‌شناسی.
سازمان‌دهی و هماهنگ کردن پژوهش‌های علمی در زمینه ایران‌شناسی به منظور بهره‌گیری از آن‌ها در بنیاد.
بالا بردن سطح آگاهی گروه‌های اجتماعی و فرهنگی مردم ایران از پیشینه تاریخی، تمدن و فرهنگ ایران؛ و تقویت حس میهن‌دوستی و آرمان‌خواهی آنان؛ و تحکیم ارکان هویت ملی و مقاومت در برابر جلوه‌های گوناگون پنهان و آشکار هجوم فرهنگی بیگانه.
یکی از اهداف اصلی بنیاد ایران‌شناسی بررسی دقیق شرح حال و آثار دانشمندان، هنرمندان و فرهیختگان ایران است. بر این اساس بنیاد اقدام به گردآوری و ایجاد بانک اطلاعات فرهیختگان، مشاهیر علمی و مذهبی، ادبا، علما، هنرمندان، اهل حرفه و صنایع، رجال و بزرگان ایران کرده‌است.

دیدگاه‌ها  

#1 مختاری 1402-03-27 22:12
احسنت به یافته. امروز یکی از همکاران یافته روابط عمومی برتر کشوری شد و یکی دیگر رییس شعبه انجمن ایرانشناسی
نقل قول کردن
#2 شهروند 1402-03-28 06:18
آقاي ياسر بسطامي از فعالان فرهنگي و اجتماعي خرم آبادي ديروز در شهر قدس به علت دفاع از ناموس توسط ارازذل و اوباش مورد حمله و ضرب و جرح قرار گرفت ميتونيد گزارش تهيه كنيد
-----------------------
http://yaftenews.ir/news/social/42692-yaserbas.html
نقل قول کردن
#3 لرستان 1402-03-28 14:08
استاد مجتبی رومانی عزیز
انسان فرهیخته و‌کار درست
آرزوی سربلندی دارم براتون
نقل قول کردن
#4 شهروند 1402-03-28 15:38
احسنت موفق باشند و در حوزه لرستان شناسی کتاب چاپ کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا